Nojailuun mahis Kanarialla
Tuollaisen vinkin sain. Ei ollenkaan huono vaihtoehto fillarointiin lämmössä talvella.http://www.canariasbikemobility.com
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Tuollaisen vinkin sain. Ei ollenkaan huono vaihtoehto fillarointiin lämmössä talvella.http://www.canariasbikemobility.com
Loistavaa! Tonne heti
Mistähän löytyy tarpeeksi iso hyppyri, että pääsis tänne Luoteis-Afrikan saaristoon ilman lentokonetta. ^_^
Kyllä sinne junalla ja laivallakin pääsee, jos on vaan tarpeeksi aikaa
Armas liikennöi kanarian ja espanjan välillä. 36h kestää muistaakseni matka.
Sukulaiset tulee joka kesä autolla teneriffalta suomeen.
Vilijami kirjoitti:Armas liikennöi kanarian ja espanjan välillä. 36h kestää muistaakseni matka.
Sukulaiset tulee joka kesä autolla teneriffalta suomeen.
Laiva (riippuu laivasta) on imo tylsin tapa liikkua maailmassa. 2h Tallinnaan on aika maksimi.
Lisätty: Tuollaisen laivamatkan voisi ehkä selättää jollain lautapelillä. Esim. 18xx-junapelit, joista pisin versio taitaa kestää vähintään 24 tuntia. https://www.lautapeliopas.fi/artikkelit/18xx-pelit/
Onhan se vähän noinkin. Yhden 4 vrk Karibian risteilyn olen tehnyt, mutta saa jäädä once in a life time -kokemukseksi. Toi 36h nyt menee parin hyvän kirjan avulla.
Pitkillä matkoilla tarvisi olla mahdollisuus käsitöiden tekemiseen. Muutaman päivän aikana saisi vaikka pari mattoa paukuteltua tai tehtyä jotain lisävarusteita pyörään .
Premnas kirjoitti:Pitkillä matkoilla tarvisi olla mahdollisuus käsitöiden tekemiseen.
Pythonilla ajellessa voisi ainakin kutoa/virkata
Jukka
Jos kuitenki se hyppyri...
"Laivaristeily tuottaa kolminkertaisen määrän hiilidioksidia verrattuna lentämiseen – "eivät juuri ole piitanneet ongelmasta"
https://www.tekniikkatalous.fi/talous_u ... ta-6750888
"Risteily tuottaa kolminkertaisen määrän hiilidioksidipäästöjä kilometriä ja matkustajaa kohden lentämiseen verrattuna.
Tähän tulokseen tulee tanskalainen merenkulkualan konsulttiyhtiö HOK Marineconsult, jonka selvitystä Ny Teknik siteeraa.
Selvityksessä oli mukana 157 erikokoista risteilyalusta. Risteilijöiden ympäristöjälki laskettiin niiden itsensä antamien öljynkulutus- ja nopeustietojen perusteella. Asiaa selvittänyt tutkija sanoo yllättyneensä risteilijöiden hiilidioksidipäästöjen suuruudesta. Hänen mukaansa risteilyvarustamot eivät ole tähän saakka juuri piitanneet ongelmasta. Risteilyt vetivät viime vuonna vetten päälle 26 miljoona matkustajaa. Määrä on kymmenessä vuodessa tuplaantunut."
Erikoinen vertailu. Risteilyä verrataan size=85[/size]linjaliikenteeseen. Uutisen lähteenä mainitun tanskalaisyhtiön raportissa ei lentämistä mainita sanallakaan. Kukakohan tuonkin "uutisen" on maksanut
Näytti olevan 75 kg/matkustaja/vrk, eli 3,125 kg/h. Matkustajalaiva liikkuu noin 27 solmun, eli 50 km/h, eli tuollainen laiva kuluttaa kaikkeen toimintaansa saman kuin noin 7,8 litraa sadalla kuluttava auto yksin ajaessa. Ei kyllä lentämällä pääse kuin puoleen tuosta. Ei kyllä kokonaisuudessaan millään kolmasosaan.