Sivu 2/2

Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 08:52
Kirjoittaja jori

Joo, Leitra ilman muuta mukaan.

Juttelin eilen tämän hankinnan luonteesta. Tarve olisi mahdollisimman huoltovapaasta, idioottivarmasti toimivasta vehkeestä. Onko tietoa, millaisia renkaita käyttävät noissa kaupunkiriksoissa. Sellainenhan saattaisi olla myös kevollinen ehdotus tuohon käyttöön.
Kuva


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 09:07
Kirjoittaja jviirret

Mopon/moottoripyörän renkaat näyttää olevan: https://www.electricscooterscompany.co. ... tric-trike
Tuumina 19x2.25 Näissä tuo 19" taitaa olla vanteen halkaisija, eikä niinku polkupyörissä, kumin teoreettinen ulkohalkaisija.

Jukka


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 10:20
Kirjoittaja ajou

Johonkin katosi edellinen viestini!

Arcus II on vielä "piirustuspöydällä", mutta alkuperäistä Arcusta on toki saatavana. Sisään saa helpoiten joko ICE Sprint X:n täysjousitettuna, tai edullisemman Azub Triconin takajousitettuna. Kummankin saa halutessaan 26" takapyörällä. Suosittelen Bafangin 750W moottoria Keski-Uudenmaan elektroniikan kautta. http://e-spin.fi/
Hintaa koko komeudelle 5500 - 7000€ konfiguraatiosta riippuen.
Lisää tietoa suoraan minulta ja http://kaarikinneri.fi/suomeksi


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 12:54
Kirjoittaja jori
ajou kirjoitti:

Johonkin katosi edellinen viestini!

Arcus II on vielä "piirustuspöydällä", mutta alkuperäistä Arcusta on toki saatavana. Sisään saa helpoiten joko ICE Sprint X:n täysjousitettuna, tai edullisemman Azub Triconin takajousitettuna. Kummankin saa halutessaan 26" takapyörällä. Suosittelen Bafangin 750W moottoria Keski-Uudenmaan elektroniikan kautta. http://e-spin.fi/
Hintaa koko komeudelle 5500 - 7000€ konfiguraatiosta riippuen.
Lisää tietoa suoraan minulta ja http://kaarikinneri.fi/suomeksi

Näille on nyt äärimmäisen tärkeää, että huoltotöitä olisi mahdollisimman vähän. Renkaat varsinkin kannattaa suunnitella niin, ettei aamuflättejä juurikaan ole, sillä nämä ovat varsin epäkäytännöllistä väkeä, eikä edes renkaan pumppaaminen suju ongelmitta.


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 14:43
Kirjoittaja ajou

Tuohan riippuu siitä, missä kinneriä yöaikaan säilytetään.


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 16:58
Kirjoittaja jori
ajou kirjoitti:

Tuohan riippuu siitä, missä kinneriä yöaikaan säilytetään.

Saattaa se tietysti siitäkin riippua, mutta perinteinen keskimoottorinen sähköavusteinen pyörä jäi käyttämättä, vaikka säilyttivät sisällä. Renkaat tyhjenivät jostain syystä ja siihen se jäi seisomaan. Kukaan ei saanut aikaiseksi pumpata renkaita, saati paikata niitä. Akun muistavat ladata, kun siitä riippuu seuraavan päivän polkemisen raskaus, mutta nuo renkaat pitää olla idioottivarmasti ilmaa pitävät, muuten käyttö jää vähäiseksi.


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 17:36
Kirjoittaja PW

Asiakas tykkää ku sille tarjotaan "idioottivarmaa" :mrgreen:


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 18:09
Kirjoittaja Vilijami

http://www.tannus.com Eikä kumi tyhjene :D


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 18:11
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:

http://www.tannus.com Eikä kumi tyhjene :D

Onpa ärsyttävä nettisivu. :evil:

Ihan hyvin riittää sama rengasvarmuus, kuin on autoissa ja moottoripyörissä. Näihin oikeasti käytettäviin kevytajoneuvoihin tarvitaisiin 60-100/80 R16 = 406-kokoinen sisärenkaaton vyörengas, johon löytyy kesä- ja talvipintaa autojen mallin mukaan. Nykyisin kaikki kevytajoneuvot ovat ristikudosrenkailla varustettuja, kuten autot 60-luvulla. Renkaan vyö suojaa sitä puhkeamiselta ja parantaa vierintää. Johan on ihme, ettei sitä saada aikaiseksi. :evil:

Kevyet nelipyörät varustetaan kauheilla pallomaisilla nappularenkailla, vaikka niillä ajetaan yli 90% asfaltilla. Vain muutama hassu ajaa oikeasti maastossa. Niihinkin tuollainen rengas olisi omiaan. Seuraava koko tuosta on rättärin rengas, joka on nykyään 125 tai 135 leveä ja vannekooltaan 15". Noita tietysti saisi, mutta ovat hieman painavia kevyeen sähköavusteiseen. Ennenvanhaan rättäreissä oli kapeammat renkaat. Muistaakseni esim. 95/80R15.


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 18:21
Kirjoittaja Vilijami
jori kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

http://www.tannus.com Eikä kumi tyhjene :D

Onpa ärsyttävä nettisivu. :evil:

On.


Re: RE: Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 19:04
Kirjoittaja Jarcco

https://www.rengas-online.com/cgi-bin/r ... Breite=115
Löytyy vielä 115/80-15 continentalilta. Mites nuo mopoautojen renkaat? Minissä on myös kottikärrin kokoluokan 10 tuumaset renkaat.


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 19:16
Kirjoittaja samuel

Mites auton vararenkaat (jos on), nehän on tuollaisia kaposia.


Re: Kinneri kaupunkisuunnittelijoille

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 19:17
Kirjoittaja jori
samuel kirjoitti:

Mites auton vararenkaat (jos on), nehän on tuollaisia kaposia.

Eivät taida olla vyörenkaita ja sitä paitsi paksuja ja painavia. :(