Kohtaamisia

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Vt 25:llä tuli vastaan nimim. propel pythonillaan. Hän oli juuri kääntymässä valtatieltä Nummelan suuntaan, kun porhalsin häntä vastaan. Eroa oli ehkä 30 m, mutta en ole varma, huomasiko propel minun kinnerini, ainakaan ei ehditty morjenstaa. Milanillahan morjenstus tapahtuu vilkuilla, koska kuomun alta ei ylety käsillä mihinkään.

Ihan kiva kinneröintipäivä oli tämä lauantai, kuivaa ja melko tuuletonta. Ei silti, että tuuli yhtään kinneröintiä haittaisi, mutta ajattelen vaan muita pyöräilyjöitä...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Seitsemän ostotarjousta tuli kesän aikana. Venäläinen kaveri tarjosi 2500e, jos tekisin hänelle täsmälleen samanlaisen sähköineen, koeajoi. Kysyi, että lähdetäänkö automaatille?
Siitä olisi jäänyt noin tonni käteen. Sanoin nou tänks, kun naapurisopu oli hieman jo koetuksella edellistäkin tehdessä täällä kananpaskaseinäisessä yksiössä, ja metritavaran roudaaminen kotiin julkisilla kulkuvälineillä ympäri kaupunkia on lähes puolet työstä.
Eikä vieraalle ole koskaan muutenkaan samanlaista intohimoa tehdä. Sen uskaltaa todeta, että tuon tyyppiselle aikuisten kokoiselle retrokinnerille on olemassa kysyntää.
Kahdella tonnilla olisin myynyt noita kesän aikana ainakin viisi kappaletta nolla-mainonnalla.

Liitteet
Offer 002.jpg

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3848
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Esko M tuli bongattua tänään kapungilla. Hipsua en nähnyt, mutta tuskin se kaukana oli Eskon vaatetuksesta päätellen

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tuossa noin klo16 , ajoi Keljon vanhainkodin ohi Vihdeä Nazca Pioneer yläohjauksella . Minulle täysin uusi tuttavuus . Muutama tuttu on jo aikaisemmin vihjaillut . Nyt itsekin havainnut . Tunteeko kukaan JKL:stä .

propel
Viestit: 137
Liittynyt: 03 Touko 2010, 20:37
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja propel »

Höh en huomannut, olishan se ollut kiva kauden vikoilla lenkeillä nähdä ja morjenstaa. Nyt on tullut ajeltua tuota Nla- Vihti -väliä kun kelit sallii ja muuta pikkukiekkaa siihen päälle niin pitkästä aikaa sain puskettua 300 km rikki kesässä... Sen lisäksi yritän innostaa yhtä nuorta jolppia Pythonin tekoon. Mutta pahus, koulunkäynti on armotonta. Aika loppuu, ja puhun siis itsestäni ;)

ajarmala kirjoitti:

Vt 25:llä tuli vastaan nimim. propel pythonillaan. Hän oli juuri kääntymässä valtatieltä Nummelan suuntaan, kun porhalsin häntä vastaan. Eroa oli ehkä 30 m, mutta en ole varma, huomasiko propel minun kinnerini, ainakaan ei ehditty morjenstaa. Milanillahan morjenstus tapahtuu vilkuilla, koska kuomun alta ei ylety käsillä mihinkään.

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Mika tuli tänä aamuna vastaan Maikkulan kartanon kohdalla Oulussa kaalimadolla suolakurkullaan. Olin itse tällä kertaa pystärillä liikkeellä.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Elämäni ensimmäinen velo bongattu. Pateniemen Lidlin edessä parkissa. Hiano oli. Mikan tietysti.
Kateeksi kävi, kelit sopivat velolle.

Avatar
mika
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 265
Liittynyt: 02 Elo 2015, 21:57
Paikkakunta: Abu Dhabi/Al Raha Beach

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja mika »

Oli pitkä kauppareissu kun piti palata ensimmäiseltä reissulta paikkaamaan kumi. En ymmärrä miksi hyvät pyörätiet pitää muuttaa talveksi sorateiksi jotka rikkoo renkaat. Kevään pidän sitten hengityssuojainta kun pölisee. Veikkaan että olisi halvempaa maksaa pyöräilijöille talvirenkaat.
Muuten kyllä velomobiili on oiva peli näille keleille. Nollakelille riittää ohut takki ja t-paita. Muutaman kilometrin jälkeen voi ottaa hanskat pois ja avata takin.

