2017 Talvikilometrikisa

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
turuka
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Marras 2016, 20:41
Paikkakunta: Lehmo, Kontiolahti

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja turuka »

Siksi minäkin olen tässä kelannut parikin kertaa päivässä lomalla ollessa kun huomenna on idässäkin reippaasti yli -20 astetta. Tulee pakostakin lepopäivien vuoro... nyt on vielä mennyt eilen -18 ja tänään -20.

turuka
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Marras 2016, 20:41
Paikkakunta: Lehmo, Kontiolahti

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja turuka »

Mutta hyvinhän me ollaan top-kympissä, kovassa seurassa!

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mulle tulee ajopäivät työvuorolistan mukaan, eli keli ei vaikuta kilometreihin juurikaan. Toki jos joku oikeen huippu hieno talvipäivä tulee niin sattaa ekstralenkkiäkin heittää esim. kauppaan. Muuten sekin hoituu työmatkaan 1km lisälenkin tekemällä.
Voin jo tässä vaieessa sanoa että kisan aikana tulenee 600-650km

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja terppa »

Tämän vuoden eka pyöräily, aamulla oli -26 astetta mutta asteella tuo kerkesi lämmetä ennen kuin pääsin liikkeelle. 12,5 km kauppamatka josta reilu puolet metsäautoteitä. nätti auringonpaiste saatteli aukeammilla paikoilla. Sähköttömällä maastopyörällä tämä...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mä kävin tänään heittämässä 34km lenkin 20 asteen pakkasessa, järkee tai ei. Hieno auringonpaiste houkutti jatkamaan lenkkiä. Mitään keuhko-ongelmia ei ollut, balaclava ja ohut tuubihuivi toimivat hyvin. Varpaita lukuunottamatta ei muutenkaan palellut. Tarvii varmaan harkita jotain varpaanlämmittimiä lisäksi ettei tarvis niiden palelun takia lyhentää lenkkejä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Varpaat ja näpit ne arimmat onkin jäätymään. Muuten pärjää kyllä vaatetuksen puolesta.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja irakas »

Baskeri kirjoitti:

Varpaat ja näpit ne arimmat onkin jäätymään. Muuten pärjää kyllä vaatetuksen puolesta.

Kyllä minulla varpaat hyvin pärjää, mutta sormia rupeaa helposti paleltamaan. En ole vielä löytänyt tarpeeksi lämpimiä käsineitä. Ostin sähköllä lämmitettävätkin, mutta niiden akuista loppui virta aivan liian nopeasti. Vein ne takaisin kauppaan. :(

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja jori »

irakas kirjoitti:
Baskeri kirjoitti:

Varpaat ja näpit ne arimmat onkin jäätymään. Muuten pärjää kyllä vaatetuksen puolesta.

Kyllä minulla varpaat hyvin pärjää, mutta sormia rupeaa helposti paleltamaan. En ole vielä löytänyt tarpeeksi lämpimiä käsineitä. Ostin sähköllä lämmitettävätkin, mutta niiden akuista loppui virta aivan liian nopeasti. Vein ne takaisin kauppaan. :(

Laita routamattoa katteen jatkeeksi niin, että kädet jäävät suojaan maton alle.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 282#p86282

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja jooseha »

irakas kirjoitti:

sormia rupeaa helposti paleltamaan.

Mä olen kovalla pakkasella ajellut niin että pidän käsiä vain jarrukahvoilla enkä purista niitäkään. Huomattava ero lämpimyydessä verrattuna siihen että puristaisi kädensijoja.

Nyt kun olen pyyttonilla ajellut ei asia ole ajankohtainen. Kädet voi laittaa vartaloa vasten käsivarsien suojaan eli pärjäisi ilman hanskojakin :mrgreen:

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja irakas »

jori kirjoitti:
irakas kirjoitti:
Baskeri kirjoitti:

Varpaat ja näpit ne arimmat onkin jäätymään. Muuten pärjää kyllä vaatetuksen puolesta.

