Vappunako tää alkaa? Pitää kattoo mikä on sillon mieliala, vaikeuksia keksiä syitä ajaa johonkin, varsinkin jos sinne johonkin ei oo mitään asiaa.
Itselläni pätee purjehduksesta tuttu sääntö "lähtiessä olet jo perillä". En siis tarvitse, enkä oikeastaan edes halua mitään hoidettavia asioita pyöräilyä haittaamaan. Johtuneeko tästä, ettei minua haittaa yhtään vaikka välitykset loppuvat 20km/h nopeuteen. Kun ei ole kiire minnekään kohteeseen ja ehtii havannoida rauhassa ympäristöä. Itse ajaminen on minulle se juttu, jota tavoitteet ja mittarit häiritsevät.
Vappunako tää alkaa? Pitää kattoo mikä on sillon mieliala, vaikeuksia keksiä syitä ajaa johonkin, varsinkin jos sinne johonkin ei oo mitään asiaa.
Itselläni pätee purjehduksesta tuttu sääntö "lähtiessä olet jo perillä". En siis tarvitse, enkä oikeastaan edes halua mitään hoidettavia asioita pyöräilyä haittaamaan. Johtuneeko tästä, ettei minua haittaa yhtään vaikka välitykset loppuvat 20km/h nopeuteen. Kun ei ole kiire minnekään kohteeseen ja ehtii havannoida rauhassa ympäristöä. Itse ajaminen on minulle se juttu, jota tavoitteet ja mittarit häiritsevät.
Muistan tämän fiiliksen kolmipyöräajoiltani. Kaksipyöräisellä jotenkin koen tarvetta mennä jonnekin. Onkohan se niin, että kolmipyöräinen nojapyörä on kuin purjevene ja kaksipyöräinen kevytkulkuinen kapea kalastajamallinen -Pellinkiläinen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Vappunako tää alkaa? Pitää kattoo mikä on sillon mieliala, vaikeuksia keksiä syitä ajaa johonkin, varsinkin jos sinne johonkin ei oo mitään asiaa.
Itselläni pätee purjehduksesta tuttu sääntö "lähtiessä olet jo perillä". En siis tarvitse, enkä oikeastaan edes halua mitään hoidettavia asioita pyöräilyä haittaamaan. Johtuneeko tästä, ettei minua haittaa yhtään vaikka välitykset loppuvat 20km/h nopeuteen. Kun ei ole kiire minnekään kohteeseen ja ehtii havannoida rauhassa ympäristöä. Itse ajaminen on minulle se juttu, jota tavoitteet ja mittarit häiritsevät.
Onko tässä se ero, että minä ja PW ajetaan kaikki ajot pyörällä? Ei mullakaan tule kuin asiointi ja muihin harrastuksiin liittyvää ajoa. Näitä harrastuksia vain siunaantunut PW:tä enemmän. Eikä kiire tule kun lähtee ajoissa. Ainoa tavoite on perille ja sieltä takaisin pääseminen.
Minusta esimerkiksi on hölmöä ajaa ensin työmatkat tai kauppareissu autolla ja käydä sitte perään pyörälenkillä
Vappunako tää alkaa? Pitää kattoo mikä on sillon mieliala, vaikeuksia keksiä syitä ajaa johonkin, varsinkin jos sinne johonkin ei oo mitään asiaa.
Itselläni pätee purjehduksesta tuttu sääntö "lähtiessä olet jo perillä". En siis tarvitse, enkä oikeastaan edes halua mitään hoidettavia asioita pyöräilyä haittaamaan. Johtuneeko tästä, ettei minua haittaa yhtään vaikka välitykset loppuvat 20km/h nopeuteen. Kun ei ole kiire minnekään kohteeseen ja ehtii havannoida rauhassa ympäristöä. Itse ajaminen on minulle se juttu, jota tavoitteet ja mittarit häiritsevät.
Onko tässä se ero, että minä ja PW ajetaan kaikki ajot pyörällä? Ei mullakaan tule kuin asiointi ja muihin harrastuksiin liittyvää ajoa. Näitä harrastuksia vain siunaantunut PW:tä enemmän. Eikä kiire tule kun lähtee ajoissa. Ainoa tavoite on perille ja sieltä takaisin pääseminen.
Minusta esimerkiksi on hölmöä ajaa ensin työmatkat tai kauppareissu autolla ja käydä sitte perään pyörälenkillä
Jukka
Tuosta Jukan kanssa niin samaa mieltä. Aina ihmetelly, jotkut ajaa autolla johonkin, ladunvarteen, kuntosalille ym. ja alkaa sitten urheilla
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Onko tässä se ero, että minä ja PW ajetaan kaikki ajot pyörällä?
