Kilometrikisa 2017

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Pastori »

mhelander kirjoitti:

vaikken enää työmatkaa pyörällä ajakaan.

Noin yleensä vai nyt syksyllä enää?

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: RE: Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Pastori kirjoitti:
mhelander kirjoitti:

vaikken enää työmatkaa pyörällä ajakaan.

Noin yleensä vai nyt syksyllä enää?

Hyppäsin huhtikuun lopussa kevytyrittäjäksi ja toimisto on toistaiseksi keittiössä joten jää tuo työmatka vähän lyhyeksi.

Toisaalta tulee hyvänä päivänä käytyä lenkillä silloin kun siltä tuntuu.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: RE: Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja vph »

mhelander kirjoitti:

Hyppäsin huhtikuun lopussa kevytyrittäjäksi ja toimisto on toistaiseksi keittiössä joten jää tuo työmatka vähän lyhyeksi.

Tälle iso peukku. Arvostan rohkeita valintoja. Tsemppiä!

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RE: Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Pastori »

vph kirjoitti:
mhelander kirjoitti:

Hyppäsin huhtikuun lopussa kevytyrittäjäksi ja toimisto on toistaiseksi keittiössä joten jää tuo työmatka vähän lyhyeksi.

Tälle iso peukku. Arvostan rohkeita valintoja. Tsemppiä!

Juu. Tsemppiä ja ergonomiaa!

Muista siellä keittiössä hoitaa koneen/pöydän/istuimen asetukset kuntoon. Nimimerkillä - oikea olkapää huonossa kunnossa 30v tietokonehommien jäljiltä. Ehkä tää tästä kuntouttamalla. Sulkapalloa en ole pelannut vuoteen.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: RE: Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja mhelander »

vph kirjoitti:

Tälle iso peukku. Arvostan rohkeita valintoja. Tsemppiä!

Pastori kirjoitti:

Juu. Tsemppiä ja ergonomiaa!

Muista siellä keittiössä hoitaa koneen/pöydän/istuimen asetukset kuntoon. Nimimerkillä - oikea olkapää huonossa kunnossa 30v tietokonehommien jäljiltä. Ehkä tää tästä kuntouttamalla. Sulkapalloa en ole pelannut vuoteen.

Kiitokset tsemppauksesta, tässähän ei muuta haastavaa tunnu olevan kuin markkinointi ja "asiakkaiden sitoutuminen" muuten menee kyllä mainiosti.

Vähän menee OT:ksi mutta:

Ergonomia ei ole hääviimpi mutta kun minulla on ikäni ollut kehno selkä niin siitä on tullut pidettyä erityistä huolta.

Läppäri on tällaisella:
Kuva

Jonka edessä on tällainen näppis:
Kuva

ja vieressä Logitech:n BT-rotta. Musiikki hoitii JBL:n Charge2+ pöntöllä jos vaimo ei ole lähistöllä...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja yaana »

Minuuttikisassa mulla on vielä melkein 30 tunnin keula mhelanderiin. Jos sen otat kiinni, niin hatunnosto 8)

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja mhelander »

yaana kirjoitti:

Minuuttikisassa mulla on vielä melkein 30 tunnin keula mhelanderiin. Jos sen otat kiinni, niin hatunnosto 8)

Ei mun vauhdilla sitä saa kiinni millään, pitäis yötä päivää möyriä maastossa :wink:

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Sainpas sen päälle neljä tuhatta kilometriä kasaan. Tänä kesänä ei ole huvittanut ajaa niin paljoa kuin viime kesänä. Ehkä taas ensi kesänä huvittaa, mistä sen tietää :).

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Premnas kirjoitti:

Tänä kesänä ei ole huvittanut ajaa niin paljoa kuin viime kesänä. Ehkä taas ensi kesänä huvittaa, mistä sen tietää :).

Mulla vähän sama. Ajopäiviä tuli reilusti vähemmän, kuin kahtena edellisenä vuotena, mutta kilometrejä tuli hieman enemmän, kuin toissavuonna, mutta kuitenkin reilusti vähemmän, kuin viime vuonna. Mun saldo siis tänä vuonna 5335,8 km ja 89 ajopäivää.

