Sivu 2/3

Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 10 Touko 2016, 09:23
Kirjoittaja teee

Bonjour,

Tiukkaa settiä.
Q Factor näyttäisi olevan präntättynä kammen päähän. Kampipituutta en huomannut missään mainitun.
Paljonk on? Näyttäis kuvissa hieman "perinteistä" (kampiuskovaisvaraus :-)) lyhyemmiltä.

Terho


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 10 Touko 2016, 12:41
Kirjoittaja vph

Täsmennetään nyt vielä, että tuo kuva Campagnolon kammista q-factoreineen ei oikeesti liittynyt millään lailla tähän Trikeen - oli vaan vertailukohta toisesta maantiekilpuristani (siitä Martini Racingin väreissä olevasta Dedacciaista).

Trikeen tehtiin nuo customoidut hiilikuituiset triplakammet, niiden pituus on 130 mm.

Nokialle pyrin kuitenkin tulemaan vain yhdellä eturattaalla ja takana ehkä samoin pakassa vain yksi välitys - en kyllä tiä uskallanko. (Ratas ei tässä ollut Oululaisessa merkityksessä, vaan tarkoitan etummaista ketjupyörää, hammaspyörää, hammasratasta, etulehteä, siis isoa rieskaa)


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 10 Touko 2016, 19:09
Kirjoittaja tm
vph kirjoitti:

...Nokialle pyrin kuitenkin tulemaan vain yhdellä eturattaalla ja takana ehkä samoin pakassa vain yksi välitys - en kyllä tiä uskallanko...

Kyllä se takapakka kannattaa jättää paikoilleen, varsinkaan kun et ole Nokian radalla harjoitellut (kiinnostaisiko käydä testaamassa esim. joku ilta ennen elokuun alkua? Voin yrittää järjestää). Vaikka ylämäki ei kummoiselta näytä, niin kyllä tunnin ajon saat sujumaan tehokkaammin, kun on edes pari kolme vaihdetta käytettävissä.


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 10 Touko 2016, 19:42
Kirjoittaja vph

Hyvä kuulla kokeneen mielipide noista välityksistä. Taakse taitaa siis jäädä joku tiivis vakiopakka.

Kiitos tarjouksesta, mielelläni tulisin testaamaan radan. Ongelmana on kuitenkin että trike tulee lautassa Suomeen vasta tiistai aamulla 2. elokuuta. Joka tapauksessa voisin aiemmin kesällä tulla radalla muutaman testikierroksen ajamaan vaikka cyclokrossarillani, kyllä siitäkin voi joku ilo olla. Ainakin saisin vähän käsitystä radan pinnasta ja nopeusvaihteluista radan eri osissa. Jos se siis onnistuisi... palataan mailitse asiaan.


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 10 Touko 2016, 23:58
Kirjoittaja ajarmala
vph kirjoitti:

Nokialle pyrin kuitenkin tulemaan vain yhdellä eturattaalla ja takana ehkä samoin pakassa vain yksi välitys - en kyllä tiä uskallanko.

Kannattaa jättää se takapakka fillariin. Nokialla tarvitsee näet kolmea vaihdetta: tunnin ajossa olen tarvinnut kasia ja seiskaa, kun taas kuuden tai 12 tunnin ajossa tarvitsee seiskaa ja kuutosta.

Ja sitten tietenkin, jos osallistuu 200 metriin, niin ysikin voisi olla paikallaan, jos siis jaksaa sillä runtata. Minä olen tainnut vetää senkin kasilla...


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 11 Touko 2016, 15:34
Kirjoittaja vaaka

Ennätysyritystä tuskin haittaa rataan tutustuminen. Nokiallakin tuulee ainakin ukkosmyrskyjen aikaan, eli joka kerta, kun olen siellä ollut.


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 11 Touko 2016, 15:55
Kirjoittaja vph
ajarmala kirjoitti:
vph kirjoitti:

Nokialle pyrin kuitenkin tulemaan vain yhdellä eturattaalla ja takana ehkä samoin pakassa vain yksi välitys - en kyllä tiä uskallanko.

Kannattaa jättää se takapakka fillariin. Nokialla tarvitsee näet kolmea vaihdetta: tunnin ajossa olen tarvinnut kasia ja seiskaa, kun taas kuuden tai 12 tunnin ajossa tarvitsee seiskaa ja kuutosta.

Ja sitten tietenkin, jos osallistuu 200 metriin, niin ysikin voisi olla paikallaan, jos siis jaksaa sillä runtata. Minä olen tainnut vetää senkin kasilla...

Nämä on minulle arvokkaita vinkkejä ja kokemuksia, kiitos inputista! Vaikka velomobiili vs. trike ei olekaan välitystarpeiltaan samalla planeetalla, niin silti jos saisi käsityksen millaisia kokonaisvälityksiä nuo vaihdenumerot vastaavat, olisi se vielä konkreettisempaa infoa. Onnistuisiko, vai meneekö jo liian intiimin tiedon alueelle?


