Kesälle retkisuunnitelmaa:Ympyräreitti Loimaa-Häme-Satakunta

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
psa
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Joulu 2009, 16:42
Paikkakunta: Loimaa

Kesälle retkisuunnitelmaa:Ympyräreitti Loimaa-Häme-Satakunta

Viesti Kirjoittaja psa »

Kesä lähetyy, vaikka talvi jatkuukin vielä pääsiäiseen asti (Huhtikuun viimeiselle viikolle). Nyt talvilomalla on hyvä aika miettiä ensi kesäksi nojapyöräretkeä. Suunnitelmisssa olis ajaa 5 päivän reissu, Lyhyillä noin 50-65km päivämatkoilla ja kuljettaa leirikamppeet matkassa mukana. Lyhyillä päivämatkoilla myöskään nopeuksien ei tarvitse olla kovin suuret ja on aikaa pysähdellä matkan varrella ja katsella paikkoja.

Alusta retkisuunnitelma kulkee osin tuttuja maisemia, mutta myös harvemmin kuljettuja sivupolkuja. Osin reitti on myös soratietä.

Alustava reittisuunnitelma:

  1. päivä 51km: Loimaa-Ypäjä-Jokioinen-Forssa-Tammela-Saaren kansanpuisto (Teltta/Laavu)

  2. päivä 62km: Saaren kansanpuisto-Hämeen härkätie (Hämeen luontokeskus-Letku-Somero-Åvik-Pitkäjärvi-Koski TL)-Hevonlinna (Laavu)

  3. päivä 57 km: Hevonlinna-Mellilä-Pappinen-Oripää-Korkeakoski-Yläne-Kalikka (Teltta)

  4. päivä 60km: Kalikka-Loma Säkylä-Pyhäjoentietä ja Hevoshaantietä-Säkylä-(Rantatietä Iso-Vimmaan)-Köyliö-Köyliöjärvi-Huovinrinne-Virttaan Harjureitti (Laavu/Turvekammi/Teltta).

  5. päivä 38km: Harjureitti-Virttaa-Alastaro-Haitula-Kurittula-Hirvikoski-Loimaa

Yhteensä n. 270km
Reittikartta

Retken tarkempi ajankohta määrittyy kesäloman sijainnin mukaan. Heinäkuu/Elokuu

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kesälle retkisuunnitelmaa:Ympyräreitti Loimaa-Häme-Satak

Viesti Kirjoittaja irakas »

Ai, jai! Onpa mukavan tuntuinen reissu. Varsinkin nuo päivämatkojen pituudet ovat sopivan tuntuiset. Juuri jotain vastaavaa olen itsekin suunnitellut. Pohjanmaalle sellaisen kaavailinkin, mutta enpä enää löytänyt sitä täältä foorumilta.

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kesälle retkisuunnitelmaa:Ympyräreitti Loimaa-Häme-Satak

Viesti Kirjoittaja Premnas »

No tulinpa lukemaan reittisuunnitelmia vasta sen jälkeen kun olin kirjottanut omaan aiheeseen. Mainitsitkin jo että heinä/elokuussa.

Kuulostaa hyvältä reitti ja kilometrit! Meillä on teltta mukana reissulla. Laavuja olen tutkaillut kartasta mutta lienevätkö "keskellä" metsää jonne triken kanssa ei taida asiaa olla. Takastulomatkalla muuten taidettiin yöpyä Kalikassa, tai ainakin luulen niin, Yläneen lähellä? Oli nätti paikka.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Vastaa Viestiin