Lasten kuljetuskärry nojakkiin?

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Meidän poika ei ole vuosiin enää suostunut pitämään kärryä kiinni, vauhti pitää tuntea. Kuraläppä pitää kyllä olla sen takia melkein maata myöten, etenkin nojakilla, pienen takarenkaan vuoksi.

5-vuotias alkaa kyllä joka tapauksessa jäädä tuohon liian pieneksi, pitäisi varmaan hommata peräpyörä ja alkaa kulkea pystyssä. Kävin parissa kaupassa kysymässä ja ei ole. Ruotsissa olisi joka paikassa. No, aina ei muodit täsmää.

Tosin jos tuon lastenkuljetuskärryn jälleenmyyn, tavaraa varten tulee kyllä uusi. Isomman tavaramäärän kanssa tuo on ihan ehdoton.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Teemu Kalvas kirjoitti:

pitäisi varmaan hommata peräpyörä ja alkaa kulkea pystyssä. Kävin parissa kaupassa kysymässä ja ei ole.

Tampereella kuulemma Suomen Urheilupyörä tilaa Trekin peräpyörää jos moisen haluaa. (Yksi tuttava on moista hankkimassa)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tuon näköinen yhdistelmä siitä tuli:

Kuva

Tärähti vaan 10cm lunta niin ei vihtinyt lähteä vetohommia vieläkään kokeileen.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:

Tuon näköinen yhdistelmä siitä tuli:

Somasti jyhkeän musta vetopyörä tunnustaa isyytensä sinisellä istuimella ja kädensijoilla.:)
Hieno kuva!

Meillä oli viime kesänä kiinnitettynä kärryn pohjaan tavallinen auton turvaistuin, jonka saattoi kallistaa kenolleen, jotta pienokainen saattoi ottaa päiuväunet kärryssä. Hyvin tuntui nukuttavan kärryn tärinä.

Jori

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Somasti jyhkeän musta vetopyörä tunnustaa isyytensä sinisellä istuimella ja kädensijoilla.:)

Toinen kädensija on punainen :)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Penkinhän pitäisi siinä välissä olla vihreä :)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Penkinhän pitäisi siinä välissä olla vihreä :)

Ei mun rakentelu budjetilla juuri värejä valita :lol: Penkin istuinosa on sahattu 90litran ohennetynnyristä, joita saa työnantajalta ostaa euron kappalehintaan. Toinen euro menee penkin putkirungon teräsputkiin ja kolmas maaleihin ja pop-niitteihin, joilla istuinosa on runkoon kiinnitetty.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Penkinhän pitäisi siinä välissä olla vihreä :)

Ei mun rakentelu budjetilla juuri värejä valita :lol: Penkin istuinosa on sahattu 90litran ohennetynnyristä, joita saa työnantajalta ostaa euron kappalehintaan. Toinen euro menee penkin putkirungon teräsputkiin ja kolmas maaleihin ja pop-niitteihin, joilla istuinosa on runkoon kiinnitetty.

Jukka

Eikä se nyt niin välttämätöntä ole jos ei ole kepulainen.
Sulla on kyllä ekonomista nuo rakennushommat - nostaisin hattua jos omistaisin. Tosin lippiksen nostaminen on ihan okei?

Kuusakosken romukasassa muuten maksaa pyöränromu 2 euroa.
Vanhaan runkoon pohjautuvat konstruktiot eivät siis tuota ylettömiä aloituskustannuksia.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kiitos, kiitos :)
Nyt on eka 10km reissu poika nojakin perässä takana. Yllättäen kärry tuntui haittaavan menoa vähemmän kuin pystypyörässä :shock: Ilmeisesti odotukset olivat riittävän matalalla :) Vaihde 1-2pykälää kevyemmällä kuin ilman kärryä. Suurimmassa mäessä vähän syke nousee ja hengästyi, mutta polkemalla kuitenkin ylös ongelmitta pääsi. Ja poika tykkäsi, ei ois kärrystä pois halunnu :D

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Keskinopeutta tasaisella mittailin, 15km puolet myötätuuleen ja puolet vastaiseen, keskinopeus reilu 17km/h. Ihan kelvollinen matkavauhti, kun kärryn ohjekirjassa kielletään yli 16km/h nopeudet :)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

vieläkö on jviiret illä kärry toiminut?
olisi tarkoitus tuollainen bilteman kärry laittaa joten nyt olisi varmaan pitemmältä ajalta käyttökokemuksiakin jakaa?

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vielä toimii, muutama sata kilometriä ehkä vedetty. Päällykangas ei ole ollut ollenkaan paikoillaan, kun ei poika kypärän kans mahdu sen alle. Roskien lentely takarenkaasta kärryyn on estetty roiskeläpällä ja varmuuden varmistamiseksi kyydissä aina aurinkolasit päässä. Pyörään kiinnitys niveljousihässäkkään on ehkä tullut vähän välystä lisää, ainakin se tuntuu joustavan voimakkaasti polkiessa enempi. Siellähän on jousen sisällä joku kumi, oisko se väsynyt tai reiät vähän venyny. Ilmoja pistin tänään renkaisiin lisää, oli laskenut 2,0-->1,5bariin. Säilytetty aina katoksessa, joten ruostumistakaan en ole havainnu, ulkosäilytyksessä olisi ehkä toisin, tuskin on ruostumattomia osia juurikaan käytetty.
Eikä tarvi kyytiläistä kahdesti kyytiin houkutella, aina on lähdössä. Tyytyväisiä on hankintaan oltu.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

kuis pitkä poika jo on?

meillä ei tyttö vielä ihan metriä ole....

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Oisko 90cm, noin. Tuo on selkeästi lasten kuljetukseen kypärä päässä kuomun kans liian matala. Tai, no menis vielä jos selkänoja olisi suunniteltu taemmas. Nyt se on kärryn korkeimmassa kohdassa ja kun katto laskeutuu siitä eteenpäin niin painaa kypärän otsaan.

Jukkka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Tuomo on nyt varmaan 120 senttiä, peräkärry alkaa lopullisesti jäädä käyttämättömäksi, kun ei sinne oikeasti enää mahdu kunnolla sisään. Pitäisi varmaan myydä pois. Nyt meillä on toukokuusta ollut tuollainen Trekin peräpyörä, jolla on ajettu paljon. Yllättävän paljon tehoa tulee pienestä miehestä kun se innostuu polkemaan! Tosin tästä seuraa, että tulee nyt lähinnä ajettua pystypyörällä. Siinä tuon peräpyörän aiheuttama lisäilmanvastus tuntuu suunnilleen nollalta.

Seuraavassa vaiheessa neljän-viiden vuoden päästä pitää sit katsoa löytyisikö maailmalta joku vanha teräsrunkoinen M5:n nojakkitandem kokonaisedulliseen hintaan...

Vastaa Viestiin