Kohtaamisia

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja vaaka »

If the course is not in hilly country or plagued by a lot of engraved road sides i do not see a reason to not to use the velomobile for such a long event. Unless it is too hot but that is just a matter of adding ventilation up front. People here have made some inventive and cheap modifications to their velomobile fronts ventilation wise.

I too have an MBB with the Cruzbike conversion kit. I did not build it jorhar here did. The bracket is so high that no way is my pedal touching the ground.

I have also used wood to make a custom seat for my HPV Streetmachine GT and i added a plank two days ago to my MBB seat.

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

Förillä tapas kaks nojakistia. Se o lautta aurajoen yli. Molemilla matka ruissaloon

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Joo. Mä en olis varmaan huomannut mitään jos et olis morjestanut :roll: . Mun puolustukseksi olin liian keskittyny katsomaan edellä menevän jalkoihin etten vahingossa tökkäse eturattailla ja toki tuijottelin siinä samassa lattiaa, enkä siten voinut havaita korkeampaa vastaantullutta nojakkia :mrgreen: . Ajaessa bongaa paljon paremmin, pystyssä ollessa tulee tuijoteltua liikaa alas :roll: .

Mulle sattu hyvä sauma ajaa Ruissaloon kun ei siellä sillä hetkellä ollut kamalaa ruuhkaa. Ruissalo on yksi mun suosikeista ehdottomasti, mutkittelevine vihreine "tunneleineen". Tosin asvaltti on joiltakin kohdin huonossa kunnossa kun puiden juuret ovat tunkeutuneet lähemmäs pintaa.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja yaana »

Kulosaaren sillan rampilla kohtasin trike-kuskin tummalla tadpolella, joka kysyi lähdenkö Viroon ja jutusteltiin jotain pyöristä. Silta ei ollut tarpeeksi pitkä, että olisin hoksannu kysyä nimeä, mutta eiköhän se Ecotripillä ehdi selvitä. Jäin sillan päähän odottamaan Mahea kotimatkaseuraksi.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja PW »

yaana kirjoitti:

Kulosaaren sillan rampilla kohtasin trike-kuskin tummalla tadpolella, joka kysyi lähdenkö Viroon ja jutusteltiin jotain pyöristä. Silta ei ollut tarpeeksi pitkä, että olisin hoksannu kysyä nimeä, mutta eiköhän se Ecotripillä ehdi selvitä. Jäin sillan päähän odottamaan Mahea kotimatkaseuraksi.

Arvaan Heikki G :)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Kukas oli tänään yhdentoista maissa Mellunmäessä ajelemassa? Oli sen verran kaukana ettei kyllä tunnistanut :D

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

Turun uittamossa bongattu trike lipulla, kuka lienee?

Sitruuna
Viestit: 16
Liittynyt: 27 Heinä 2016, 17:27
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Sitruuna »

Tänään illansuussa siinä n.klo 21.10 jälkeen tuli vastaan Kokkolassa Eteläväylällä siinä entisen Maskun huonekaluliikkeen kohdilla matala trike punaoranssi lippu liehuen.
Trike kuski oli tummahkoon asuun pukeutunut tummahiuksinen nuori nainen.
Itse olin liikkeellä 29" hiilikuitu täysjousto maastopyörällä ja nopeutta senverran, ettei tullut pysähdyttyä, mutta siinä totesin itsekseni, että olipa hienon näköinen trike.
Täytyy varmaan virittää omakin trike tulille, kun on ollut kaikenlaista kiirettä, että trikellä ajelut on harmittavasti jääneet vielä tältä kesältä.
Täytyy ketjut ja ketjuputket putsata ja laittaa uudet öljyt ketjuihin.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja jori »

Äiti täyttää huomena 80 vuotta, mutta juhlat olivat tänään Kotkan Tavastilassa. Kävin hakemassa Karhulan Lidlistä lämpimiä piirakoita ja leipiä juhliin, kun juuri kääntyessäni pois yleiseltä tieltä vanhempieni asumukselle tuli Jarcco vastaan Jive 700 pyörällään. Kuvaan verrattuna ainakin kammet olivat lyhentyneet ja väri muuttunut punaoranssiksi -siis pyörän. :mrgreen:
Kuva
Vaihdettiin muutama sana ja ihmeteltiin, miten tuo kohtaaminen korvessa oli todennäköisyystieteellisesti mahdollinen -näköjään oli. Mukavaa nähdä lajitovereita myös Kotkan suunnalla. Aika vähäistä on toistaiseksi ollut. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

jori kirjoitti:

...
Vaihdettiin muutama sana ja ihmeteltiin, miten tuo kohtaaminen korvessa oli todennäköisyystieteellisesti mahdollinen -näköjään oli. Mukavaa nähdä lajitovereita myös Kotkan suunnalla. Aika vähäistä on toistaiseksi ollut. :D

Onhan se lottovoittokin mahdollinen :wink:
Ei tosiaan kuulu vakireitteihin tuo sorapätkä, viimeksi ajellut siellä ehkä 5 v sitten.. Että kyllä melkoinen lottovoitto tavata siellä lajitoveri, vaikkakin Jori käynee sielläpäin useammin :D Täällä kaakonkulmalla ei juuri minun ja vaimon lisäksi paljon nojakisteja taida olla. Kiinnostuneita on ollut, mutta aikeet ei ole muuttuneet vielä teoiksi...


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja PW »

Poika bongas Helsingin Sompasaunalla nuoren nojakistin. Pyörä joku Rainbow - oisko ollu punanen.
Oisko ollu tuo alaohjattu, joka vasta oli myynnissä täällä :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
smilodon
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Huhti 2015, 17:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja smilodon »

Eilen ajeltiin kehä kolmosta länteen 13.39 kun bongattiin viirillä ja tuulilasilla varustettu kolmipyöräinen nojakki. Ikeasta noin kilometri länteen päin.

Sahi

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Juuri tuli Joensuun siltakadulla vastaan joku jollain matalalla valkoisella lowaracerilla. Liekö rokkivieras? Ihan uusi tapaus mulle.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Juuri tuli Joensuun siltakadulla vastaan joku jollain matalalla valkoisella lowaracerilla. Liekö rokkivieras? Ihan uusi tapaus mulle.

Matala valkoinen kuulostaa Raptobikeltä. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:

Juuri tuli Joensuun siltakadulla vastaan joku jollain matalalla valkoisella lowaracerilla. Liekö rokkivieras? Ihan uusi tapaus mulle.

Eikö sitä saa kinnerillä kiinni? :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin