Kilometrikisa 2017

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti:

Vappunako tää alkaa? Pitää kattoo mikä on sillon mieliala, vaikeuksia keksiä syitä ajaa johonkin, varsinkin jos sinne johonkin ei oo mitään asiaa.

Itselläni pätee purjehduksesta tuttu sääntö "lähtiessä olet jo perillä". En siis tarvitse, enkä oikeastaan edes halua mitään hoidettavia asioita pyöräilyä haittaamaan. Johtuneeko tästä, ettei minua haittaa yhtään vaikka välitykset loppuvat 20km/h nopeuteen. Kun ei ole kiire minnekään kohteeseen ja ehtii havannoida rauhassa ympäristöä. Itse ajaminen on minulle se juttu, jota tavoitteet ja mittarit häiritsevät.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Vappunako tää alkaa? Pitää kattoo mikä on sillon mieliala, vaikeuksia keksiä syitä ajaa johonkin, varsinkin jos sinne johonkin ei oo mitään asiaa.

Itselläni pätee purjehduksesta tuttu sääntö "lähtiessä olet jo perillä". En siis tarvitse, enkä oikeastaan edes halua mitään hoidettavia asioita pyöräilyä haittaamaan. Johtuneeko tästä, ettei minua haittaa yhtään vaikka välitykset loppuvat 20km/h nopeuteen. Kun ei ole kiire minnekään kohteeseen ja ehtii havannoida rauhassa ympäristöä. Itse ajaminen on minulle se juttu, jota tavoitteet ja mittarit häiritsevät.

Muistan tämän fiiliksen kolmipyöräajoiltani. Kaksipyöräisellä jotenkin koen tarvetta mennä jonnekin. Onkohan se niin, että kolmipyöräinen nojapyörä on kuin purjevene ja kaksipyöräinen kevytkulkuinen kapea kalastajamallinen -Pellinkiläinen. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jori kirjoitti:

Onkohan se niin, että kolmipyöräinen nojapyörä on kuin purjevene ja kaksipyöräinen kevytkulkuinen kapea kalastajamallinen -Pellinkiläinen. :mrgreen:

Aika osuva luonnehdinta. Mutta vaatiiko kolmipyörä vielä jalkaohjauksen tuohon vertaukseen?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Vappunako tää alkaa? Pitää kattoo mikä on sillon mieliala, vaikeuksia keksiä syitä ajaa johonkin, varsinkin jos sinne johonkin ei oo mitään asiaa.

Itselläni pätee purjehduksesta tuttu sääntö "lähtiessä olet jo perillä". En siis tarvitse, enkä oikeastaan edes halua mitään hoidettavia asioita pyöräilyä haittaamaan. Johtuneeko tästä, ettei minua haittaa yhtään vaikka välitykset loppuvat 20km/h nopeuteen. Kun ei ole kiire minnekään kohteeseen ja ehtii havannoida rauhassa ympäristöä. Itse ajaminen on minulle se juttu, jota tavoitteet ja mittarit häiritsevät.

Onko tässä se ero, että minä ja PW ajetaan kaikki ajot pyörällä? Ei mullakaan tule kuin asiointi ja muihin harrastuksiin liittyvää ajoa. Näitä harrastuksia vain siunaantunut PW:tä enemmän. Eikä kiire tule kun lähtee ajoissa. Ainoa tavoite on perille ja sieltä takaisin pääseminen.
Minusta esimerkiksi on hölmöä ajaa ensin työmatkat tai kauppareissu autolla ja käydä sitte perään pyörälenkillä :lol:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
PW kirjoitti:

Vappunako tää alkaa? Pitää kattoo mikä on sillon mieliala, vaikeuksia keksiä syitä ajaa johonkin, varsinkin jos sinne johonkin ei oo mitään asiaa.

Itselläni pätee purjehduksesta tuttu sääntö "lähtiessä olet jo perillä". En siis tarvitse, enkä oikeastaan edes halua mitään hoidettavia asioita pyöräilyä haittaamaan. Johtuneeko tästä, ettei minua haittaa yhtään vaikka välitykset loppuvat 20km/h nopeuteen. Kun ei ole kiire minnekään kohteeseen ja ehtii havannoida rauhassa ympäristöä. Itse ajaminen on minulle se juttu, jota tavoitteet ja mittarit häiritsevät.

Onko tässä se ero, että minä ja PW ajetaan kaikki ajot pyörällä? Ei mullakaan tule kuin asiointi ja muihin harrastuksiin liittyvää ajoa. Näitä harrastuksia vain siunaantunut PW:tä enemmän. Eikä kiire tule kun lähtee ajoissa. Ainoa tavoite on perille ja sieltä takaisin pääseminen.
Minusta esimerkiksi on hölmöä ajaa ensin työmatkat tai kauppareissu autolla ja käydä sitte perään pyörälenkillä :lol:

Jukka

Tuosta Jukan kanssa niin samaa mieltä. Aina ihmetelly, jotkut ajaa autolla johonkin, ladunvarteen, kuntosalille ym. ja alkaa sitten urheilla :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:

Onko tässä se ero, että minä ja PW ajetaan kaikki ajot pyörällä?

No siihen tarpeeseenhan räntäpäivänkinneri ja euroflevo on tuomassa helpotusta -jahka lopullisesti valmistuvat- ettei tarvitsisi ajaa edes vaimon autolla :wink:

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja irakas »

Tämä on hyvä keskustelu. Minulla on Toyota seisomassa ja rahaa nielemässä tuossa pihassa. Yhä harvemmin tarvitsen sitä. Melkein kaikki kaupunki- ym. muut reissut ajan kesät talvet nojapyörällä. Pälähti tässä päähän tätä keskustelua seuratessa, että minähän voisin myydä auton pois. Kuinka paljon rahaa säästyisikään. Eniten tarvitsen autoa reissuilla Nokialle ja Eco-Trippeihin, mutta noita reissuja varten voisi vuokrata auton tai pyytää tyttäreltä lainaksi. Olen kuvitellut, että välttämättä tarvitsen autoa keskeneräisten nojapyörien kuljetusta varten kotoa hitsauspaikalle, mutta sen tempunhan voisi tehdä nojapyörään liitetyllä peräkärryllä, joita minulla on useampia. :roll:

Sain muuten pudotettua autovakuutusta useammalla satasella, kun kerroin, että ajan alle 5000 km/v.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Meillä hoidetaan mielellään kaikki ajot pyörällä, no autoa ei tästä taloudesta edes löydy. Vuokrapaku ollut pari kertaa. Tälleen lähiliikenteeseen pidän autoa tosi turhana. Aika harvassa on nekin kerrat kun tavaran roudaukseen oikeasti tarvisi autoa. Kauemmaskin kuljen mieluummin pyörällä mutta asettaahan se rajoitteita varsinkin ajankäytön suhteen. Kauas ei pääse niin nopeasti pyörällä kuin autolla.

Mun haave on että pääsen vielä joku kerta ajamaan samalla kertaa Nokialle, Nokialla ja Nokialta pyörällä :mrgreen: . Tiedä vaikka onnistuisi jo tänä kesänä, mutta ihan varma en ole.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja vph »

PW kirjoitti:

Aina ihmetelly, jotkut ajaa autolla johonkin, ladunvarteen, kuntosalille ym. ja alkaa sitten urheilla :roll:

En tiedä onko asiassa mitään tunnustamista, mutta kyllä minä tuollaista autolla paikalle ajamista harrastan aika paljon. Viime kesänä ajoin ainakin Nokialle, Amsterdamiin ja Ranskan kansallisiin kisoihin autolla ja siellä paikan päällä aloin jotain urheilun tapaista hommaa tehdä. Ja aika monta kertaa ajoin myös Cannesin radalle treenaamaan radan kiertämistä. Työmatkaa ajoin vastineeksi fillarilla aika vähän viime vuonna, 2015 aika paljon.

Ainakin viime vuonna aika moni muukin Nokian tapahtumassa ajaneista ajoi paikalle autolla ja sitten alkoi urheilla.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja PW »

Vähän erilaista käyttäytymistä tarkotin, eikä ollu tarkotus syyllistää - ihmettelen vaan.
Pakko tunnustaa, tänään ajoin joogaan autolla :oops: sato vettä, väsytti, laiskotti ja kiirekin meinas tulla - onhan näitä selityksiä :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

irakas kirjoitti:

Minulla on Toyota seisomassa ja rahaa nielemässä tuossa pihassa. Yhä harvemmin tarvitsen sitä. Melkein kaikki kaupunki- ym. muut reissut ajan kesät talvet nojapyörällä. Pälähti tässä päähän tätä keskustelua seuratessa, että minähän voisin myydä auton pois. Kuinka paljon rahaa säästyisikään.

Sinulla säästyisi 1402,27 euroa vuodessa. Sen verran minulla on kulunut autoiluun vuodessa 1.1.2014 jälkeen, siis 1181 päivässä. No, minä tosin ajan alle 4000 km vuodessa...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Jaaha , mulla menee noin 40€ kuussa pensaan . Varaosiin vuoden aikana muutama satku enintään . Vakuutuksiin noin 300€ vuodessa ja siihen kuuluu peräkäryn , sekä muut autoo koskevat vakuutukset .
Eli kohtuudella menee . Minulla on tosin oma huolta autolle , eli noita työvoima kuluja en maksele juurikaan .
Autosta en ole viellä ainakaan luopumassa . Täytyy sit katsoo , jos seitsenkympisillä sit .
Jos silloin enään eres kykenee ajaan .
Sit täytyy ostaa invamopo pihalle seisoon . Tai kulkee taksilla . :mrgreen:

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja mhelander »

ajarmala kirjoitti:
Saukki kirjoitti:

Nyt ei muuten enään tarvitse käsin kirjailla kilometrejä kisaan. Ne pystyy synkata suoraan Stravasta: http://www.strava2kilometrikisa.com/faq

Stravassa ne ei tietenkään hyväksy kinnerikilometrejä...

Yritin tuota saada toimimaan 2017 talvi-km kisassa mutta huonolla menestyksellä... Mukana tietysti myös kesäkisassa!

Pitäisi vaan saada evo-V eli ultimaatti maantiepyörä tehtyä jottei kaikki ajot tule maasturilla kuten meinasi viime vuonna käydä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja yaana »

Kilometrikisassa on uutena mahdollisuus kirjata myös minuutit. Lisäksi tulee kuntasarja, jos osallistuja on ilmoittanut kuntansa. Toivottavasti Porvoon Akilleksen pyöräilijät on mukana, olis kerrankin jotain yhteistä :D

Jos joukkueelle halutaan saada myös minuutteja, niin mä ainakin pystyn ne kirjaamaan. Otan luvut matkamittarista, niin silloin tulee pyörän liikkeelläoloaika. Silloin saa myös asiointipyöräilyt eikä pelkkiä lenkkejä. Onhan tosta vähän vaivaa, mutta kaikki joukkueelle eikös niin :wink:

Sitäpaitsi meidän joukkueessa on vasta 9 osallistujaa. Nyt herätys ja mukaan!

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kilometrikisa 2017

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Screen Shot 2017-04-20 at 07.15.37.png

Mä oon vielä ihan kärjen kintereillä :)

Vastaa Viestiin