Re: Onnettomuudet
PW kirjoitti:Onneks ei ilmeisesti käyny pahemmin. Johnilla taitaa olla varalla Waw, ei tartte jäädä ilman kinneriä korjauksen ajaks.
Mikä tuo käsittämättömän kiiltävä pinnoite on tuossa kolaroidussa Questissa?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
PW kirjoitti:Onneks ei ilmeisesti käyny pahemmin. Johnilla taitaa olla varalla Waw, ei tartte jäädä ilman kinneriä korjauksen ajaks.
Mikä tuo käsittämättömän kiiltävä pinnoite on tuossa kolaroidussa Questissa?
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Onneks ei ilmeisesti käyny pahemmin. Johnilla taitaa olla varalla Waw, ei tartte jäädä ilman kinneriä korjauksen ajaks.
Mikä tuo käsittämättömän kiiltävä pinnoite on tuossa kolaroidussa Questissa?
Shine.jpg
Velomobiel.nl:n kinnerit on maalattu 2015 helmikuusta alkaen 2-komponenttimaaleilla. Tämä mahdollistaa tilauksessa metalli- ja helmiäisvärit.
rutunen kirjoitti:jori kirjoitti:PW kirjoitti:Onneks ei ilmeisesti käyny pahemmin. Johnilla taitaa olla varalla Waw, ei tartte jäädä ilman kinneriä korjauksen ajaks.
Mikä tuo käsittämättömän kiiltävä pinnoite on tuossa kolaroidussa Questissa?
Shine.jpgVelomobiel.nl:n kinnerit on maalattu 2015 helmikuusta alkaen 2-komponenttimaaleilla. Tämä mahdollistaa tilauksessa metalli- ja helmiäisvärit.
Tuo Quest mahtaa olla vanhempaa mallia ja on ollut ilmeisesti alunperin keltainen. Eli se on uudelleen maalattu, joten tuo maali voi olla ihan mitä tahansa.
Taas kuorma-autoilija ajoi pyöräilijän yli. Tällä kertaa kohtalokkain seurauksi.
https://akaanseutu.fi/2017/11/22/poika- ... uton-alle/
Akaan seutu kirjoitti:Tapahtumapaikka on Viialan ABC-kylmäaseman läheisyydessä. Sekä kuorma-autoilija että polkupyöräilijä ajoivat 190-tietä Kylmäkosken suunnasta Lempäälän suuntaan. Kuorma-auto törmäsi takaa päin tien oikeassa laidassa ajaneeseen pyöräilijään.
Pyöräilijä ei ennättänyt havaita tapahtumaa, ja kuorma-autoilja on kertonut havainneensa pyöräilijän vasta törmäyksen jälkeen. Päihteillä ei ole osuutta tapahtuneeseen.
Pyörässä oli heijastimet. Tapahtuma-aikaan oli pimeää, ja mustan asfalttitien pinta oli märkä.
Surullinen tapaus
Tämmönenkin yliajo-onnettomus tuntuu olevan, yksi uutinen muutamassa mediassa. Ihmiset kommentoi uutista, kypärä, valot, heijastin tasolla - sekä autoilijan kännykän käytöstä (oletus).
Koska kuolee vain yksi, ei tutkimuslautakuntaa, ei toimenpiteitä Seuraavaa odotellessa, lotolla mennään
Ammattiautolijat eivät katsele eteenpäin ajaessaa suoralla tiellä. Pääkaupunkiseudulla tapahtui kaksi hyvin samantyyppistä kolaria vähän aikaan sitten. Molemmissa ammattiautoilija törmäsi suoralla tiellä paikallaan seisovaa tai hitaasti etenevään kuorma-autoon.
Ei voi kuin toivoo et itseajavatautot tulee pian.
MikaH kirjoitti:Ammattiautolijat eivät katsele eteenpäin ajaessaa suoralla tiellä. Pääkaupunkiseudulla tapahtui kaksi hyvin samantyyppistä kolaria vähän aikaan sitten. Molemmissa ammattiautoilija törmäsi suoralla tiellä paikallaan seisovaa tai hitaasti etenevään kuorma-autoon.
