Sivu 1/90

Kohtaamisia

Lähetetty: 30 Huhti 2008, 08:54
Kirjoittaja puheseppo
Ajelin tuossa tietä nro 20 autolla, tuli lyhytakselivälinen nojakki vastaan. Onpa mukavaa täällä pohjoisessa nähdä satunnainen nojakisti liikenteessä :)

Lähetetty: 30 Huhti 2008, 10:43
Kirjoittaja ukram
Onkohan se 20 tie mäkinen? Muutenkin pitäisi olla jonkinlainen mäkisyysindeksi ja liikennemääräindeksi kaikille teille, mistä pystyisi arvioimaan sopivuutta pyöräilyyn...

Lähetetty: 01 Touko 2008, 11:21
Kirjoittaja Mikko
Miten se mäkisyys liittyy nähtyyn nojakistiin?

Miten tämä liittyy mihinkään?

Luoja, olen päissäni vappupäivänä!

Lähetetty: 01 Touko 2008, 12:09
Kirjoittaja Trek r200
Eilen näkyi pitkästä aikaa nojakisti liikenteessä, on muuten aika harvinaista herkkua, että kaksi nojapyörää odottaa samoissa liikennevaloissa :D

Terveiset sille nojakistille, joka oli 30.4 noin klo. 17. 10 Kastellin häkin risteyksessä (Oulu) harmaalla M5:llä. Lähti kaveri valoista niin reippaasti, ettei voinut kuin "perävaloja" ihailla :D

Terveisin, punaisella Trekillä nojaillut.

Lähetetty: 01 Touko 2008, 18:09
Kirjoittaja ukram
Mäkisyys: Yksi nojakin tärkeimmistä ominaisuuksista, eli hieman pystypyörää pienempi ilmanvastus, on melko hyödytön mäkisellä tiellä, kun suurin osa ajasta vietetään jotain 10 km/h ylämäkeen kihnuttaen. Tästä seuraa kiinnostus vähämäkisiä tieosuuksia kohtaan.

24 h ajossa totesin että Pietarsaari-Lappajärvi-Alavus-Virrat-Orivesi oli varsin vähämäkistä ja siis nojakille parhaiten sopivaa maastoa. Tuota 20 tietä en ole kokeillut, mutta Kuusamo-Oulu väli voisi ehkä olla hyvä ajettava...

Lähetetty: 16 Touko 2008, 00:00
Kirjoittaja puheseppo
Työmies kysyi liikennevaloissa, eikö niska rasitu. Sanoin että olen hankkimassa niskatukea. Sitten totesi että lokkien kanssa voi olla ongelmia, kun on tuollainen ajoasento. No, vastasin että ei oo vielä lokkia sattunut kohdalle :D

Lähetetty: 16 Touko 2008, 08:39
Kirjoittaja tavasti
ukram kirjoitti:Mäkisyys: Yksi nojakin tärkeimmistä ominaisuuksista, eli hieman pystypyörää pienempi ilmanvastus, on melko hyödytön mäkisellä tiellä, kun suurin osa ajasta vietetään jotain 10 km/h ylämäkeen kihnuttaen. Tästä seuraa kiinnostus vähämäkisiä tieosuuksia kohtaan.

Kyllä ajoasennon mukavuus on minulle tärkein ominaisuus. Ja jos vauhdin hurmaa kaivataan, nojakilla kunnon alamäkeen sitä riittää!

Lähetetty: 16 Touko 2008, 10:26
Kirjoittaja jori
puheseppo kirjoitti:Työmies totesi että lokkien kanssa voi olla ongelmia, kun on tuollainen ajoasento. No, vastasin että ei oo vielä lokkia sattunut kohdalle :D


Tämä on kyllä erikoinen psykologinen ilmiö. Olisiko sama kaveri kysynyt avoautoilijalta mitään lokkeihin liittyvää? Mikä tahasa ajatus, jolla näkemäänsä outoa ilmestystä voi moittia, otetaan käyttöön. Ei pahuuttaan vaan atavistisen varovaisuuden takia.

