Klossien paikasta
Tuli tämmönen vastaan, en vielä kerenny lukea kunnolla mutta ihan fiksulta vaikuttaa:
https://www.stevehoggbikefitting.com/bi ... -position/
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Tuli tämmönen vastaan, en vielä kerenny lukea kunnolla mutta ihan fiksulta vaikuttaa:
https://www.stevehoggbikefitting.com/bi ... -position/
Vaikuttaa asialliselta mutten minäkään jaksanut kokonaan lukea ajatuksen kanssa.
Itse tein jo monta vuotta sitten vastaavat harjoitukset, ja kokeilin myös kompensoida hieman lyhyempää vasenta jalkaa laittamalla pari kolme pohjallista kenkään ennen satasen lenkkiä... josta oppina että kaikki tällaiset säädöt pitää tehdä vähän kerrallaan ja hyvin tottumalla.
Nykyinen käytäntö on että olen mitannut tuon isovarpaan nivelkohdan etäisyyden kantapään päästä molemmista jaloista, ja lyhyemmän välin jalan klossin laitan niin alas eli kantapään puolelle kengässä kuin menee. Toisen sitten pituuksien erotuksen verran ylemmäs.
Tällä on pärjätty neljät-viidet kengät kesä- ja talvikäyttöön. Polkimina tällä hetkellä melkein yksinomaan tulee käytettyä Time Atac maastopolkimia joiden klosseissa on hyvä keskitys mutta vähän kantapäälle liikkumavaraa.
Maantiepyörässä on Time RXS polkimet joissa vielä himpun tiukempi keskitys mutta silti on sitä liikkumavaraa ennen kuin irroittaa.
Jossain ketjussa aikoinaan Jori todisteli, että nojapyöräilijällä klossien paikka on taaempana kuin pystypyöräilijällä. En enää muista, miten se meni. Konetekniikkaa...
Mulla on ollut lisäklossit keskellä kenkää jo tuhansien kilometrien ajan.
Täytyypä ryhdistäytyä ja väsätä tuommoiset.
Kenkäni taitaa olla samaa merkkiä
Onko Viljamilla molemmat klossit käytössä, tasapuolisesti?
PW kirjoitti:Onko Viljamilla molemmat klossit käytössä, tasapuolisesti?
Etummaisia klosseja käytän vain hetken silloin tällöin kun mielikuva hämärtyy takaklossien paremmuudesta.