Pidempi lenkki kesällä ?

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Hiljaiseksi vetää, kun vedin väsyneenä lähtien triathlon pyörää nopeammaksi asettamisen jälkeisessä testissä naapurin usuttamana reittitiedustelua (pieleen) Cycle Club Helsingin ja Velocenterin Pepen temporeitillä. No enpä sitten ajanut koko reittiä, kun GPS valehteli ja u käänteli koko matkan lähtöpaikallekin, joten saavuin jäähtyneenä ja ekstraa ajaneena. 9,5 km kympin lenkistä käännöksellä virheohjeella gepsistä :roll: ajoin 32,28 km/h keskarilla tuulessa tyhmästi aika-ajotangoilla jyrkimpiä ylämäkiä lukuunottamatta, jolloin nousin ylös häränsarville. Olisi pitänyt ajaa nopeammin alamäissä ainakin kädet häränsarvilla vähentäen otsapinta-alaa. Juoksureppu täynnä selässä jarruttamassa. Sitten joku vetää 462 km lähes yhtä nopealla keskarilla :shock: Häveten poistuu takavasemmalle.

PS Nokia!

PPS 2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja jori »

vaaka kirjoitti:

Hiljaiseksi vetää, kun vedin väsyneenä lähtien triathlon pyörää nopeammaksi asettamisen jälkeisessä testissä naapurin usuttamana reittitiedustelua (pieleen) Cycle Club Helsingin ja Velocenterin Pepen temporeitillä. No enpä sitten ajanut koko reittiä, kun GPS valehteli ja u käänteli koko matkan lähtöpaikallekin, joten saavuin jäähtyneenä ja ekstraa ajaneena. 9,5 km kympin lenkistä käännöksellä virheohjeella gepsistä :roll: ajoin 32,28 km/h keskarilla tuulessa tyhmästi aika-ajotangoilla jyrkimpiä ylämäkiä lukuunottamatta, jolloin nousin ylös häränsarville. Olisi pitänyt ajaa nopeammin alamäissä ainakin kädet häränsarvilla vähentäen otsapinta-alaa. Juoksureppu täynnä selässä jarruttamassa. Sitten joku vetää 462 km lähes yhtä nopealla keskarilla :shock: Häveten poistuu takavasemmalle.

PS Nokia!

PPS 2017.

Alatko jo ymmärtää. Nojapyörällä pääsee kovaa ja ennen kaikkea kauas, kun riittävästi harjoittelee nojapyörällä ajamista. Pystypyörällä ajamalla ei opi ajamaan nojapyörällä.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jori kirjoitti:

Nojapyörällä pääsee kovaa ja ennen kaikkea kauas, kun riittävästi harjoittelee nojapyörällä ajamista. Pystypyörällä ajamalla ei opi ajamaan nojapyörällä.

Tosi kova harrastelijan lenkki tuo on, mutta treenanneet kaverit vetää kyllä pystärilläkin kauemmin, pidemmälle ja nopeammin - ihan harrastelijatkin :shock: tai ainakin minun tuntema.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja NikoK »

jooseha kirjoitti:
jori kirjoitti:

Nojapyörällä pääsee kovaa ja ennen kaikkea kauas, kun riittävästi harjoittelee nojapyörällä ajamista. Pystypyörällä ajamalla ei opi ajamaan nojapyörällä.

Tosi kova harrastelijan lenkki tuo on, mutta treenanneet kaverit vetää kyllä pystärilläkin kauemmin, pidemmälle ja nopeammin - ihan harrastelijatkin :shock: tai ainakin minun tuntema.

No ajaahan sitä nyt kovakuntoiset tuommoisen lenkin tuntikausia nopeampaa. Ehkäpä se oli jorilta sellainen yleistävä kommentti. Pätee ainakin minuun, vaikka vähän kovempaa pystärillä aikoinani ajoin, niin matkat oli kyllä reilusti lyhyempiä. Eilisen kaltaiselle lenkille en olisi koskaan lähtenyt pystärillä, parempi kuntoisenakaan. Ja kyllähän nuokin mainitsemasi pystypyöräilijät ajaisivat vielä nopeammin ja pidemmälle nojapyörällä ?

Omissa aatoksissani jako menee näin: kuntoilija-> urheilee omaksi ilokseen/pysyäkseen peruskunnossa, kuntourheilija (oisko tämä sitte se harrastelija)-> vähän kuin kuntoilija, mutta tavoitteellisempi, noudattaa kenties kunto-ohjelmaakin, urheilija (treenanneet kaverit)-> harjoittelee tavoitteellisesti, kilpailee. Kuntotasoltaan nämä voi mennä joissain tapauksissa ristiin. Ennen olin kuntourheilija (silloin pystäriaikoina), nyttemmin kuntoilija, tykkäänpä vaan silloin tällöin kokeilla mihin sitä pystyy.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Entäs ne jotka ajaa huvikseen, ei noudata mitään treeniohjelmaa ja käy silti kisoissa pitämässä hauskaa?:)

Markus Heikkilä

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja PW »

Mahe kirjoitti:

Entäs ne jotka ajaa huvikseen, ei noudata mitään treeniohjelmaa ja käy silti kisoissa pitämässä hauskaa?:)

Ne on nojapyöräilijöitä :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja NikoK »

No nojapyöräilijöitä tietty, PW sen sanoi :D Ite meinasin vaan tuumata että semmonen olis varmaan hyvin tyytyväinen kuntoilija.

Mutta eihän tuollaisella jaolla sinänsä mitään merkitystä ole, kunhan pohdiskelin "ääneen" kun tuli mieleen harrastelijoista ja treenanneista kavereista että miten eri termejä näistä voi käyttää ja saattaa aiheuttaa sekaannusta mitä kukakin niillä tarkoittaa. Enkä tarkoita että tässä ketjussa nyt olisi mitään hämmennetty/hämmennytty :mrgreen:

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

PW kirjoitti:
Mahe kirjoitti:

Entäs ne jotka ajaa huvikseen, ei noudata mitään treeniohjelmaa ja käy silti kisoissa pitämässä hauskaa?:)

Ne on nojapyöräilijöitä :mrgreen:

Nostaa käden :-D

Totta puhuen riippuu tuulesta ja maastosta, kumpi pyöristäni on kevyempi ajaa. Tasaisella nojakkikin on hyvä ja vastatuulessa parempi kuin tri pyörä pitkän lenkin asetuksissa. Nyt kun tri pyörä on etukenoisempi aerompi, se käy myös ylävartalo- ja niskatreenistä lisäten ergonomiaongelmia. Hyvänä puolena perse on alakanut tottua satularääkkiin lyhyemmillä lenkeillä, siis muutama tunti kerrallaan. Nojakki se vasta mukava onkin alaohjattuna ja mistään ei kolota. Ainoa, missä on selvä ero on se, että lähes puolet painoltaan oleva tri pyörä kiipeää paljon kevyemmin. Sprintissä ylämäkeen noin samat nopeudet silti. Ikään kuin kolmea kymppiä menisin 10+ % mäkiä matkaillessa, kun kuntoni ei riitä.

Noista nopeuksista sen verran, että reppu selässä hidasti tri pyörääni ja en ole käynyt kokeilemassa, miten käy ilman tällä repulla. Se on selvää, etten ole sellaisessa kunnossa, että kestäisin tri pyörällä tuota vauhtia reppu selässä yhtään pidempään, kun lähtöpaikalle on 20 km matkaa sillä GPSn sekoilusta johtuvalla reitillä. Epäilen hieman, menisikö nojakilla tempo yhtään sen nopeammin. Sen minkä alamäessä taitaisin voittaa, häviää varmudella ylämäessä. Veratiluna pyörieni välillä ylämäkisuorituskyvystä, en pääse jokaista mäkeä tiellä 170 ylös nojakilla suurella eturattaalla, mutta pääsen tri pyörällä. Jos oikein muistan, nojakissa on 50 piikkiä ja tri pyörässä on varmuudella 52 isolla eturattaalla. Nojakissa on surempi ykkösratas takana kuin tri pyörässä. 32 vs 25, vai oliko 28 tri pyörässä? En muista, mikä pakka on sisässä nyt, kun olen viskonut ristiin maantiepyörän ja tri pyörän välillä pakkoja.

En tiedä tuosta sopeutumisestakaan enää tässä vaiheessa. Ajoin 30 km yhteensä nojakilla ennen Nokiaa tänä vuonna, josita 11 alle kuukauden sisään ennen kisaa. Vaatetus oli ongelmien syynä pohjekrampille pyörän istuimen poikealle keskilinjasta väännön ohella. Ongelmat korjautuivat normisti vähäsuolaista ruokaa syövällä merisuolalla ja kun korjasin penkin kesken 6 h kisan, vaivat katosivat ja oli nautinnollista körötellä. Jos ei olisi tarvinnut painia kädet paskaksi vinon painopistten takia, olisi mennyt paljon enemmän kuin 80 km 6 h kisassa vähemmin ongelmin, vaikka pidinkin liian pitkään nesteytys- ja imeytymistestissä takkia päällä härkäpäisesti loppuun asti lämpimässä säässä. Tauot olisivat vähentyneet ja satkun uskon olleen helposti tehtävissä. Kramppi pohkeessa la tunnin ajossa johtui kylmästä, mulle tulee märässä ja kylmässä kramppeja helposti nojailun ulkopuolellakin. Jalka ei ollut normalisoitunut 6 h kisaan lähtiessä.

Toistaiseksi eniten tunteja pyörällä päivässä olen saanut aikaan tri pyörällä ja voi pojat, kun sattui kaikialta korkeassa etupään matka-asetuksessakin. En ole naatiskellut vataavaa 16 tuntia nojakilla. Tasamaastossa olisi kiva tehdä joskus sekin vertailuksi tehtävissäolevilla mtkoilla. Raskas nojakkini on täällä liikennevalohelvetissä silti raskaampi mennä kin pientareella vs tri pyörä, kun kiihdyttelyä on enemmän ympäristössäni. En tiedä, missä voisi ajaa tasaisella ilman jatkuvaa pysähtelyä täällä järkevästi. Aina riittää kiivettävää ja valoa plääh.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Kyllä jori oikeassa on kehotuksessaan sinulle. Vielä kun sulla niitä vaivoja on, niin ei voi kuin suositella että ajat nojapyörää niin kauan että lihakset siihen tottuu. Unohdat nopeuden seuraamisen siksi aikaa. Tai sitten seuraatkin, mutta hyväksyt sen että hetken aikaa olet hitaampi. Viimeistään kun olet nojailuun tottunut ja joskus hankit kenties nopeamman mallin et varmasti tarvi triathlonpyörää mihinkään ? Helppo tietty sanoa kun omat fyysiset vaivani olivat sellaiset että pystypyöräily oli vaan pakko lopettaa...

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Eri pyörän tarvitsee maiseman katseluun limusiiniksi pehmennettyihin tälleihin kuin pientareelle pitkälle lujaa. Se ensimmäinen on tämä nykyinen nojapyörä. Kovaan ja korkeaan kisamalli nykytraktorin sijaan.

Streetmachine on niin hidas nojakki, että Nokian lentävä lähtö oli 40 km/h, kun tajusin yli puolen välin saavani lisää koivistani. Alku oli 39, maalissa 42,1 ajotietokoneeni mukaan ja ajoajankohtana oli 1 m/s vastatuuli -puuskissa 3. Ähkyssä reppu selässä tri pyörällä 46 viime lenkillä. Olen vetänyt tyynessä ilman reppua korkeammalla tangolla 49. Joten tällä hetkellä nopein pyöräni on tri pyörä ja en vielä ole testannut maksimia ilman reppua. Erikoista eikö vain? En silti ihmettele, kun tietoisesti retkitarkoitukseen tarkoitettua nojapyörää hain ja sain. Tri pyörällä päiväretkeä pidemmät menevät lyhyiksi tai kivuliaksi, luultavasti molempaa.

Ongelmaksi näen nopean nojakin iskunvaimennuksella löytämisen budjetin ohella. Onneksi ei ole hätää, kun on jo sohva sekä pikaväline.

Toistan edelleen preferenssini pystypyörään lyhyillä matkoilla Helsingin keskustassa. Näkyvyys minuun ja minusta on parempi sekä hätätilanteiden ja ahtaiden paikkojen hallinta. Molemmat yhtäaikaa on yleistä, vaikka ennakoin, jolloin pystärin edut kasvavat entuudestaan.

Kun en keskustaan mielelläni mene nojaamaan, ehkä MBB voisi toimia, kun käsien tarvetta on iskunvaimentimeksi. Silti parasta olisi yksikätinen ohjaus. Siinä on se ongelma, että luonnistuuko keneltäkään ja jos laittaa käden rinnalle, mahtuuko ohjaustangon väliin? Jos roikottaa sivulla aero meni ja ollaan taas viivalla alaohjatun pyöräni kanssa.

