Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja jori »

Joo, Leitra ilman muuta mukaan.

Juttelin eilen tämän hankinnan luonteesta. Tarve olisi mahdollisimman huoltovapaasta, idioottivarmasti toimivasta vehkeestä. Onko tietoa, millaisia renkaita käyttävät noissa kaupunkiriksoissa. Sellainenhan saattaisi olla myös kevollinen ehdotus tuohon käyttöön.
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mopon/moottoripyörän renkaat näyttää olevan: https://www.electricscooterscompany.co. ... tric-trike
Tuumina 19x2.25 Näissä tuo 19" taitaa olla vanteen halkaisija, eikä niinku polkupyörissä, kumin teoreettinen ulkohalkaisija.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja ajou »

Johonkin katosi edellinen viestini!

Arcus II on vielä "piirustuspöydällä", mutta alkuperäistä Arcusta on toki saatavana. Sisään saa helpoiten joko ICE Sprint X:n täysjousitettuna, tai edullisemman Azub Triconin takajousitettuna. Kummankin saa halutessaan 26" takapyörällä. Suosittelen Bafangin 750W moottoria Keski-Uudenmaan elektroniikan kautta. http://e-spin.fi/
Hintaa koko komeudelle 5500 - 7000€ konfiguraatiosta riippuen.
Lisää tietoa suoraan minulta ja http://kaarikinneri.fi/suomeksi

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja jori »

ajou kirjoitti:

Johonkin katosi edellinen viestini!

Arcus II on vielä "piirustuspöydällä", mutta alkuperäistä Arcusta on toki saatavana. Sisään saa helpoiten joko ICE Sprint X:n täysjousitettuna, tai edullisemman Azub Triconin takajousitettuna. Kummankin saa halutessaan 26" takapyörällä. Suosittelen Bafangin 750W moottoria Keski-Uudenmaan elektroniikan kautta. http://e-spin.fi/
Hintaa koko komeudelle 5500 - 7000€ konfiguraatiosta riippuen.
Lisää tietoa suoraan minulta ja http://kaarikinneri.fi/suomeksi

Näille on nyt äärimmäisen tärkeää, että huoltotöitä olisi mahdollisimman vähän. Renkaat varsinkin kannattaa suunnitella niin, ettei aamuflättejä juurikaan ole, sillä nämä ovat varsin epäkäytännöllistä väkeä, eikä edes renkaan pumppaaminen suju ongelmitta.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja ajou »

Tuohan riippuu siitä, missä kinneriä yöaikaan säilytetään.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja jori »

ajou kirjoitti:

Tuohan riippuu siitä, missä kinneriä yöaikaan säilytetään.

Saattaa se tietysti siitäkin riippua, mutta perinteinen keskimoottorinen sähköavusteinen pyörä jäi käyttämättä, vaikka säilyttivät sisällä. Renkaat tyhjenivät jostain syystä ja siihen se jäi seisomaan. Kukaan ei saanut aikaiseksi pumpata renkaita, saati paikata niitä. Akun muistavat ladata, kun siitä riippuu seuraavan päivän polkemisen raskaus, mutta nuo renkaat pitää olla idioottivarmasti ilmaa pitävät, muuten käyttö jää vähäiseksi.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja PW »

Asiakas tykkää ku sille tarjotaan "idioottivarmaa" :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

http://www.tannus.com Eikä kumi tyhjene :D

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti:

http://www.tannus.com Eikä kumi tyhjene :D

Onpa ärsyttävä nettisivu. :evil:

Ihan hyvin riittää sama rengasvarmuus, kuin on autoissa ja moottoripyörissä. Näihin oikeasti käytettäviin kevytajoneuvoihin tarvitaisiin 60-100/80 R16 = 406-kokoinen sisärenkaaton vyörengas, johon löytyy kesä- ja talvipintaa autojen mallin mukaan. Nykyisin kaikki kevytajoneuvot ovat ristikudosrenkailla varustettuja, kuten autot 60-luvulla. Renkaan vyö suojaa sitä puhkeamiselta ja parantaa vierintää. Johan on ihme, ettei sitä saada aikaiseksi. :evil:

Kevyet nelipyörät varustetaan kauheilla pallomaisilla nappularenkailla, vaikka niillä ajetaan yli 90% asfaltilla. Vain muutama hassu ajaa oikeasti maastossa. Niihinkin tuollainen rengas olisi omiaan. Seuraava koko tuosta on rättärin rengas, joka on nykyään 125 tai 135 leveä ja vannekooltaan 15". Noita tietysti saisi, mutta ovat hieman painavia kevyeen sähköavusteiseen. Ennenvanhaan rättäreissä oli kapeammat renkaat. Muistaakseni esim. 95/80R15.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jori kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

http://www.tannus.com Eikä kumi tyhjene :D

Onpa ärsyttävä nettisivu. :evil:

On.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: RE: Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

https://www.rengas-online.com/cgi-bin/r ... Breite=115
Löytyy vielä 115/80-15 continentalilta. Mites nuo mopoautojen renkaat? Minissä on myös kottikärrin kokoluokan 10 tuumaset renkaat.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja samuel »

Mites auton vararenkaat (jos on), nehän on tuollaisia kaposia.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Viesti Kirjoittaja jori »

samuel kirjoitti:

Mites auton vararenkaat (jos on), nehän on tuollaisia kaposia.

Eivät taida olla vyörenkaita ja sitä paitsi paksuja ja painavia. :(

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin