Kilometrikisa 2017

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Pastori »

vph kirjoitti:

Tänään 135 km takamaiden vuorilla, nousuakin tuli ihan riittävästi. Nyt on aika pehmeä olo, mutta kyllä kannatti, pomppasin hetkeksi jopa Premnaksen ohi listalla :P

Mulla on aika pehmee olo jo päivän 50 kilometristä. Lieventävänä asianhaarana vois olla, että mä en ole nyt syönyt viikkoon mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:
vph kirjoitti:

Tänään 135 km takamaiden vuorilla, nousuakin tuli ihan riittävästi. Nyt on aika pehmeä olo, mutta kyllä kannatti, pomppasin hetkeksi jopa Premnaksen ohi listalla :P

Mulla on aika pehmee olo jo päivän 50 kilometristä. Lieventävänä asianhaarana vois olla, että mä en ole nyt syönyt viikkoon mitään.

Kuuluisi tietysti paasopaasausketjuun, mutta olethan muistanut juoda vettä ihan helvetisti. Minun kevätpaastollani huomasin, että toisen paastoviikonlopun aikana laskettelurinteessä piti juoda tuoppi vettä aina viiden laskun välein, jotta jaksoi. Jos laski kuusi laskua ennen juomataukoa alkoi jo voima vähetä. Koko päivän jaksoin laskea 26 laskua yhteensä ja join kolme ja puoli litraa vettä tuona aikana ja puolitoista litraa ennen lähtöä rinteeseen kotona. Hirmu määriä pitää tankata vettä, jotta paastoaikana jaksaa tehdä lihastyötä. Maksa tarvitsee paljon vettä tehdäkseen rasvasta energiaa. :|

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja terppa »

En sitte ajanu tänäänkään... viimeaikoina on ollu vähinä vapaa-aikoina kaikkea lystiä kuten ruosteisen auton hitsausta tai muuta korjausta ja jos ei sitä niin lähinnä raatona on maannut, noh pari viikkoa talvilomaan.

Tänään autohommat oli jo melkein valmiina niin meinasin muutaman kukkasen siirtää ison kiven juureen mutta homma lähti lapasesta ja kynsin kivisen pellon.

images-1.jpeg
images-1.jpeg (14.89 KiB) Katsottu 6226 kertaa

Hommat piti lopettaa tälle päivälle ja kun vilkaisin mitä on tullut tehtyä niin totesin jotta jatulintarhassa saa kukkaset kasvaa, tai ehkä jokusen yrtin joutuu nyt hankimaan... jospa myö puutarhalle huomenna polkastaan ja sitte tarhurointi jatkuu.

2017-05-27 21.39.35.jpg
2017-05-27 21.39.35.jpg (349.22 KiB) Katsottu 6226 kertaa

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja vaaka »

jori kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
vph kirjoitti:

Tänään 135 km takamaiden vuorilla, nousuakin tuli ihan riittävästi. Nyt on aika pehmeä olo, mutta kyllä kannatti, pomppasin hetkeksi jopa Premnaksen ohi listalla :P

Mulla on aika pehmee olo jo päivän 50 kilometristä. Lieventävänä asianhaarana vois olla, että mä en ole nyt syönyt viikkoon mitään.

Kuuluisi tietysti paasopaasausketjuun, mutta olethan muistanut juoda vettä ihan helvetisti. Minun kevätpaastollani huomasin, että toisen paastoviikonlopun aikana laskettelurinteessä piti juoda tuoppi vettä aina viiden laskun välein, jotta jaksoi. Jos laski kuusi laskua ennen juomataukoa alkoi jo voima vähetä. Koko päivän jaksoin laskea 26 laskua yhteensä ja join kolme ja puoli litraa vettä tuona aikana ja puolitoista litraa ennen lähtöä rinteeseen kotona. Hirmu määriä pitää tankata vettä, jotta paastoaikana jaksaa tehdä lihastyötä. Maksa tarvitsee paljon vettä tehdäkseen rasvasta energiaa. :|

Hyponatremia voi iskeä yhden maratonin aikana, mikä on kovin urheilusuorituksenne ilman ongelmia paaston aikana?

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mulla on ollut hiukan valju toukokuu pyöräilyn suhteen. Joitakin yksittäisiä pidempiä lenkkejä mut jotenkin ei vaan ole huvittanut ajaa niin paljoa. Vissiin liian monta rautaa tulessa yhtä aikaa.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja PW »

Premnas kirjoitti:

Mulla on ollut hiukan valju toukokuu pyöräilyn suhteen. Joitakin yksittäisiä pidempiä lenkkejä mut jotenkin ei vaan ole huvittanut ajaa niin paljoa. Vissiin liian monta rautaa tulessa yhtä aikaa.

