Kenkä asiaa.

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Itse olen oppinut räpyläjalkojeni kanssa olemaan ostamatta kenkiä kokeilematta. Pyöräilykengissä on kokemuksieni mukaan hyvin kapeat lestit ja koot mitä sattuu. Sovitettaessa alle joka kymmenes numeroiden mukaan hyvä käy alkuunkaan. Toisenlaisella jalkatyypillä saattaisi olla mahdollista, ehkä.

Minä olen valinnut Welgo/Shimano SPD -klossit ja yhteensopivat polkimet. Tämä on yksi yleisimmin löytyvistä tyypeistä ja metallisena hyvin kestävä. Olen katsonut sivusta muoviklossien kanssa elämistä ja se ei näytä mukavalta. Maastokengät ja metalliklossit on ollut minulle ainakin hyvä yhdistelmä. Kengissä olen pitänyt hyvänä ainakin jonkinlaista tarranauhakiinnitystä. Se on hyvä säätää ajaessakin tarvittaessa.

Viime kesänä tuli jossain tuijotelluksi kyllä noita sandaaleja ihan vähän kateellisena. Varsinkin tauoilla ne näyttivät kovin mukavilta. Suomessa joskus paistaa aurinko ja on lämmintäkin...

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Viestin loppuosa on lukijan vastuulla, eikä sillä viitata mihinkään aiempaan viestiin tietoisesti, enkä myöskään kannusta toimimaan ko. tavalla. Mikäli kuitenkin pahoitat mielesi oman tai tuttaviesi puolesta, lieventänee tuskaa se tieto että olen melkein savolainen.

Mutta hei. Eiks tässä kengän sovittamisessa tule nyt tarpeeseen se kotimaan pyöräkauppiaiden kampanja "sovita ja koeaja meillä - osta internetistä ulukomailta". Tosi hyvin on tää kamppis lähtenyt vetämään ja ennakkoluulottomat yrittäjät on kuulemma olleet tosi tyytyväisiä!

Viimeksi muokannut Pastori, 03 Helmi 2009, 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tapsa53
Viestit: 80
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 14:18
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja tapsa53 »

Sidin maastokengillä tulee ajettua ja on tosi hyvät,polkimina Grankin vispilät sekä nojakissa että lenkkipyörässä.

penso
Viestit: 46
Liittynyt: 05 Kesä 2007, 12:20
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja penso »

Nyt on kengät ostettuna ensi kesää varten. Paikalliselta Shimano-kauppiaalta ostin PD-M324 polkimet ja SH-SD65 sandaalimalliset kengät. Erittäin hyvän näköiset ja oloiset. Innolla odotan päästä testailemaan kevään koittaessa.

Pyöränä Nazca Fuego

Jari!
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Loka 2008, 21:58

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja Jari! »

Paljonko kengille ja klosseille tuli hintaa? Itselle on tulossa sama setti heikon valuutan saarelta hintaan £48 + £10 + £10 (kengät/klossit/kulut).

penso
Viestit: 46
Liittynyt: 05 Kesä 2007, 12:20
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja penso »

Jari! kirjoitti:

Paljonko kengille ja klosseille tuli hintaa? Itselle on tulossa sama setti heikon valuutan saarelta hintaan £48 + £10 + £10 (kengät/klossit/kulut).

No huh, kyllähän siinä olis aikalailla säästänyt jos olis ulkomailta tilannut. Ite maksoin 130 e tosta paketista. Talvialet ja kaikki piti olla mukana. Palvelu oli hyvää ja oli kiva koittaa kenkiä jalkaan. Ehkä seuraavat tulee tilattua netistä kun tietää mikä jalkaan sopii. Harmi vaan kun nuo taitaa kestää kymmenen vuotta. :wink:

Pyöränä Nazca Fuego

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja JTH »

penso kirjoitti:

Nyt on kengät ostettuna ensi kesää varten. Paikalliselta Shimano-kauppiaalta ostin PD-M324 polkimet ja SH-SD65 sandaalimalliset kengät. Erittäin hyvän näköiset ja oloiset. Innolla odotan päästä testailemaan kevään koittaessa.

Hienoa! Älä turhaan kesää odota, Honkikonkista neopreenisukat ja villasukat ja ajelemaan!

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja tavasti »

penso kirjoitti:

Ehkä seuraavat tulee tilattua netistä kun tietää mikä jalkaan sopii. Harmi vaan kun nuo taitaa kestää kymmenen vuotta.

Mallit luonnollisesti muuttuvat viimeistään parin vuoden päästä, ettei vaan vahingossakaan pääsisi vähällä toisia ostaessa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Jari!
Viestit: 18
Liittynyt: 24 Loka 2008, 21:58

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja Jari! »

penso kirjoitti:

No huh, kyllähän siinä olis aikalailla säästänyt jos olis ulkomailta tilannut. Ite maksoin 130 e tosta paketista. Talvialet ja kaikki piti olla mukana. Palvelu oli hyvää ja oli kiva koittaa kenkiä jalkaan.

Taisipa nämäkin poistomyynnissä olla, joten normihinta kenties jotain muuta. Ja odotella on saanut pari kuukautta, koska klosseja ei ollut varastossa. Tuo oli kyllä tiedossa, eikä kiirettä ole.

Tosiaan sandaali säkissä sieltä on tulossa, joten saa nähdä miten sopii jalkaan. En kyllä onnistunut edellisenkään paikallisesta hyllystä ostetun parin kanssa. Myyjän neuvojen mukaan sovitin numeroa isompaa kokoa kuin mitä yleensä käytän, mutta niin vain japsilesti edelleen puristaa pidemmässä käytössä.

TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Pitipä oikein kaivaa kamera kaapista ja napata kuva ostoksestani, sen verran tyytyväinen löytööni olen.
Kuva
SH-SD60B
Vanha malli niin halvalla sai. :)

penso
Viestit: 46
Liittynyt: 05 Kesä 2007, 12:20
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja penso »

Hyvän näköiset kengät! Uudemmassa on kolme tarranauhaa. itse olen ollut myös tyytyväinen omiini. Kävelykin niillä sujuu kohtalaisesti ja ulkonäöstä ei arvaisi pyöräilykengiksi.

Pyöränä Nazca Fuego

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

Onpas hienot ja rupesi itselläkin haluttamaan samanlaisia. Minkälaiset pohjat noissa on, kovat (niin kuin maantiekengissä) vai pehmeämmät?

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Missä se tarjouskori on - kui pal hintaa. Pitäskö harkita ja kokeilla. Joo. Pitäis.

TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

69e Fillarikellarista
Taisin tosin viedä viimeisen parin näitä vanhoja. Eikun löytyy sieltä vielä koossa 37-38 ruskeana...
http://www.fillarikellari.fi/index.php? ... 73&sd=7306
Ruotsista taitaa löytyä samaan hintatasoon:
http://www.cykelkallan.com/index.php?ad ... 55,160,214

Kovuudesta en osaa sanoa kun ei ole kokemusta maantiekengistä.
Etsin nimenomaan näitä kaksi remmisiä, enempi sandaali kuin se uudempi malli. Ilmastointi, ilmastointi...

Muitakin valmistajia on tarjolla:
http://www.bicycleapparel.com/sandals.html

TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kenkä asiaa.

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Näköjään Shimanolta on tullut jälleen markkinoille kaksiremminen sandaali SD66.
->Kuva isona<-

Nämä sopisi näppärästi vaikkapa edullisten M324 polkimien kanssa.
Tuli vaan mieleen kun päivät pitenee ja aurinko lämmittää ja pian tiet on sulia... Ah, kevät!

Vastaa Viestiin