Kyllä minulla varpaat hyvin pärjää, mutta sormia rupeaa helposti paleltamaan. En ole vielä löytänyt tarpeeksi lämpimiä käsineitä. Ostin sähköllä lämmitettävätkin, mutta niiden akuista loppui virta aivan liian nopeasti. Vein ne takaisin kauppaan. :(

Laita routamattoa katteen jatkeeksi niin, että kädet jäävät suojaan maton alle.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 282#p86282

Kun minulla on SH26:ssa ohjauskahvat etupyörien päällä, ja etukate paljon kapeampi kuin etupyörien väli, on katteen jatkaminen kädensijojen päälle ongelmallista. Jos laittais esim. huovuttamalla omat katteet käsille tai käyttiis samanlaisia suojia kuin melojilla on.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja terppa »

Jos ei klosseja tartte niin tommoisilla popoilla https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... f=saappaat tuntuu aika kivasti pärjäävän kylmässä. kuivin jaloin kostean suon ylityksestäkin noilla on selvinnyt niin on monikäyttöiset :)

Aikaisemmin olen käyttänyt sorkkahanskoja ja niissä on tarennut mutta nyt niillä alkaa kilometrit olla täynnä ja jostain pääsee kylmä sisään, niinpä kaivelin retkikamppeista jotkut vanhat nahkakinttaat joissa oli irtovuori, lienee jostain työkalukaupasta ostettu. Sisäpuolelle vielä merinovillaiset kynsikkäät niin ei puolen kilometrin jälkeen sormia paleltanut vaikka rautaista lukkoa oli kynsikäskäsin kopeloinut. Villasormikkaat alla toimisi kynsikkäitä paremmin, varsinkin jos meinaa jotain säätää/korjata.

07201791730.jpg

Ei mulla kyllä kovin kylmänarat kädet ole mutta...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jviirret kirjoitti:

Toki jos joku oikeen huippu hieno talvipäivä tulee niin sattaa ekstralenkkiäkin heittää

Tänää heti oli tällainen päivä. Ei ollu liukasta, ei kova pakkanen ja pyörätiet just aurattu. Tuuleskeli toki navakasti, mutta muuten aivan mahtava talvikeli. 28km ekstraa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

terppa kirjoitti:

Jos ei klosseja tartte niin tommoisilla popoilla https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... f=saappaat tuntuu aika kivasti pärjäävän kylmässä. kuivin jaloin kostean suon ylityksestäkin noilla on selvinnyt niin on monikäyttöiset :)

Aikaisemmin olen käyttänyt sorkkahanskoja ja niissä on tarennut mutta nyt niillä alkaa kilometrit olla täynnä ja jostain pääsee kylmä sisään, niinpä kaivelin retkikamppeista jotkut vanhat nahkakinttaat joissa oli irtovuori, lienee jostain työkalukaupasta ostettu. Sisäpuolelle vielä merinovillaiset kynsikkäät niin ei puolen kilometrin jälkeen sormia paleltanut vaikka rautaista lukkoa oli kynsikäskäsin kopeloinut. Villasormikkaat alla toimisi kynsikkäitä paremmin, varsinkin jos meinaa jotain säätää/korjata.

07201791730.jpg

Ei mulla kyllä kovin kylmänarat kädet ole mutta...

Tilaisin heti mut ei maata pitkin kasvaneelle kokoa tietystikkään:(

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Baskeri kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Jos ei klosseja tartte niin tommoisilla popoilla https://www.varusteleka.fi/fi/product/m ... f=saappaat tuntuu aika kivasti pärjäävän kylmässä. kuivin jaloin kostean suon ylityksestäkin noilla on selvinnyt niin on monikäyttöiset :)

Aikaisemmin olen käyttänyt sorkkahanskoja ja niissä on tarennut mutta nyt niillä alkaa kilometrit olla täynnä ja jostain pääsee kylmä sisään, niinpä kaivelin retkikamppeista jotkut vanhat nahkakinttaat joissa oli irtovuori, lienee jostain työkalukaupasta ostettu. Sisäpuolelle vielä merinovillaiset kynsikkäät niin ei puolen kilometrin jälkeen sormia paleltanut vaikka rautaista lukkoa oli kynsikäskäsin kopeloinut. Villasormikkaat alla toimisi kynsikkäitä paremmin, varsinkin jos meinaa jotain säätää/korjata.

07201791730.jpg

Ei mulla kyllä kovin kylmänarat kädet ole mutta...

Tilaisin heti mut ei maata pitkin kasvaneelle kokoa tietystikkään:(

Tupsahti sitten oikeaa kokoa pari saldoon..oisko palautuksena tullut?
Otin pois kuleksimasta. Koitetaan miten pärjäilee.

Jouni

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: 2017 Talvikilometrikisa

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Kilometrien kertyminen liki nollassa. :shock:
Reissuhommaa nyt monta viikkoa, joten työmatkoista ei nyt kerry kilometrejä.
Muuten olisi voinut pärjätä aika hyvin kisassa. :D
T:Jere

Vastaa Viestiin