Kengät ja lukot

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Anni
Viestit: 133
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 22:55

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Anni »

Jaa, mitäs tämä keskustelu on erilaisista klosseista? Minä juuri jouduin valitsemaan Intersportin kahdesta eri klossista ja valitsin sitten sen 0,10 € kalliimman koska sehän on oletettavasti parempi... :lol: No, kävi nyt sitten kuitenkin niin nolosti, että tilasin Shimanon kengät (M089) ja nuo klossit ilman vastalevyä ja sitä levyä ei sitten ollut kengässäkään. Eli nyt mun täytys löytää pelkät vastalevyt (ja pian, mun piti mennä huomenna lenkille :roll: ) tai sit palauttaa nuo klossit ja löytää äkkiä sellaiset joissa vastalevy tulee mukana. Prisman valikoimissa sellaisia on, mutta Kajaanin Prismassa ei ole saatavilla. No, on Kajaanissa jokunen pyörätarvikeliike, pitää laittaa ukko asioille... Toinen vaihtoehto olis sit purkaa mun vanhat kengät - jotka olis periaatteessa ihan käyttökelpoiset jollekulle jonka jalat olisi hieman pienemmät kuin minun jalkani. Muistaakseni niihin kenkiin laitettiin ruuvauksen jälkeen vielä jonkunlainen teippi sen vastalevyn päälle. Onko kokemusta purkamisesta, vieläkö kenkiin voi laittaa uudet klossit jos ne on kerran otettu pois? Tässä hätätilanteessa kai silläkään ei oo väliä, klossit irti vanhoista ja vanhat kengät roskiin. :shock:

Härmäpyörä 2013 muutaman kuukauden
ICE Adventure 12.8.2016 ->
Nazca Paseo 13.9.2021 ->

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jori »

Anni kirjoitti:

Jaa, mitäs tämä keskustelu on erilaisista klosseista? Minä juuri jouduin valitsemaan Intersportin kahdesta eri klossista ja valitsin sitten sen 0,10 € kalliimman koska sehän on oletettavasti parempi... :lol: No, kävi nyt sitten kuitenkin niin nolosti, että tilasin Shimanon kengät (M089) ja nuo klossit ilman vastalevyä ja sitä levyä ei sitten ollut kengässäkään. Eli nyt mun täytys löytää pelkät vastalevyt (ja pian, mun piti mennä huomenna lenkille :roll: ) tai sit palauttaa nuo klossit ja löytää äkkiä sellaiset joissa vastalevy tulee mukana. Prisman valikoimissa sellaisia on, mutta Kajaanin Prismassa ei ole saatavilla. No, on Kajaanissa jokunen pyörätarvikeliike, pitää laittaa ukko asioille... Toinen vaihtoehto olis sit purkaa mun vanhat kengät - jotka olis periaatteessa ihan käyttökelpoiset jollekulle jonka jalat olisi hieman pienemmät kuin minun jalkani. Muistaakseni niihin kenkiin laitettiin ruuvauksen jälkeen vielä jonkunlainen teippi sen vastalevyn päälle. Onko kokemusta purkamisesta, vieläkö kenkiin voi laittaa uudet klossit jos ne on kerran otettu pois? Tässä hätätilanteessa kai silläkään ei oo väliä, klossit irti vanhoista ja vanhat kengät roskiin. :shock:

Vähän hämmentävä viesti. Vaikea ymmärtää mitä tässä on tapahtunut.
Yleensä kun ostetaan pyöräilykengät, niissä tulee klossit kaupan pälle, siis kenkien mukana, mutta ei kiinni kengissä. Kengissä on kiinni suojapalat, jotta niillä voi sovittaessa kävellä ilman klossin kierteiden vaurioitumista. Pohjassa olevat ruuvit vain auki ja suojapalat pois, niin sieltä alta löytyy vastalevy. Näin siis tavallisesti. :roll:

Jos niissä ei ole suojalevyä päällä, ne näyttävät tällaisilta.
Kuva
Noiden pitkulaisten urien pohjalla näkyy vastalevy. Jos kirerrereiät eivät ole näkyvissä, pitää levyä hieman siirtää etu-taka-suunnassa kopauttamalla kengän kärki tai kanta maahan. Kyllä sieltä pitäisi vastakappaleen kierrereiät löytyä, kun aikansa ihmettelee.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Anni
Viestit: 133
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 22:55