Tuosta kauppareissusta jäi kyllä morkkis. Vettä kun tuli, ajoin katoksen alle suojaan. Pitikin mennä provosoitumaan sille miehelle joka katsoi tätä temppua paheksuvasti. Olisi vain pitänyt olla nöyrä ja pyytää anteeksi että olen olemassa. Taisi nimittäin sen verran säikähtää että luikki karkuun enkä voinut pyytää enää kaupassa anteeksi. Nyt tuli pilattua kaikkien Oululaisten velomobilistien maine.

MikaR

Egolokisesti omassa vihreässä kuplassa

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Elä Mika ota paineita...ei tarvii olla nojapyörälähettiläs. Ei aina jaksa. Itseltä tulee mieleen kun Sotkamossa aamukahvitta
odottelin sunnuntaina kaupan aukeamista ja joku tuli kyselemään pyörästä. Murahtelin jotain vastauksia:-)
Ymmärrettävää ettet jättänyt sateeseen veloa kastumaan.

Jouni

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja samuel »

Eilen 16. päivä klo 16.15 Musti (vai siippa, kummin päin senytoli) tuli taas mustavuoren kohdalla vastaan.
hyvin näkyy heijastinviiri.
Tampere säästää katuvaloissa nääs.
MUTTA 16.20 Harjun koulun kohdalla tuli deltatrike, kuski näytti aikas nuorelta. Ei nähnyt kunnolla koska katuvalot.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

samuel kirjoitti:

Eilen 16. päivä klo 16.15 Musti (vai siippa, kummin päin senytoli) tuli taas mustavuoren kohdalla vastaan.
hyvin näkyy heijastinviiri.
Tampere säästää katuvaloissa nääs.
MUTTA 16.20 Harjun koulun kohdalla tuli deltatrike, kuski näytti aikas nuorelta. Ei nähnyt kunnolla koska katuvalot.

KIITOS SAMUEL TÄSTÄ! :D

Tulipa sopivaan hetkeen tämä viestisi! :) Nimittäin, minua on pikkuhiljaa alkanut jurppia ihmisten kuittailu ja ihmettely nojailuistani. Viimeksi yksi työkaveri alkoi päivittelemään, että minun pitäisi kyllä hankkia viiriini heijastin, kun se ei ollenkaan näy... :shock: Minä ihmettelemään, että onhan siinä heijastin ja jopa viime kesänä tuunasimme viirejämme ja lisäsimme niihin heijastinta... No, ei kuulemma näkynyt. Mutta muuten minut kyllä näkee...!!! ??? Minulla on etu- ja takavalo, edessä valkoinen heijastin, takana pyörälaukuissa punaiset heijastimet, renkaissa ja pinnoissa heijastimet, käsivarsissa heijastimet ja vaatteissakin jonkin verran heijastimia.... Mutta viiri ei näy! :roll: Mitä minun siis pitäisi tehdä? :roll: Ei ilmeisesti mitään, koska siis viirinikin näkyy... :D Meinasin jo heittää viirin huitsin nevadaan. En nyt sitten heitäkään, koska ainakin sinulla, samuel, on näkevät silmät. 8)

Noita katuvaloja olen muuten ihmetellyt - elellään vuoden pimeintä ja synkintä aikaa - valot sammuvat ainakin Villilän - Raholan tienoolla, kun vielä on ihan pimeää.

Minun tämän kesäkauden nojailuni loppuivat muuten tänään. Ihan suunnitelmallisesti, en mistään provosoituneena. :D Tuli tänään ylitettyä 2000 km:n rajapyykki, niin tähän on hyvä päättää. Kivaa on ollut. Suurin osa nojailusta on vieläpä ollut ihan hyöty- eli työmatkanojailua. Keväällä taas uudestaan.

t. musti

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja samuel »

musti&siippa kirjoitti:

KIITOS SAMUEL TÄSTÄ! :D

Juu ei mitään, ensiksi kiinnitin huomioni tuohon liehuvaan viiriin, ja sitten vasta hokasin että etuvalo on tosi matalla verrattuna
ohittamaasi pystäriin verrattuna, eli tajusin pyörän nojakiksi.