En näe ongelmia sopeutumisessani nojailuun, kun koivet pelasivat 80 km 6 h kisassa ilman pohjia hyvin. Ongelmia tuli muusta kuin sopeutumisesta, eli suolavajeesta su ja kylmästä sekä märästä la. Muuten ei ongelmia ja penkin säädön jälkeen meni paremmin 60-80 km ja nopeammin kuin 0-60 km. En ole havainnut nojailuongelmia jaloissa, mutta kuntoni ei riitä yli 400 kilsaan millään pyörällä. Nokialla nostin Wackyn ja Salsam nojakkeja. Niin kevyellä minäkin lentäisin, vaikka alaohjattuna :D Ei jokainen nojakki ole nopea, vaikka traktorinikin pesee normisäätöiset maantiepyörät. Vasta pro säädöt selkää ja käsiä rassaten aika-ajopyörää imitoiden haastavat Streetmachinea.

En näe nopeuseroa jaloista johtuvaksi, vaan nopeammasta pystäristä/mahdollisuudesta ajaa putkelta. Peffa penkistä nojakilla Lintsiä ylös on lähes yhtä nopeaa, joten ei kai jaloista, vaan aerosta kiinni. En muista ulkoa tarkkoja lukuja, mutta muistaakseni 27-30 väliin menevät molemmat. Viime vuoden takakenoisemmalla istuimella olin nojakilla nopeampi 10 m/s vastatuulessa. Nyt on mukavampi sekä kontrolloitavampi pyörä.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja vph »

vaaka kirjoitti:

... Ei jokainen nojakki ole nopea, vaikka traktorinikin pesee normisäätöiset maantiepyörät. Vasta pro säädöt selkää ja käsiä rassaten aika-ajopyörää imitoiden haastavat Streetmachinea.

En näe nopeuseroa jaloista johtuvaksi, vaan nopeammasta pystäristä/mahdollisuudesta ajaa putkelta.

Mun aika vaikea uskoa, että se sun StreetMachine Nokian kuosissa pesisi minkäänlaisessa maastossa normisäätöisen maantiepyörän, jos kuskina on sama heppu joka laittaa saman efortin peliin kummallakin laitteella. Saavutettavat nopeudet eivät kamalasti tuo (spekuloitua) aeron etua esiin ja eikös se StreetMac painanut yli 20 kiloa??

Kun sulla oli harjoitusta takana se 30 km ennen Nokiaa (eli käytännössä ei mitään), niin eikös ole aika selvä asia, että ei sun koivet tuota juuri mitään watteja nojakilla? Tätä sopeutumistarvettahan on kaikki netin foorumit täynnä, eikä se varmaankaan ole turhaa puhetta. Jalat on siis yksi syy nopeuseroon, toinen on StreetMacin syntinen paino, kolmas StreetMacin pallorenkaat mataline paineineen ja neljäs varmaankin se heppoinen penkkiviritelmä. Kaikki nuo yhdessä selittää aika hyvin miksi se tempofillarisi kulkee nopeammin.

Sopeutumisesta on itselläni nyt ihan tuoretta jonkunlaista mittausdataakin: tänään menin ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen duuniin maantiepyörällä ja wattipolkimet mittasi samoin eka kertaa tehoja. Vaikuttaa siltä, että ehkä karkeat 50 W enemmän tulee "vaivattomasti" irti jaloista maantiepyörällä kuin trikella (!). Maksimitehotkin tällä duunimatkalla olivat samaa luokkaa kuin Nokia 200 m sprintissä, jossa vedin kyllä ihan kaiken mitä jaloista irtosi - ja nyt duuniin mennessä en maksimeja todellakaan hakenut. Toi duunimatkalla käyttämäni maantiepyörä on 20-vuotias teräsrunkoinen laite, ei mikään hipo-laite, kunnostettu ja tekniikaltaan ihan moitteeton toki.

Ai mitä sitten? No, sanoisin, että mulla on aika pirusti vielä sopeutumistarvetta tuohon hiilaritrikeen. Ja se on Oikein Hyvä Asia: siellähän on vielä vauhtipotentiaalia saatavissa helposti, ei tartte muuta kuin kilometrejä, rauhallisia PK-kilometrejä paljon ja vähän vetoja päälle niin mopo keulii ensi kesänä jo ihan eri malliin. Näin tykkään nyt kuvitella. Taustafaktat: Itselläni oli vain reilu 1000 km sopeutumista takana tuolla Carbontrikesillä ennen Nokiaa ja siitäkin osa ihan erilaisilla säädöillä, eri mittaisilla kammilla, erilaisella penkillä. Sitä ennen ajoin vuoden Scorpparilla, noin 8000 km. Maantiepyöräilyä sitä edeltävät 6 vuotta, ehkä 40000 km.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja PW »

Onko siis niin, ett nojapyörällä ajon jälkeen, pystäriin siirtyminen ei oo lihasten puoleen ongelma?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja Härski »

Onnea vaan Pekalle toipumisen merkeistä! Mutta että pystärillä... Eikös se sit meinaa sitä et voi pikkuhiljaa ruveta katteleen jotai livakkaa kakspyöristä nojakkia!

Ja et 30km pohjilla kisoihin, morjens. Mä oon pikkuhiljaa vasta pääsemässä sinuiks mun viimesimmän pyörän kans ja kilsoja reipas paritonnia. Eikä ole eka nojakki! 8)

Sori. OT!

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja vph »

PW kirjoitti:

Onko siis niin, ett nojapyörällä ajon jälkeen, pystäriin siirtyminen ei oo lihasten puoleen ongelma?

Paha sanoa, kun olen totutellut rauhallisilla maaseutulenkeillä jo huhtikuusta alkaen ajamaan pystärillä. Harvakseltaan, ehkä pari lenkkiä/kk mutta totuttelua kuitenkin. Oma fiilis on, että päästä johtuvat tasapainojännitykset (ja sen aiheuttamat hurjat sykkeet) poislukien jalat on toimineet vanhasta muistista melko normaalisti. Tai oikeestaan tuntuu, että pyäritystekniikka on selkeesti parantunut ja sitä kautta paukkua tullu lisää maantiepyörällä ajoon ihan "tyhjästä". Ilman lukkoja jos yrittää nyt ajaa, niin jalat pomppii pois polkimilta, ei vaan pysty :D

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Pidempi lenkki kesällä ?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Minulla oli 30 km tänä vuonna nojailupohjia ja päälle tonni pystyssä. Viime vuonna nojailin jotain 1500 km ja talvella kävin salilla.

Minulla pystäriin siirtyminen sadekauden alettua viime vuonna aiheutti ekat kaksi kilsaa tasapainokauhua. Kympissä meni jo lievällä sydämen tykytyksellä ja sitten meni ihan normisti. En huomannut kunnon putoamista nojailusta johtuen pystyajoon. Nyt sekä pystyssä että nojaten koivet ovat vahvemmat kuin viime vuonna ja kun yritän pyörittää, se menee puhtaammin sekä tehokkaammin ynnä jaksan tehdä sitä pidemmän aikaa.

En usko puupenkin 10 cm leveänä ja olikohan 6 mm paksuna runkoputkea vasten pystyssä ja toinen poikittain lapojen kohdalla kovalevyn tukena pettävän alta. En tuntenut 200 m ajossa muuta liikettä peffan nostossa penkistä kuin selän litistymisen kiinteää selkänojaa vasten. En usko tuosta tulleen tappioita.

oli burn out pyörän rakentamisesta ja homma jäi kesken, kun kisa tuli liian äkkiä. Piti tehdä takakate maan lähelle asti. Sen voi tehdä myöhemmin. Jos ei ole ongelmia pysyä pystyssä tuulessa ja ohittavien autojen toimesta, menee vaikeaksi. On meinaan ahdasta ja hankalaa tehdä minimaalisen kokoiseen kellariin etukate pyörään, kun edessä ei ole tilaa nytkään. Puhumattakaan helposta tasapainoilusta valoissa ja startissa sekä stopissa. Siten pitäisi tulla vauhdikkaampi pyörä. Luultavasti ottaa eron kiinni tri pyörään ja se riittänee nykykunnolle mukaviin matkoihin pituuden ja rasittavuuden puolesta. Jos ei riitä, traktorin sijaan kovempi kone. Ei ole vaikeaa, kun tämä 19 kgn laite ei ole kovin aerodynaaminen.

Vastaa Viestiin