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 11 Touko 2016, 16:52
Kirjoittaja eemeli

Itse ajanut nokialla tunnin highracerilla, kinnerillä ja viime vuonna sitten alla oli mbb. Vain lähdössä tarvinut vaihteita. Muuten olen ajanut samalla vaihteella koko tunnin. Viime vuonna varsinkin pitkillä kammilla pystyi hyvin runttaamaan nyppylän ylös. Tulokset ei ole tosin ollut mitenkään erikoisia. 12h ajoissa ollut sitten varmaan kaikki vaihteen käytössä :D ...


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 11 Touko 2016, 20:00
Kirjoittaja TMS

Niin mäkin olen tunnin ajon ajanut käytännössä yhdellä vaihteella. Pidemmillä matkoilla on radan ylämäessä tullut muutamaa vaihdetta käytettyä. Tunnin ajossa 56-11 oli Stradan välitys 50 mm renkaalla ja 559 koon kiekolla, joka taitaa aika hyvin vastata 23 mm 622 kiekkoa. Mutta makuasiahan tämä välitysasia hyvin pitkälti on.


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 11 Touko 2016, 21:10
Kirjoittaja vph

56-11..... :shock: Armotonta menoa. Ei pysty edes unta näkemään moisesta... sellaista 15 piikin takaratasta itse unelmoin käyttäväni. Sekin unelma epäilemättä katoaa jahka pääsee ensimmäisiä testejä tekemään tuolla Cannesin ringillä.


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 11 Touko 2016, 22:18
Kirjoittaja PW
vph kirjoitti:

56-11..... :shock: Armotonta menoa. Ei pysty edes unta näkemään moisesta... sellaista 15 piikin takaratasta itse unelmoin käyttäväni. Sekin unelma epäilemättä katoaa jahka pääsee ensimmäisiä testejä tekemään tuolla Cannesin ringillä.

Millä nopeudella Tero pyörität noita välityksiä?


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 11 Touko 2016, 23:06
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
vph kirjoitti:

56-11..... :shock: Armotonta menoa. Ei pysty edes unta näkemään moisesta... sellaista 15 piikin takaratasta itse unelmoin käyttäväni. Sekin unelma epäilemättä katoaa jahka pääsee ensimmäisiä testejä tekemään tuolla Cannesin ringillä.

Millä nopeudella Tero pyörität noita välityksiä?

Tero ajoi tunnin kisassa 55,034 km, eli 917,2 m/minuutissa. Noista välityksistä tulee 56/11666pii=10,66 m / kierros, eli 917,2 m/10,66 m= 86,03 kierrosta minuutissa –keskimäärin. 8)


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 12 Touko 2016, 03:53
Kirjoittaja ajarmala
vph kirjoitti:

Nämä on minulle arvokkaita vinkkejä ja kokemuksia, kiitos inputista! Vaikka velomobiili vs. trike ei olekaan välitystarpeiltaan samalla planeetalla, niin silti jos saisi käsityksen millaisia kokonaisvälityksiä nuo vaihdenumerot vastaavat, olisi se vielä konkreettisempaa infoa. Onnistuisiko, vai meneekö jo liian intiimin tiedon alueelle?

Taulukko vaihteista:

vaihteet.jpg

Kisassa siis käytin suoraa isoa kasia, seiskaa ja kuutosta: keskimmäinen sarake, 61-13, 61-15 ja 61-17. Nokian radalla kun on se neljän metrin mäki joka kierroksella...


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 12 Touko 2016, 07:27
Kirjoittaja Vilijami
vph kirjoitti:

Nokialle pyrin kuitenkin tulemaan vain yhdellä eturattaalla ja takana ehkä samoin pakassa vain yksi välitys - en kyllä tiä uskallanko. (Ratas ei tässä ollut Oululaisessa merkityksessä, vaan tarkoitan etummaista ketjupyörää, hammaspyörää, hammasratasta, etulehteä, siis isoa rieskaa)

Tuohan se temppu olisi, jos ajaisit ilman toista eturengasta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Re: Carbontrikes Works Special

Lähetetty: 12 Touko 2016, 08:53
Kirjoittaja jori
ajarmala kirjoitti:
vph kirjoitti:

Nämä on minulle arvokkaita vinkkejä ja kokemuksia, kiitos inputista! Vaikka velomobiili vs. trike ei olekaan välitystarpeiltaan samalla planeetalla, niin silti jos saisi käsityksen millaisia kokonaisvälityksiä nuo vaihdenumerot vastaavat, olisi se vielä konkreettisempaa infoa. Onnistuisiko, vai meneekö jo liian intiimin tiedon alueelle?

Taulukko vaihteista:
Kuva

Kisassa siis käytin suoraa isoa kasia, seiskaa ja kuutosta: keskimmäinen sarake, 61-13, 61-15 ja 61-17. Nokian radalla kun on se neljän metrin mäki joka kierroksella...

Käytit siis välitysmatkoja 6,9 m(6) 7,8 m (7) ja 9,0 (8).