Työsuhdenojakki?

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
tupeltaja
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 19:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Työsuhdenojakki?

Viesti Kirjoittaja tupeltaja »

Huomenta,

Kyselin Bike Planetilta (http://www.tyosuhdepyora.fi), josko onnistuisi nojakin liisaus työsuhde-etuna. Vastaus oli valitettavasti kielteinen.

Lieneekö siis ainut tapa ostaa pyörä itse (työnantaja ei siihen suostu, liisaukseen kyllä)?

Onko muita paikkoja, josta liisausta voisi kysellä?

On mulla itse tehty swb, mutta hieman tekisi mieli kevyempää..

tero

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Työsuhdenojakki?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

tupeltaja kirjoitti:

Lieneekö siis ainut tapa ostaa pyörä itse (työnantaja ei siihen suostu, liisaukseen kyllä)?

Onko muita paikkoja, josta liisausta voisi kysellä?

Kai nojakkikauppiaalta kannattaisi kysyä? Rahoitusyhtiöt kai tarjoavat leasing-soppareita ihan mistä vaan.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Jep. Ja kotipaikkakunnallasikin on kauppias: http://www.kolumbus.fi/vanderwoude/nojapyorat

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

Jep. Ja kotipaikkakunnallasikin on kauppias: http://www.kolumbus.fi/vanderwoude/nojapyorat

Ja vielä sellainen joka kiinostaa palvella asiakkaita!

EDIT: Olin Roniin yhteydessä Paseoon lisävarusteiden tiimoilta, ja vinkkasin tästä. Jäi odottelemaan yhteydenottoa :-)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Ydinlaskeuma
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ydinlaskeuma »

Eräs firma oli myös kysynyt Bike Planetilta nojapyöräliisausta, vastaus oli ollut kielteinen. Firman käännyttyä Sähköpyörän puoleen, kävin Bike Planetissa kysymässä neuvoa liisauksen aloittamiseen. Kohteliaasti kieltäytyivät paljastamasta luomaansa liisaussysteemiä kilpailijalle, mikä oli odotettavissa.

Toistaiseksi päädyttiin siihen helppoon ratkaisuun, että ulkoinen liisausfirma ostaa pyörät ja liisaa niitä.

Olisi kuitenkin fiksua aloittaa liisaus myös Sähköpyörässä, joten jos joku aktiivinen henkilö haluaa ryhtyä koekaniiniksi, niin käsi ylös, ja aletaan vääntää sopimusta.

tupeltaja
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 19:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tupeltaja »

Pitääpä olla Roniin yhteydessä. Käytiin paikallisten nojakistien kanssa kokeilemassa vuosi sitten Nazcoja.

Sähköpyörällä on suurempi valikoima nojakkeja, mutta hieman pitkähkö matka käydä koeajolla..

Massat taitavat olla parin kilon tarkkuudella samat esim. HP Velotechnik:n ja Nazca:n mallien välillä, jos varustelu on sama (lokasuojat, valot, tavarateline). HP:n Speedmachinella on 10 v runkotakuu Nazcan 5 sijaan.

Toisaalta trike hieman kiinnostaisi velomobiilimielessä.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Työsuhdenojakki?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

tupeltaja kirjoitti:

Lieneekö siis ainut tapa ostaa pyörä itse (työnantaja ei siihen suostu, liisaukseen kyllä)?

Onko muita paikkoja, josta liisausta voisi kysellä?

Liisaamisesta voisi tietysti kysellä noista pankkien rahoitusyhtiöistä suostuvatko moiseen, luulisi suostuvan. Kannattaa toki aina muistaa, että sen tasaisen kuukausimaksun voi saada myös kulutusluotolla.

Itse työsuhdepyörän verotuskohtelu menee näin:

http://www.vero.fi/default.asp?article= ... nguage=FIN

Suomeksi tuo tarkoittaa, että jos rahapalkasta vähennetään se luontoisedun arvo, kannattaa ennemmin ottaa itse lainaa jos saa sitä alle 6.5% korolla.

En tiedä paljonko Bike Planet on laskenut huollon hinnaksi, mutta jotenkin itse sanoisin noissa kuukausiveloituksissa olevan korkona enemmän kuin tuo 6.5%, ja pyörä ei vielä ole edes 24 kk jakson jälkeen oma, vaan siitä pitää vielä maksaa jäännösarvo. Mutta ainahan se on niin, että mitä monimutkaisempi kuvio, sen kalliimmaksi se tulee. Jokaisen pitää saada siivunsa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Vastaa Viestiin