No siihen tarpeeseenhan räntäpäivänkinneri ja euroflevo on tuomassa helpotusta -jahka lopullisesti valmistuvat- ettei tarvitsisi ajaa edes vaimon autolla
Tämä on hyvä keskustelu. Minulla on Toyota seisomassa ja rahaa nielemässä tuossa pihassa. Yhä harvemmin tarvitsen sitä. Melkein kaikki kaupunki- ym. muut reissut ajan kesät talvet nojapyörällä. Pälähti tässä päähän tätä keskustelua seuratessa, että minähän voisin myydä auton pois. Kuinka paljon rahaa säästyisikään. Eniten tarvitsen autoa reissuilla Nokialle ja Eco-Trippeihin, mutta noita reissuja varten voisi vuokrata auton tai pyytää tyttäreltä lainaksi. Olen kuvitellut, että välttämättä tarvitsen autoa keskeneräisten nojapyörien kuljetusta varten kotoa hitsauspaikalle, mutta sen tempunhan voisi tehdä nojapyörään liitetyllä peräkärryllä, joita minulla on useampia.
Sain muuten pudotettua autovakuutusta useammalla satasella, kun kerroin, että ajan alle 5000 km/v.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Meillä hoidetaan mielellään kaikki ajot pyörällä, no autoa ei tästä taloudesta edes löydy. Vuokrapaku ollut pari kertaa. Tälleen lähiliikenteeseen pidän autoa tosi turhana. Aika harvassa on nekin kerrat kun tavaran roudaukseen oikeasti tarvisi autoa. Kauemmaskin kuljen mieluummin pyörällä mutta asettaahan se rajoitteita varsinkin ajankäytön suhteen. Kauas ei pääse niin nopeasti pyörällä kuin autolla.
Mun haave on että pääsen vielä joku kerta ajamaan samalla kertaa Nokialle, Nokialla ja Nokialta pyörällä . Tiedä vaikka onnistuisi jo tänä kesänä, mutta ihan varma en ole.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Aina ihmetelly, jotkut ajaa autolla johonkin, ladunvarteen, kuntosalille ym. ja alkaa sitten urheilla
En tiedä onko asiassa mitään tunnustamista, mutta kyllä minä tuollaista autolla paikalle ajamista harrastan aika paljon. Viime kesänä ajoin ainakin Nokialle, Amsterdamiin ja Ranskan kansallisiin kisoihin autolla ja siellä paikan päällä aloin jotain urheilun tapaista hommaa tehdä. Ja aika monta kertaa ajoin myös Cannesin radalle treenaamaan radan kiertämistä. Työmatkaa ajoin vastineeksi fillarilla aika vähän viime vuonna, 2015 aika paljon.
Ainakin viime vuonna aika moni muukin Nokian tapahtumassa ajaneista ajoi paikalle autolla ja sitten alkoi urheilla.
Vähän erilaista käyttäytymistä tarkotin, eikä ollu tarkotus syyllistää - ihmettelen vaan.
Pakko tunnustaa, tänään ajoin joogaan autolla sato vettä, väsytti, laiskotti ja kiirekin meinas tulla - onhan näitä selityksiä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Minulla on Toyota seisomassa ja rahaa nielemässä tuossa pihassa. Yhä harvemmin tarvitsen sitä. Melkein kaikki kaupunki- ym. muut reissut ajan kesät talvet nojapyörällä. Pälähti tässä päähän tätä keskustelua seuratessa, että minähän voisin myydä auton pois. Kuinka paljon rahaa säästyisikään.
Sinulla säästyisi 1402,27 euroa vuodessa. Sen verran minulla on kulunut autoiluun vuodessa 1.1.2014 jälkeen, siis 1181 päivässä. No, minä tosin ajan alle 4000 km vuodessa...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Jaaha , mulla menee noin 40€ kuussa pensaan . Varaosiin vuoden aikana muutama satku enintään . Vakuutuksiin noin 300€ vuodessa ja siihen kuuluu peräkäryn , sekä muut autoo koskevat vakuutukset .
Eli kohtuudella menee . Minulla on tosin oma huolta autolle , eli noita työvoima kuluja en maksele juurikaan .
Autosta en ole viellä ainakaan luopumassa . Täytyy sit katsoo , jos seitsenkympisillä sit .
Jos silloin enään eres kykenee ajaan .
Sit täytyy ostaa invamopo pihalle seisoon . Tai kulkee taksilla .
Kilometrikisassa on uutena mahdollisuus kirjata myös minuutit. Lisäksi tulee kuntasarja, jos osallistuja on ilmoittanut kuntansa. Toivottavasti Porvoon Akilleksen pyöräilijät on mukana, olis kerrankin jotain yhteistä
Jos joukkueelle halutaan saada myös minuutteja, niin mä ainakin pystyn ne kirjaamaan. Otan luvut matkamittarista, niin silloin tulee pyörän liikkeelläoloaika. Silloin saa myös asiointipyöräilyt eikä pelkkiä lenkkejä. Onhan tosta vähän vaivaa, mutta kaikki joukkueelle eikös niin
Sitäpaitsi meidän joukkueessa on vasta 9 osallistujaa. Nyt herätys ja mukaan!