jori kirjoitti:NikoK kirjoitti:Wacky kirjoitti:Kyl se pitää jos sen sinne saa ja ajat sillä sit pian sen jälkeen ja pidät huolen ettei vuoda tyhjäksi.
Kokeilitko ensin sisurilla nostaa vanteelle ja sitten varovasti vain toiselta puolelta pois. Tähän vois toimia katkaistu sisuri todella kivasti kun ei tarttis kokomatkalta ottaa rengasta pois toiselta puolelta.
En yrittänytkään ottaa sisuria ehjänä pois juuri siksi että ei tarvinut kuin lyhyeltä matkaa ottaa rengasta pois vanteelta. Katkaistun sisurin voisi tosiaan hommaa varten virittää, ettei joka kerta mene yksi gummi haaskioon kun rengasta laittaa
Mielessäni kangastelee pussautin, joka tehdään ilmatiiviistä kankaasta ja siihen liitetään litteä, vajaat kymmenen senttiä leveä suutin, joka työnnetään renkaan reunan ja vanteen väliin. Puhalletaan pussautinpussi täyteen ilmaa ja polkaistaan jalalla päälle. Oikein mitoitettuna tällainen varmasti toimisi.
Suuttimen valmistus olisi varmaan viisainta tehdä printtaamalla, jolloin kapean suuttimen poikki saa helposti tukiripoja, jotka pitävät sen litteänä myös paineistettuna. Pussautinpussin suurin valmistustekninen ongelma on suuttimen kiinnittäminene pussikankaan reunaan. Hienointa olisi, jos täksi pussiksi riittäisi makuupussinsäilytyspussi. Ne ovat riittävän ilmatiiviitä tuohon käyttöön ja ehkä riittävän kestäviäkin. Ainoa ongelma on kiinnittäminen suuttimeen. Makuupussinpussin ryppynaru toimisi hyvin, mutta tekisi suuttimesta melko ison mukaan otettavaksi.
Ihan ensinnä pitäisi kokeilla kankaista suutinta, joka on muutamalla ompeleella jaettu sentin levyisiksi kanaviksi. Jos tuollainen vuotaa liikaa, pitää siirtyä suunnittelemaan muovista printattavaa suutinta.
Täytyy miettiä tätä lisää.
Bobcatin renkaat laittoivat joskus tommosella leveellä suuttimella, vanteen ja renkaan välistä paikoilleen. Suuttimen päässä oli paineilmasäiliö, josta kerralla paukautettiin paineet renkaaseen. Bobcatin renkaat oli joskus hankalia jos olivat lähteneet paikoiltaan ja vähän aikaa pyörineet ja muotoutuneet epämääräisesti.