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Anni »

jori kirjoitti:
Anni kirjoitti:

Jaa, mitäs tämä keskustelu on erilaisista klosseista? Minä juuri jouduin valitsemaan Intersportin kahdesta eri klossista ja valitsin sitten sen 0,10 € kalliimman koska sehän on oletettavasti parempi... :lol: No, kävi nyt sitten kuitenkin niin nolosti, että tilasin Shimanon kengät (M089) ja nuo klossit ilman vastalevyä ja sitä levyä ei sitten ollut kengässäkään. Eli nyt mun täytys löytää pelkät vastalevyt (ja pian, mun piti mennä huomenna lenkille :roll: ) tai sit palauttaa nuo klossit ja löytää äkkiä sellaiset joissa vastalevy tulee mukana. Prisman valikoimissa sellaisia on, mutta Kajaanin Prismassa ei ole saatavilla. No, on Kajaanissa jokunen pyörätarvikeliike, pitää laittaa ukko asioille... Toinen vaihtoehto olis sit purkaa mun vanhat kengät - jotka olis periaatteessa ihan käyttökelpoiset jollekulle jonka jalat olisi hieman pienemmät kuin minun jalkani. Muistaakseni niihin kenkiin laitettiin ruuvauksen jälkeen vielä jonkunlainen teippi sen vastalevyn päälle. Onko kokemusta purkamisesta, vieläkö kenkiin voi laittaa uudet klossit jos ne on kerran otettu pois? Tässä hätätilanteessa kai silläkään ei oo väliä, klossit irti vanhoista ja vanhat kengät roskiin. :shock:

Vähän hämmentävä viesti. Vaikea ymmärtää mitä tässä on tapahtunut.
Yleensä kun ostetaan pyöräilykengät, niissä tulee klossit kaupan pälle, siis kenkien mukana, mutta ei kiinni kengissä. Kengissä on kiinni suojapalat, jotta niillä voi sovittaessa kävellä ilman klossin kierteiden vaurioitumista. Pohjassa olevat ruuvit vain auki, niin sieltä alta löytyy vastalevy. Näin siis tavallisesti. :roll:

Haha, joku on sen verran järkyttynyt ettei osaa kertoa selvästi. Tilasin siis kengät ja klossit, ja sain siis klossit ilman vastalevyä ja kengät joissa ei siis ole muuta kuin reiät valmiina. Ja irtoava pohjallinen. Itseasiassa nää oli kolmannet mun ostamat pyöräilykengät enkä oo kyllä klosseja ikinä saanu kaupan päälle, mutta muistelin kuitenkin että ensimmäisissä pyöräkengissä olis ollu ne vastalevyt valmiina paikallaan odottamassa. Joo, täytyy purkaa vanhat kengät, irrottaa sieltä vastalevy ja ottaa ehkä käyttöön kuitenkin nuo uudet klossit.

Härmäpyörä 2013 muutaman kuukauden
ICE Adventure 12.8.2016 ->
Nazca Paseo 13.9.2021 ->

Anni
Viestit: 133
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 22:55

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Anni »

No voi ny Jeesus, vastalevyt olikin kenkälaatikossa erillisessä pussissa... Etsin niitä ainoastaan kengän sisältä. :D Eli kaikki reilassa, nyt vaan ruuvaamaan ja huomenna pääsee lenkille.

Härmäpyörä 2013 muutaman kuukauden
ICE Adventure 12.8.2016 ->
Nazca Paseo 13.9.2021 ->

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jori »

Anni kirjoitti:
jori kirjoitti:
Anni kirjoitti:

Jaa, mitäs tämä keskustelu on erilaisista klosseista? Minä juuri jouduin valitsemaan Intersportin kahdesta eri klossista ja valitsin sitten sen 0,10 € kalliimman koska sehän on oletettavasti parempi... :lol: No, kävi nyt sitten kuitenkin niin nolosti, että tilasin Shimanon kengät (M089) ja nuo klossit ilman vastalevyä ja sitä levyä ei sitten ollut kengässäkään. Eli nyt mun täytys löytää pelkät vastalevyt (ja pian, mun piti mennä huomenna lenkille :roll: ) tai sit palauttaa nuo klossit ja löytää äkkiä sellaiset joissa vastalevy tulee mukana. Prisman valikoimissa sellaisia on, mutta Kajaanin Prismassa ei ole saatavilla. No, on Kajaanissa jokunen pyörätarvikeliike, pitää laittaa ukko asioille... Toinen vaihtoehto olis sit purkaa mun vanhat kengät - jotka olis periaatteessa ihan käyttökelpoiset jollekulle jonka jalat olisi hieman pienemmät kuin minun jalkani. Muistaakseni niihin kenkiin laitettiin ruuvauksen jälkeen vielä jonkunlainen teippi sen vastalevyn päälle. Onko kokemusta purkamisesta, vieläkö kenkiin voi laittaa uudet klossit jos ne on kerran otettu pois? Tässä hätätilanteessa kai silläkään ei oo väliä, klossit irti vanhoista ja vanhat kengät roskiin. :shock:

Vähän hämmentävä viesti. Vaikea ymmärtää mitä tässä on tapahtunut.
Yleensä kun ostetaan pyöräilykengät, niissä tulee klossit kaupan pälle, siis kenkien mukana, mutta ei kiinni kengissä. Kengissä on kiinni suojapalat, jotta niillä voi sovittaessa kävellä ilman klossin kierteiden vaurioitumista. Pohjassa olevat ruuvit vain auki, niin sieltä alta löytyy vastalevy. Näin siis tavallisesti. :roll:

Haha, joku on sen verran järkyttynyt ettei osaa kertoa selvästi. Tilasin siis kengät ja klossit, ja sain siis klossit ilman vastalevyä ja kengät joissa ei siis ole muuta kuin reiät valmiina. Ja irtoava pohjallinen. Itseasiassa nää oli kolmannet mun ostamat pyöräilykengät enkä oo kyllä klosseja ikinä saanu kaupan päälle, mutta muistelin kuitenkin että ensimmäisissä pyöräkengissä olis ollu ne vastalevyt valmiina paikallaan odottamassa. Joo, täytyy purkaa vanhat kengät, irrottaa sieltä vastalevy ja ottaa ehkä käyttöön kuitenkin nuo uudet klossit.

Kovasti ihmettelen, jos ei vastalevy ole paikoillaan. Katso tuosta edellisestä viestistäni.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Anni
Viestit: 133
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 22:55

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Anni »

Niin, vastalevyt tosiaan onneksi löytyikin kenkälaatikon pohjalta. Näissä kengissä klossit saa melko taakse, nojapyöräillessä ne vissiin saakin olla tosi takana. Onkohan tolla sivuttaissuunnalla jotain väliä? Ärsyttävää kun on tuollainen valinnanvara... Keskelle oon tainnu aiemmin laittaa, nyt mietin et laitanko jompaankumpaan reunaan...

Härmäpyörä 2013 muutaman kuukauden
ICE Adventure 12.8.2016 ->
Nazca Paseo 13.9.2021 ->

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jori »

Anni kirjoitti:

Niin, vastalevyt tosiaan onneksi löytyikin kenkälaatikon pohjalta. Näissä kengissä klossit saa melko taakse, nojapyöräillessä ne vissiin saakin olla tosi takana. Onkohan tolla sivuttaissuunnalla jotain väliä? Ärsyttävää kun on tuollainen valinnanvara... Keskelle oon tainnu aiemmin laittaa, nyt mietin et laitanko jompaankumpaan reunaan...

Fysiologisesti polkemisvoiman pitää välittyä mielellään keskeltä jalkaa, jotta polvi ei siirry sivusuunnassa (länkisääret/pihtikintut) ja aiheuta polvikipua. Sivussa oleva klossi ei sinänsä vaikuta polkemisvoiman välittymiseen kuin vetäessä, siilä (jalkapohjalla) polkaistessa voima välittyy kengän pohjan kautta polkimeen.