Ainakaan uutisissa ei kyselty, oliko valot päällä, oliko heijastimet kunnossa. Luultavasti oli, silti meni päälle, vaikka oli aivan helvetin suuri ja helposti huomattava esine tiellä.
Kyllä se vain näin on, ettei autoilijat katsele ulos autoistaan, vaan lähinnä arvaavat liikennetilanteet. Menee sitten oikein – yleensä menee– toisinaan ei.
Tässä voi sitten kysellä, miksi tärinäraita on reunassa niin, ettei pyöräilijä pääse edes pakoon näitä arviosta ajelevia.
Noo, jottei totuus unohtuisi niin liitteeksi liikennekuolemien määrä Suomessa:
Jokainen on toki liikaa
Jukka
jviirret kirjoitti:Noo, jottei totuus unohtuisi niin liitteeksi liikennekuolemien määrä Suomessa:
Jokainen on toki liikaa
Jäi mietityttämään tuon käyrän luontitapa.
Äkkiseltään tuo näyttäisi käyrästöltä, joka kuvaa vuosittain liikenteessä kuolleiden lukumäärää, mutta hieman hämmentää. Mitä ovat nuo yksiköt ja miten käyrän muoto voi heilahdella ylös ja alas pieninä nykäyksinä vuoden varrella. Onko osa herännyt kuolleista vuoden aikana, kun käyrä laskee kesken vuotta. Vai onko tuo joku tasaisen tahdin kertymänopeusfunktio kuolemaa/vuosi vai mikä ihme. Kiinnitin tuohon huomioni, kun rupesin miettimään "muut" ryhmän tasaisuutta. Siinähän lienevät nimenomaan joukkoliikenneturmat. Ihmettelin, miksei näy useamman hengen menetysten onnettomuudet piikkeinä.
Joka tapauksessa lama näyttäisi parantavan liikenneturvallisuutta pysyvästi joka kerta. Selvä pudotus 90 lähtien ja 2008 lähtien, kunnes kahdeksan vuoden päähän tasaantuu.
jori kirjoitti:Jäi mietityttämään tuon käyrän luontitapa.
On 12 viimeisen kuukauden kuolleet kuukausittain: http://www.stat.fi/til/ton/2017/10/ton_ ... 01_fi.html
Eli esim. lokakuun 2015 "piste" on kuolleiden määrä lokakuusta 2014 lokakuuhun 2015.
Jukka
jviirret kirjoitti:jori kirjoitti:Jäi mietityttämään tuon käyrän luontitapa.
On 12 viimeisen kuukauden kuolleet kuukausittain: http://www.stat.fi/til/ton/2017/10/ton_ ... 01_fi.html
Eli esim. lokakuun 2015 "piste" on kuolleiden määrä lokakuusta 2014 lokakuuhun 2015.
Onpa helvetin tyhmä tapa luoda käyrä. Tuohan hävittää kaiken ajankohtatiedon ja tekee käyrään vain mitäänsanomatonta vapinaa. Kuukausittaiseen nousuun perustuva olisi paljon valaisevampi = kuukauden saldo kertaa 12 kunkin kuukauden kohdalle. Tuo kertoisi sen kuukauden suhteellisen lisän, mutta yksikkönä voisi olla vuoden saldo. Toki tuo käyrä olisi paljon sahaavampi, mutta havainnollisempi myös. Tuo liukuva vuosikeskiarvo on ihan älytön tapa. Tekee vain mitäänsanomattomia nykäyksiä käyrään.
No anteeksi, en tähän hätään löytänyt ajankohtaista parempaakaan. Suunta on kuitenkin vielä laskeva, joka oli tärkein pointti.
Jukka
jviirret kirjoitti:No anteeksi, en tähän hätään löytänyt ajankohtaista parempaakaan. Suunta on kuitenkin vielä laskeva, joka oli tärkein pointti.
Joo, ei ollut tarkoitus siitä ketään –varsinkaan sinua– syyttää. Tuo liukuva vuosikeskiarvohan on vallitseva käytäntö noissa vuosikäyrissä. Heräsin vain miettimään, miten siitä saisi paremman niin, että olisi mahdollista nähdä selvemmin tapahtumien ajankohdat. Toisinaan vain mietin asioita itsekseni ja joskus ne pääsevät keskeneräisinä ulos väärässä paikassa.