Viimevuonna oli varmaan vielä kovasti uutuudenviehätystä Questillä ajamisessa, mutta tänä vuonna ilmeisesti sitten palattiin normaaliin. Ainakin kilometrimäärien mukaan tarkasteltuna.
Aika monta hyvää ajopäivää tärvääntyi myös video editointiin, jotta sain väsättyä teille viikottain uutta katsottavaa YouTubeen.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Saukki kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

Tänä kesänä ei ole huvittanut ajaa niin paljoa kuin viime kesänä. Ehkä taas ensi kesänä huvittaa, mistä sen tietää :).

Mulla vähän sama. Ajopäiviä tuli reilusti vähemmän, kuin kahtena edellisenä vuotena, mutta kilometrejä tuli hieman enemmän, kuin toissavuonna, mutta kuitenkin reilusti vähemmän, kuin viime vuonna. Mun saldo siis tänä vuonna 5335,8 km ja 89 ajopäivää.

Viimevuonna oli varmaan vielä kovasti uutuudenviehätystä Questillä ajamisessa, mutta tänä vuonna ilmeisesti sitten palattiin normaaliin. Ainakin kilometrimäärien mukaan tarkasteltuna.
Aika monta hyvää ajopäivää tärvääntyi myös video editointiin, jotta sain väsättyä teille viikottain uutta katsottavaa YouTubeen.

No mulla ei tullut kuin 16 ajopäivää vähempi mutta kilometreissä se teki 911. Ehkä viime vuonna tuli tehtyä useammin pitempiä lenkkejä, tänä vuonna ei huvittanut ja Nokian reissu toi toki mukavasti kilometrejä muttei paikannut lopun ajan huvittamattomuutta :| .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja yaana »

Mä olen ihan tyytyväinen siihen, miten kilometrit on lisääntyny näiden kolmen vuoden aikana. Ajopäiviä on aika vähän, mutta arkeen nyt vaan ei aina sovi hyötyliikuntapyöräily. Ilmeisesti 8 kertaa sain poljettua työmatkan Helsingistä Porvooseen, joten sekin on ihan hyvä saavutus. Kesälomahan oli paras pitkään aikaan. Lisää samanlaisia! :D

Vähän jännitti, että pysynkö joukkueen keskiarvon yläpuolella. Jos kovasti on vielä kilsoja merkitsemättä, niin sitten tipahtaa. Vaan eipä mua kilpailu motivoi. Tässä on kuitenkin niin erilaisia polkijoita, että on turha vertailla. Kunhan kerätään yhteistä pottia ja pidetään hauskaa.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mulle tuli 1420 km kisakilometriä kirjattua kun sähköläskillä suurimmaksiosaksi ajelin. Pikaseen laskin ajetut kilometrit niin 2252 km sain ynnäyksen tulokseksi.

Tänävuonna ei yhtään kisakilometriä (nokia/ratareisi) ja muutenkin pääasiassa ajoa jonka voisi kirjata hyötyajoa-sarakkeen alle. Keväämmällä hupiajot jäi työkiiruiden/väsyjen alle ja nyt syksymmällä ulkonaolokiintiön on saanut täyteen metsässä kävellyllä, korin kera ja ilman :)

Eilen ajoin vikat kilsat kisaan kun kävin vanhempien luona Vääksyssä. Paluumatkalla taas vaihtoehtoisia reittejä ja loppumatkasta uusille poluille. Ei viksuin veto lasikuorman kanssa mutta onneksi lasitölkit tuli ehjänä perille, nyt voi taas jättää pyörän parkkiin ja etsiä säilöttävää :)

8232017223141.jpg

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Meidän joukkue tuli toiseksi kilometrikisan suursarjassa, joten voitettiin polkupyörän puhdistussarja (merkki TF2 ja arvo 74,90€). Mitäs tällä tehdään, mitä mieltä osallistujat ovat? Pitäiskö arpoa osallistujien kesken vai mitä?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Perinteisesti on arvottu.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Eikö jollain ollut joku tekninen arvontajuttu, ettei tarvii suorittaa paperiversiona?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Vastaa Viestiin