Alkaako se vanhuus painaa? ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Premnas »

PW kirjoitti:

Alkaako se vanhuus painaa? ;)

No haahaa :P :D !

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja yaana »

Joo, Premnas on ruosteessa, jos ei oo kaks kertaa mun kilsat :shock:

Mä koitin tänään polkea töihin, mutta kesti vähän pidempään kuin piti. Lähtiessä piti pukea yks kerros lisää, kun lämpötila oli vaan 2C, sentään plussalla. Kaupungin toisella laidalla oli zen ja ajoin yhden risteyksen ohi ajatuksissani. Piti mennä pikkuisen pidempää reittiä. Aurinko paistoi nätisti eikä juuri tuullut. Saas nähdä tuleeko tällä viikolla riittävän kuivaa iltapäivää paluusuuntaan.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

PW kirjoitti:

[
Alkaako se vanhuus painaa? ;)

Joo painaa se :D Minua ainakin mutta painaa lähinnä satulaa vasten - tuhat mailia toukokuussa tulee täyteen :lol: lienee mun paras toukokuu sitten vuoden 2011.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja terppa »

Huonosti liikkuu nyt :( eilen 12h ja tänään 11h töitä ja samanmoista on viimeviikot ollut. Tavaran keräilyt on jääny niin hyvin vaiheeseen, että parina iltana on saanut kuorma-autolla tulla kotiin ja jatkaa siitä aamulla niin on vaan puolikas työmatka pyörällä tällä viikolla. Mut kai se siitä. Talvilomaan 1,5 vk ja sitten saa hiihdellä pari viikkoa ilman aikatauluja :mrgreen:

Pyhänä poljettiin Sailan kanssa taimitarhalle, mukava reissu, varsinkin kun siinä yhteydessä oli kiva kuppila josta sai pullakaffeet ja aurinkokin helli. Yhteensä tuli 25 km.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Sade söi iloa kauppareissusta, mutta oli hyvä päästä satulaan taas. Jos ennustettu sateen loppuminen ja kuivuminen tapahtuu, en tiedä, jaksanko ajaa. Käsi on arka ja hermoradat jumivat jälleen. Olikin puoli päivää jumimatta. Hinku olisi kokeilla, miten penkin muokkaus MBB pyörässä vaikuttaa hallintaan.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Olemme toisena suursarjassa. Lopetin perseelläni istumisen, mutten kiekon heittelyä ja vedin parit extrapyörälenkit tänään ja kaikki maasturilla. Juujuu kädet poissa tangoilta treeniä oli, eli myös MBBin tarvitsemaa keskivartalohallintaa ja kallistelulla ohjausta treenasin käden suojelun ohella. Kun ei käpälä ollut täydessä iskussa lähtiessä nakkelemaan ja käytin uusien kevyiden ylivakaiden kämmenheittoon soveltuvien kiekkojen kokeilussa vaarallista kämmenheittoa kohtuullisen paljon. Iskunvaimennusta pyöräsä tarvittiin ja sen verran kapeita kohtia ja paljon liikennettä löyty reitiltä fribaradalla, etten uskaltanut edes klo 04 lähtien käyttää MBBiä. Kun palatessa on riski aamuruuhkalaisten seassa sössiä.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Festareille tänään ja sähköremontin takia tulee urakoitsija kuvaamaan paikkoja aamulla, joten aikaisin ylös ja lyhyt hapokas treeni vain. Ei näy harjoituksen laatu näy lyhyellä tähtäimellä ainakaan kisassa. Ehkä kunnon nousun kautta pitkällä tähtäimellä edes. Onneksi sain opetusta hitaasti ajamisesta, kun töihin menin lyhyillä unilla. Jos rupeaisi urheilun sijaan lepotuolina käyttämään pyörää, kilsat kasvaisivat ja muulle elämälle jäisi vähemmän aikaa. Tasapainoilua.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja terppa »

519201719424.jpg

Kävin tänään Vääksyssä kääntymässä ja kotipuolessa "oikaisin" polkujen kautta, väärä polkuvalinta toi lammen rantaan ja kävin pulahtamassa... aivan sairaan lämmintä vettä :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja yaana »

Viimeiset sata kilometriä se ei ollut Tetris. Eikä edes Pirkka. :wink: Testiviikonloppu käynnissä...

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Vastaa Viestiin