Oikeastaan klossin paikka sivusuunnassa onkin merkityksellinen vain sille, millä kohdalla jalka istuu polkimella. Kovin leveäjalkainen voi joutua siirtämään klossia sisemmäs, jotta kengän antura ei hankaa kampeen. Klossin paikalla voi siis hienosäätää Q-factoria.

Kaikkein tärkein asia klossia laittaessa on sen kulma-asento kengän pohjassa. Polvet kipeytyvät sisä- tai ulkosyrjältään, jos jalkaterät ovat väärään suuntaan. Jos siis polvikipua esiintyy polven sivulla kannattaa heti yrittää kiertää jalkaterää parempaan asentoon. Pienikin muutos voi olla ratkaiseva.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Anni
Viestit: 133
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 22:55

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Anni »

jori kirjoitti:

Fysiologisesti polkemisvoiman pitää välittyä mielellään keskeltä jalkaa, jotta polvi ei siirry sivusuunnassa (länkisääret/pihikintut) ja aiheuta polvikipua. Sivussa oleva klossi ei sinänsä vaikuta polkemisvoiman välittymiseen kuin vetäessä, siilä (jalkapohjalla) polkaistessa voima välittyy kengän pohjan kautta polkimeen.

Oikeastaan klossin paikka sivusuunnassa onkin merkityksellinen vain sille, millä kohdalla jalka istuu polkimella. Kovin leveäjalkainen voi joutua siirtämään klossia sisemmäs, jotta kengän antura ei hankaa kampeen. Klossin paikalla voi siis hienosäätää Q-factoria.

Kaikkein tärkein asia klossia laittaessa on sen kulma-asento kengän pohjassa. Polvet kipeytyvät sisä- tai ulkosyrjältään, jos jalkaterät ovat väärään suuntaan. Jos siis polvikipua esiintyy polven sivulla kannattaa heti yrittää kiertää jalkaterää parempaan asentoon. Pienikin muutos voi olla ratkaiseva.

Jaa, kannattaa toisinaan kysyä pientäkin asiaa, voi oppia uutta. En oo ikinä ajatellu että sen vois laittaa muuten kuin suorassa, mutta näemmähän tuo kääntyy. Pitänee kokeilla vääntää sitä jos polvikipua vielä tulee - viime syksynä mulla oli sitä mut musta tuntu että se tuli pystypyöräilystä.

Härmäpyörä 2013 muutaman kuukauden
ICE Adventure 12.8.2016 ->
Nazca Paseo 13.9.2021 ->

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja TMS »

Täytyy korjata hieman, kun jäi häiritsemään, eli klossit tulee aina luonnollisesti poljinten mukana, eikä kenkien. Kenkien mukana sitten tulee ne vastalevyt joihin klossit ruuvataan. Mistä kenkävalmistaja voisi tietää millä polkimilla kukin ajaa :wink:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jori »

TMS kirjoitti:

Täytyy korjata hieman, kun jäi häiritsemään, eli klossit tulee aina luonnollisesti poljinten mukana, eikä kenkien. Kenkien mukana sitten tulee ne vastalevyt joihin klossit ruuvataan. Mistä kenkävalmistaja voisi tietää millä polkimilla kukin ajaa :wink:

No, niinhän se olikin. :oops:
Tietenkin pitää olla klossit ja polkimet parina ja kengät ja vastalevyt. Sekoitin tuolla aiemmassa viestissä, kun viimeeksi kenkiä ostaessani ostin klossit samalla käynnillä. :oops:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja terppa »

Saako nää vielä palauttaa kauppaan jos ei ole kivat :mrgreen:

1142017192010.jpg

Teki mieli saada klossipopot talveksi joilla olisi parempi kävellä kun simpan keksinnöillä (ovat kävelyyn ihan p****t, varsinkin tuoreella lumella) ja olisi lämpöiset, eli johon mahtusi eristettä tarpeeksi.

Varustelekasta ostin ruotsinarmeijan talvimaiharit joissa on myös jotain turvakenkäominaisuuksia, kolme numeroa liian isona. Toisesta sotaputiikista huopavuorit halavalla ja silti mahtuu vielä pari sukkaa.

1142017191931.jpg

Periaatteessa ihan simppeliä, pari reikää pohjaan, rautalätkä klossin alle joka uppoaa pohjaan, klossi jää "pintaan" ja se on siinä.

Periaatteessa... kaikki menee väärin, vinoon ja väärille kierteille mutta sinne noi tarttu, yksi poranterä katkesi ja vaan kolme haavaa on kädessä, v-käyrä jossain vintin korkeudella vaikka kellarissa askartelin. No, ehkä huomenna elämä taas hymyää.

Rautalätkät vaihdan vielä leveämpiin mutta mennään huominen näillä. Parin kilometrin perusteella toimivat, aika näyttää kestävätkö... toivottavasti kun ulkonäön perusteella noita samoja kenkiä voisi käyttää myös häissä, hautajaisissa ja hiihtovaelluksella :)

Jos vielä ruuvinastoja kävisi paketillisen ja ruuvaisi pohjaan niin saa mun puolesta talvi tulla, mieluiten kylmä ja luminen.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jori »

Nojapyöräilijälle saa klossin tuohon kannan ja päkiän väliin suojaan. Ei rapise ja naarmuta lattiaakaan. Kai, ainakaan paljon.

Onko tuolla kengässä vastalevy noille klossin ruuveille, vai ovatko vain muoviruuvilla kumipohjassa kiinni. Läpireikää vain huolehdin, jos täytyy lätäkköön tallata, jos vaikka ei tulekaan kylmä ja luminen.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja terppa »

jori kirjoitti:

Nojapyöräilijälle saa klossin tuohon kannan ja päkiän väliin suojaan. Ei rapise ja naarmuta lattiaakaan. Kai, ainakaan paljon.

Onko tuolla kengässä vastalevy noille klossin ruuveille, vai ovatko vain muoviruuvilla kumipohjassa kiinni. Läpireikää vain huolehdin, jos täytyy lätäkköön tallata, jos vaikka ei tulekaan kylmä ja luminen.

Joo, sen vähän mitä sisällä tepsuttelin niin ei kopisseet klossit lattiaan. Ainakin siis "parempi kävellä" -tavoite toteutui :)

Klossit on kiinni vastalevyssä. Ensin lainasin ne kesäkengistä mutta löysin laatikosta varaklossit ja vastalevyt jotka lienee biltemasta peräisin, se vastalevy oli pienempi ja helpompi upottaa.

Suokävelyyn noista vielä ei ole mutta kun saa lopulliset rautalevyt pohjiin niin pitää väliin laitaa joku silikoni tai liimamassa niin josko ne olisi sitten taas vedenpitävät.

Tänään ajelin nuilla töihin ja klossin paikkaa saa vähän hakea mutta kyllä se sieltä aina löytyi. Kiinnitys polkimiin piti laittaa löysimmälle asetukselle kun irrotus ei tunnu yhtä luontevalta kuin ennen.

Klossin paikka tuntuu kivemmalta vaikka pyöritys ei tuntunut yhtä helpolta, paksummat sukat ja nauhat kireämmälle voisi olla ensiapu. Jotenkin luulisin, että päkiän kipuilu/puutuminen oisi noilla vähäisempää.

Jahka saa työstettyä loppuun ja jos kestävät niin hyvä tuli, mutta aika näyttää :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja jori »

, sitten hieman innostuu ja menee kurkkimaan Varustelekan kenkälistaa...

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kengät ja lukot

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Miten Terpalla meni ruuvien pituus? Itse kun laitoin klossit keskelle (pyöräily)kenkää, niin pohjan jousto tuotti vähän vaivaa. Ekaksi piti laittaa 16mm pitkät ruuvit, että ne yltivät klosseista vastalevyihin. Kun kumpikin oli kireällä, niin ruuvin päät törröttivät kengän sisällä. Vuorotellen ne piti vaihtaa lyhempiin, koska jos molemmat irrotti, niin lyhempi ei yltänyt enää kierteille. Toinen jäi muistaakseni 10 ja toinen 12mm pitkiksi.

Vastaa Viestiin