Näin -84 ihan vakavissaan tehdyn ruotsalaisen tieteellisen tutkimuksen tuulivoimalan siipien aiheuttamien varjojen vaikutuksesta lehmien mielenterveyteen. Kyseinen tutkija on varmaan ylpeä työstään nykyisin. :) Mikä tahansa kelpaa, millä vähänkään voi painaa uutta ilmiötä alas.

Lähetetty: 16 Touko 2008, 10:57
Kirjoittaja Mustasudenkorento
oulussa 9.5.2008 perjantaina sininen swb nojakki leffateatterin pyörä parkissa...

sen näkönen kampe että varmasti kiva kruisailla...

Lähetetty: 16 Touko 2008, 18:10
Kirjoittaja Mikko
Näin nojapyöräilijän ylittävän kehä3sta bilteman suuntaan 12.5 maanantaina n.klo16 pintaan. Itse olin liikenteessä japanilaisella sporttipakulla...

Lähetetty: 23 Touko 2008, 09:09
Kirjoittaja Nebulus
Mustasudenkorento kirjoitti:oulussa 9.5.2008 perjantaina sininen swb nojakki leffateatterin pyörä parkissa...
sen näkönen kampe että varmasti kiva kruisailla...


Montakohan nojailijaa Oulusta löytyy? Ittellä nääs sininen Alligtin Kruiser, mutten ollut perjantaina kaupungilla päin. Tämänkin ketjun perusteella jo neljä pyörää, jotka eivät vielä ole tulleet vastaan... Viime syksyllä tuli vastaan monesti mustalla 20/26" alaohjattavalla ajellut kaveri teknologiakylän lähellä.
(kuljen itse väliä Rajakylä-Linnanmaa-Puolivälinkangas-Kemira päivittäin)

Olen vähän harkinnut Alligtin vaihtoa joko matalampaan ja nopeampaan tai sitten tadpoleen. Olisko Oulussa nojakisteilla tuommoisia ja sopisiko sellaista lyhyesti koeajaa?

Lähetetty: 23 Touko 2008, 13:52
Kirjoittaja Mikko
Tiistaina 18:45 Metsälässä nähty nojapyöräilijä kolmipyöräisellä

Tänään näin nojapyöräilijän klo.9:20 vihdintiellä malminkartanon kohdalla ja juuri tunti sitten näin punaisen spiritin ravintola kappelin aitaan lukittuna

Kyllä meitä on!

Lähetetty: 23 Touko 2008, 22:21
Kirjoittaja puheseppo
Näin n. klo 15.35 Jääliä kohti menevän mustan tadpolen. Olin itse liikenteessä autolla, oma nojakkini telineessä mukana :) Oli puutarhan ja tallien jälkeen itäänpäin Korvenkylässä Kuusamontiellä.

Lähetetty: 30 Touko 2008, 07:48
Kirjoittaja Nebulus
Eilen Oulun yliopiston kulmalla ajoi vauhdilla punainen matala tadpole. Näytti ihan uudelta laitteelta.

Lähetetty: 08 Kesä 2008, 21:56
Kirjoittaja joe67
Kävinpä Lomailemassa etelä suomessa ja heti eka päivänä junan saavuttua Helsinkiin bongasin aamuisella kauppatorilla siitä vierestä ajaneen matalan nojakin. Harmi vaan kun käänsin katseeni sattumalta siihen suuntaan vasta kun nojakki oli kohdalla ja ohi menossa niin parempi tunnistus jäi tekemättä. Seuraavana päivänä näin sitten Elielin aukion liepeillä ohi menneen tadpolen, jonka merkki jäi arvoitukseksi, mutta näytti hieman greenspeedin tai vastaavan näköiseltä. takarengas oli samaa kokoa kuin edessä, tästä päättelin. Näkyy ne ajavan noilla ihan Helsingin keskustassakin, puheista huolimatta. Muutamaa päivää myöhemmin Hämeenlinnassa meni ohi myös tadpole mutta senkin näin vasta takaa päin matkan päästä sen mentyä ohi, mutta näytti että siinä oli jokin laatikkorakennelma tarakalla.siis vähän satulalaukku tyyliin. harmi kun yhdelläkään kerralla ei sattunut kamera käteen.