Kengät ja lukot

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Irakas, kuinka nopeasti vastasivat sulle sieltä? Itse vastasin niiden pyyntöön viime perjantaina, mutta en ole vieläkään saanut mitään varmistusviestiä palautuksesta. Mietin vaan että pitäiskö laittaa niille jo toista viestiä että ovatko saaneet ensimmäistäkään viestiä, jossa laitoin heille tarvittavat tiedot :? .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja irakas »

Premnas kirjoitti:

Irakas, kuinka nopeasti vastasivat sulle sieltä? Itse vastasin niiden pyyntöön viime perjantaina, mutta en ole vieläkään saanut mitään varmistusviestiä palautuksesta. Mietin vaan että pitäiskö laittaa niille jo toista viestiä että ovatko saaneet ensimmäistäkään viestiä, jossa laitoin heille tarvittavat tiedot :? .

Kyllä minulle vastasivat jo seuraavana päivänä ja kertoivat, että palautus vie aikaa, mutta, kun nyt tarkistin asian, oli palautus tullut tililleni.
Sandaalit tulivat toissa päivänä, ja tuntuvat tosi hyviltä. Minulle Rose on toiminut moitteettomasti, lukuunottamatta vastausviestien saksankieltä.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jori »

irakas kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

Irakas, kuinka nopeasti vastasivat sulle sieltä? Itse vastasin niiden pyyntöön viime perjantaina, mutta en ole vieläkään saanut mitään varmistusviestiä palautuksesta. Mietin vaan että pitäiskö laittaa niille jo toista viestiä että ovatko saaneet ensimmäistäkään viestiä, jossa laitoin heille tarvittavat tiedot :? .

Kyllä minulle vastasivat jo seuraavana päivänä ja kertoivat, että palautus vie aikaa, mutta, kun nyt tarkistin asian, oli palautus tullut tililleni.
Sandaalit tulivat toissa päivänä, ja tuntuvat tosi hyviltä. Minulle Rose on toiminut moitteettomasti, lukuunottamatta vastausviestien saksankieltä.

Ne tietenkin arvelivat, että kun olet lapista kotoisin ja jo aikuisessa iässä, niin saattaisit osata saksaa. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja irakas »

jori kirjoitti:
irakas kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

Irakas, kuinka nopeasti vastasivat sulle sieltä? Itse vastasin niiden pyyntöön viime perjantaina, mutta en ole vieläkään saanut mitään varmistusviestiä palautuksesta. Mietin vaan että pitäiskö laittaa niille jo toista viestiä että ovatko saaneet ensimmäistäkään viestiä, jossa laitoin heille tarvittavat tiedot :? .

Kyllä minulle vastasivat jo seuraavana päivänä ja kertoivat, että palautus vie aikaa, mutta, kun nyt tarkistin asian, oli palautus tullut tililleni.
Sandaalit tulivat toissa päivänä, ja tuntuvat tosi hyviltä. Minulle Rose on toiminut moitteettomasti, lukuunottamatta vastausviestien saksankieltä.

Ne tietenkin arvelivat, että kun olet lapista kotoisin ja jo aikuisessa iässä, niin saattaisit osata saksaa. :mrgreen:

Joo, lapissa Rovaniemellä Toisen maailmansodan aikana 1940-luvulla oli paljon saksalaisia sotilaita, joiden kanssa solkattiin saksaa. Lyhyt lukion saksa on unohtunut.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Palautus olikin näköjään jo tullut joten kaikki ok.

Mies tykkää kovasti uusista sandaaleistaan :D .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

SPD losseja kuulemma saa eri sivuttain vapaa liikkeellä . Olen kysellyt paikallisista liikeistä ei tietoo . Haluaisin kokeilla sellaisia jotka antaa vähän suuremman sivuttaisen vapaan liikkeen .
Voisi helpottaa varsinkin vasenman jalan vapaata liikumista . Kun vamma ei aina salli jyrkää kääntämistä MBB:ssä .
Vai olisiko jollain vinki, millain tuon klossin vois sivuttain hio liikkuvammaksi .

Moskat
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Helmi 2017, 14:43

Re: RE: Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Moskat »

Nojanalle kirjoitti:

SPD losseja kuulemma saa eri sivuttain vapaa liikkeellä . Olen kysellyt paikallisista liikeistä ei tietoo . Haluaisin kokeilla sellaisia jotka antaa vähän suuremman sivuttaisen vapaan liikkeen .
Voisi helpottaa varsinkin vasenman jalan vapaata liikumista . Kun vamma ei aina salli jyrkää kääntämistä MBB:ssä .
Vai olisiko jollain vinki, millain tuon klossin vois sivuttain hio liikkuvammaksi .

Shimanon maantieklosseja on kolmea mallia, punainen välyksetön, keltainen ja sitten sininen suurimmalla liikkeellä. Jollakin valmistajalla on vielä yhteensopivia näiden väliin olevia. Maasto klossit on erilaisia ja niiden tiukkuus säädetään polkimesta.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Löysin tietoo , SPD losseja on Shimanolla kahta väriä ainakin . Musta ja hopea , nyt vaan pitää löytää nuo hopean väriset JKL:stä .
Noita mustia on joka pyöräkaupassa ja itselläkin ylinkyllin kertynyt . Hopeat antavat suuremman sivuittasliikkeen . :roll:

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Polkimissakin on eroa. Mulla on welgon yksipuoleiset polkimet, jotka sallii ison liikkeen mustankin klossin kanssa. Pitääpä katsoa mikä siinä on erona tukevampaan polkimeen.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Nojanalle kirjoitti:

Löysin tietoo , SPD losseja on Shimanolla kahta väriä ainakin . Musta ja hopea , nyt vaan pitää löytää nuo hopean väriset JKL:stä .
Noita mustia on joka pyöräkaupassa ja itselläkin ylinkyllin kertynyt . Hopeat antavat suuremman sivuittasliikkeen . :roll:

Jyväskylän Seppälän Prisma? https://www.prisma.fi/fi/prisma/shimano ... stalevylla

Viimeksi muokannut Vilijami, 26 Touko 2017, 07:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Nojanalle kirjoitti:

Löysin tietoo , SPD losseja on Shimanolla kahta väriä ainakin . Musta ja hopea , nyt vaan pitää löytää nuo hopean väriset JKL:stä .
Noita mustia on joka pyöräkaupassa ja itselläkin ylinkyllin kertynyt . Hopeat antavat suuremman sivuittasliikkeen . :roll:

En tiedä onko klossien sivuttais liikkeissä eroa, mutta tiedän että toiset noista irtoaa vain taivuttamalla sivuun ja toiset sen lisäksi vetämällä kovasti joka on todella huono idea nojapyörässä omasta mielestäni. Shimanolla on tosin ainakin neljää eri mallia klosseja olemassa joten eiköhän jotkut niistä ole enemmän liikerataa sallivat, mutta veikkaan että menee netistä tilailuksi että saat niitä erikoisempi jostain.
Vältä siis hankkimasta multirelease klosseja jos tykkäät vetää polkimilla työntämisen lisäksi.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jooseha kirjoitti:

Mulla on welgon yksipuoleiset polkimet, jotka sallii ison liikkeen mustankin klossin kanssa. Pitääpä katsoa mikä siinä on erona tukevampaan polkimeen.

Ero näyttää olevan klossin taakse tulevan osan muodossa. Tiukasti pitävässä polkimessa lukituspellin reuna on muotoiltu täsmälleen klossin mukaiseksi. Sivuliikkeen sallivassa polkimessa pellin reunassa oleva kolo on paljon laakeampi kuin klossi.

Lähempänä oleva poljin ei salli sivuliikettä. Kauempi taas antaa jalan kiertyä ilman polkimen aukeamista.
Lähempänä oleva poljin ei salli sivuliikettä. Kauempi taas antaa jalan kiertyä ilman polkimen aukeamista.
polkimet.jpg (606.61 KiB) Katsottu 9196 kertaa
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Alempi on ainakin Welko ja siihen ei saa sopimaan mun losseja kunnolla. Lun käytän Shimanon losseja . Tää SPD on aika laaja venymä , toiset käy keskenään . Toisten valmistajan kyllä loksahtaa paikalle . Mutta eivät pelitä , niinkuin pitäs .
Saman näkösiä äkkiseltään , mutta siihen ne sit jää tarkemman tarkastelun jälkeen .
Täytyy tarkastaa tuo etupään kaartuman ero , eri Shimanon tyyppien välillä . Tai sitten varovasti hioa tuota . Jos vaikka sais
pikkusen vapaata liikettä vasemmalle jalalle enenmän . :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Molemmat ovat Welgoja ja toimivat mun mustilla Shimano-klosseilla. Niitäkin saattaa olla erilaisia :?

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Wacky kirjoitti:
Nojanalle kirjoitti:

Löysin tietoo , SPD losseja on Shimanolla kahta väriä ainakin . Musta ja hopea , nyt vaan pitää löytää nuo hopean väriset JKL:stä .
Noita mustia on joka pyöräkaupassa ja itselläkin ylinkyllin kertynyt . Hopeat antavat suuremman sivuittasliikkeen . :roll:

En tiedä onko klossien sivuttais liikkeissä eroa, mutta tiedän että toiset noista irtoaa vain taivuttamalla sivuun ja toiset sen lisäksi vetämällä kovasti joka on todella huono idea nojapyörässä omasta mielestäni. Shimanolla on tosin ainakin neljää eri mallia klosseja olemassa joten eiköhän jotkut niistä ole enemmän liikerataa sallivat, mutta veikkaan että menee netistä tilailuksi että saat niitä erikoisempi jostain.
Vältä siis hankkimasta multirelease klosseja jos tykkäät vetää polkimilla työntämisen lisäksi.

Vähemmillä tehoillani ei kahteen suuntaan irtoavat Shimpan klossit irtoa vetämällä, jos en tee itselleni tyypillistä virhettä ja paina jalkaterää eteen. En tee tuota kuin kovaa polkiessa. Jyrkimmissä mäissä, kuten Linnunlaulussa on jalkaterä eteen painettuna kenkä irronnut klossista ilman kengän sivulle kantapäästä kääntämistä. Huono homma voimien rajoilla kiivetessä, joten Jyväshyvässä kai riski homma.

Vastaa Viestiin