Sivu 3/4

Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 18 Maalis 2017, 07:26
Kirjoittaja Wacky
Vilijami kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

Mulle tulee seuraavaan aikuisten kammet :roll:

Niinhän sitä aina uhotaan :wink:

Mulla on kaikissa nojapyörissäni 165 mm kammet enkä koe mitään syytä vaihtaa lyhyempiin.


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 18 Maalis 2017, 07:47
Kirjoittaja jori
Wacky kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

Mulle tulee seuraavaan aikuisten kammet :roll:

Niinhän sitä aina uhotaan :wink:

Mulla on kaikissa nojapyörissäni 165 mm kammet enkä koe mitään syytä vaihtaa lyhyempiin.

Yli 99% pyöräilijöistä ei koe tarvetta vaihtaa lyhyempiin kampiin. Sinäkin silti koit tarpeellisesksi vaihtaa 165 mm kampiin, eli selvästi normaalia lyhyempiin, mutta sitten tarve loppui. Kaikkien usko ei ole yhtä vahva. :wink:


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 01:39
Kirjoittaja Reippailija

Kysyin pyöräilijöiltä jo paljon aikaisemmin että onko tarvetta vaihtaa pitempiin kampiin jolla saa kunnon vääntöä lisää. 100% vastaus oli ettei nyt ihan heti tarvi. Ihme sakkia -haluavat vain ajaa kovaa...


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 09:31
Kirjoittaja jviirret

Mä kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä sopivan pituiset kammet on parhaat. Yhdelle yhdet ja toiselle toiset on sopivat, ei sitä omaa valintaa ehkä kannata julistaa ainoaksi oikeaksi?

Jukka


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 10:57
Kirjoittaja Vilijami
jviirret kirjoitti:

Mä kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä sopivan pituiset kammet on parhaat. Yhdelle yhdet ja toiselle toiset on sopivat, ei sitä omaa valintaa ehkä kannata julistaa ainoaksi oikeaksi?

Jukka

Aivan, mutta 99% ihmisistä ei tiedä muusta kuin 170mm kammista ja tähän vielä lisätään normaali muutosvastarinta. Tästä seuraa virheellinen käsitys, että normaalin markettipystärin kammet olisivat parhaat kaikille.


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 11:05
Kirjoittaja jviirret
Vilijami kirjoitti:

Aivan, mutta 99% ihmisistä ei tiedä muusta kuin 170mm kammista ja tähän vielä lisätään normaali muutosvastarinta. Tästä seuraa virheellinen käsitys, että normaalin markettipystärin kammet olisivat parhaat kaikille.

Sama koskee markettipyörien renkaita, vanteita, vaihteita, jarruja, penkkejä, ketjuja ja oikeastaan ihan kaikkea muutakin mikä koskee ihan mitä tahansa marketti tavaraa jauhoista jalkalamppuihin, mutta ei niistä kukaan jaksa vääntää vuodesta toiseen :mrgreen:

ps. nuorisopyörissä ja jopokopioissa näkee 155-165 kampiakin. Eli kyllä valmistajat tietää että lyhyemmälle ihmiselle pitää olla lyhyemmät kammet, mutta kukapa sitä "lasten pyörää" haluaisi ostaa vaikka pituuden puolesta se olisi oikea valinta.

Jukka


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 11:17
Kirjoittaja vaaka

Se korjautuu pitkäkampisia pystäreitä nopeammin ajamalla 8)


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 14:10
Kirjoittaja Skyliner68

:D Tänään oli sitten kolmas pitempi sessio/harjoittelu flevotrikella.Nyt sitten onnistuu jo handsfree ajo,myös u-käännös onnistu handsfreenä.Tarkkana sai kuiteski koko ajan olla,väistellen jääklönttejä varjopaikoissa sekä hiekoitus kasoja.Välillä tulli semmoisia hupsista oikosulkuja että eiks tää nyt käänny tunne :D ,sitten taas tukea jarrukahvasta ja tasapaino kondikseen.

Mika


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 16:06
Kirjoittaja Vilijami
Skyliner68 kirjoitti:

Välillä tulli semmoisia hupsista oikosulkuja että eiks tää nyt käänny tunne :D

Se vaatii reilusti kilometrejä, ettei nuita oho-tilanteita tule. Ajoharjoittelua helpottaa tuo etupuomin jatko, ilman sitä keula pyrkii kaatumaan voimakkaasti pienillä nopeuksilla ja varsinkin tiukoissa käännöksissä. Harmi etten ehtinyt koeajattaa tuota jatkoversiota kenelläkään. On se niin paljon parempi, ainakin omasta mielestäni. Jos vaan ehdit, niin tule käymään Nokian kisoissa, niin halukkaat voisivat koeajaa. :D


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 17:20
Kirjoittaja vaaka

Halukkaaksi kokeilijaksi ilmoittauduttu, jos remonteilta pääsen kisaamaan.


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 19 Maalis 2017, 21:18
Kirjoittaja Skyliner68
vaaka kirjoitti:

Halukkaaksi kokeilijaksi ilmoittauduttu, jos remonteilta pääsen kisaamaan.

Vilijami kirjoitti:
Skyliner68 kirjoitti:

Välillä tulli semmoisia hupsista oikosulkuja että eiks tää nyt käänny tunne :D

Jos vaan ehdit, niin tule käymään Nokian kisoissa, niin halukkaat voisivat koeajaa. :D

Jos saan pakun lainaan ja ajankohta sopii niin voisin tulla Nokialle.

Mika


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 20 Maalis 2017, 23:27
Kirjoittaja Pentti M Reku

Ensimmäinen päivä ja ekat kilometrit fwd mbb konversiohärvelillä. Lukkopolkimet ja kengät ois voinut jättää kaappiin, näin ensikilsoilla on vaan häiriöksi. Kunnon niskatuellinen penkki ja vähän matalampi istuinkorkeus kelpaisi, mutta kyllähän tällä jo ajamaan opettelee. Cruzbiken sivuilla on hyvät ohjeet aloittamiseen, tosin tuntui siltä että mitä vähemmän koko touhua ajatteli, sen paremmin se sujui.

http://cruzbike.com/learn-to-ride


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 21 Maalis 2017, 08:10
Kirjoittaja PW

Onnea uusille MBB-kuskeille!


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 13:01
Kirjoittaja Skyliner68

:D Päivitystä ajoharjoitteluun.Nyt kun on takana noin 400km flevotrikellä,niin voisi jopa sanoa että on aika zen fiilis ajaessa :lol:.Kaupunki cruisailu Joutsassa jalankulkijoita väistellen,risteykset ym joutuu hanskat lyömään jarruille tai vaihteita vaihtamaan.Jopa Joutsan isoin mäki menee jee kädet rinnuksilla peukkuja pyöritellen :D .Tuo toisaalla foorumilla mainittu katse horisonttiin,eikä ajattele pahemmin esim kuopan väistämistä toimii hyvin.Flevon T mallinen penkki on hyvä tuki kun tekee tiukkoja käännöksiä ja töyssyt ottaa vastaan lapaluut eikä selkäranka.

Mika


Re: Ajoharjoittelu

Lähetetty: 10 Heinä 2017, 14:20
Kirjoittaja PW

Kerran kävin tänään pyyttonilla kadunpäässä kääntymässä - kohtuudella meni, vaikka uukkarissa jouduin pistämään jalan maahan. Nyt on taas vasen olkapää kipee, taitaa se johtua tästä pyyttoni harjottelusta - jäkitän vielä jotenkin.