Luulisi näkyvän myös taaksepäin koska sen verran kovaa viiri liehuu ajaessasi.
Vastaan tullessa muita heijastimia ei näkynyt/ en ehtinyt kiinnittää huomiota.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

samuel kirjoitti:

... ja sitten vasta hokasin että etuvalo on tosi matalla verrattuna
ohittamaasi pystäriin verrattuna, eli tajusin pyörän nojakiksi....

En sunkka mää oo ketään ohittanu??? :lol: Yleensä kaikki muut ohittelee mua. 8)

t. musti

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja rutunen »

musti&siippa kirjoitti:
samuel kirjoitti:

Eilen 16. päivä klo 16.15 Musti (vai siippa, kummin päin senytoli) tuli taas mustavuoren kohdalla vastaan.
hyvin näkyy heijastinviiri.
Tampere säästää katuvaloissa nääs.
MUTTA 16.20 Harjun koulun kohdalla tuli deltatrike, kuski näytti aikas nuorelta. Ei nähnyt kunnolla koska katuvalot.

KIITOS SAMUEL TÄSTÄ! :D

Tulipa sopivaan hetkeen tämä viestisi! :) Nimittäin, minua on pikkuhiljaa alkanut jurppia ihmisten kuittailu ja ihmettely nojailuistani. Viimeksi yksi työkaveri alkoi päivittelemään, että minun pitäisi kyllä hankkia viiriini heijastin, kun se ei ollenkaan näy... :shock: Minä ihmettelemään, että onhan siinä heijastin ja jopa viime kesänä tuunasimme viirejämme ja lisäsimme niihin heijastinta... No, ei kuulemma näkynyt. Mutta muuten minut kyllä näkee...!!! ??? Minulla on etu- ja takavalo, edessä valkoinen heijastin, takana pyörälaukuissa punaiset heijastimet, renkaissa ja pinnoissa heijastimet, käsivarsissa heijastimet ja vaatteissakin jonkin verran heijastimia.... Mutta viiri ei näy! :roll: Mitä minun siis pitäisi tehdä? :roll: Ei ilmeisesti mitään, koska siis viirinikin näkyy... :D Meinasin jo heittää viirin huitsin nevadaan. En nyt sitten heitäkään, koska ainakin sinulla, samuel, on näkevät silmät. 8)

Noita katuvaloja olen muuten ihmetellyt - elellään vuoden pimeintä ja synkintä aikaa - valot sammuvat ainakin Villilän - Raholan tienoolla, kun vielä on ihan pimeää.

Minun tämän kesäkauden nojailuni loppuivat muuten tänään. Ihan suunnitelmallisesti, en mistään provosoituneena. :D Tuli tänään ylitettyä 2000 km:n rajapyykki, niin tähän on hyvä päättää. Kivaa on ollut. Suurin osa nojailusta on vieläpä ollut ihan hyöty- eli työmatkanojailua. Keväällä taas uudestaan.

t. musti

Saamieni kommenttien perusteella syyt, miksi ihmiset tuovat viiriasian toistuvasti esille (riippumatta nyt onko kyseessä nojakki vai kinneri) ovat seuraavat:

  1. Alussa oli lasten pyörä. Se nähtiin ensin. Se muodosti ennakkokäsityksen. Lasten pyörät ovat matalia. Lasten pyörissä on viirit koska ne ovat matalia. Matalissa pyörissä pitäisi siis olla viirit, koska lasten pyörissäkin on viirit. Rekkamiehen limbo.
  2. Pyöräilijän oletetaan ajavan paikoissa joissa katsojan ja pyörän välissä on auto (liikenteessä autokaistojen välissä pujotellen?).
  3. Pyörää ei näe kun se tulee kulman takaa, koska siinä ei ollut viiriä, joka tunnetusti suunnataan kuin peitsi turnajaisissa.
  4. Katsojan silmä ei ole nähnyt pyörää, koska ei ole tottunut näkemään moista. Siispä aivot eivät rekisteröi mitä silmä näkee. Sitten kun se nähdään niin psyyke muodostaa defenssin jottei itselle tule mokaamisen tunnetta. "Sillä ei ollut viiriä".

Quest Carbon -2015

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja jori »

Neljäs selitys on mielestäni johdonmukaisin, sillä ihmiset "oppivat" näkemään asioita, joita eivät ennen kyenneet näkemään.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin