Lentokoneella matkustaminen nojakin kanssa

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Lentokoneella matkustaminen nojakin kanssa

Viesti Kirjoittaja janx »

Onko teillä kokemusta lentomatkustamisesta nojakin kanssa? Joiltain osin pätee varmasti samat toimenpiteet kuin pystypyöräänkin (kaksipyöräiset), mutta mites leveä penkki ym. erikoisuudet nojakissa tulee huomioida? Mielenkiinnon vuoksi kokemuksia myös triken kuljetukseen voi kertoa. :)

Tämän ketjun voi siirtää jonnekin, joka sille ehkä paremmin sopii. Ja huomautuksena, että en ole oman CWLB:n kanssa lähdössä mihinkään.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Lentokoneella matkustaminen nojakin kanssa

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

janx kirjoitti:

Onko teillä kokemusta lentomatkustamisesta nojakin kanssa?

Ei ole, mutta likis (http://likis.blogspot.com/) on ainakin kaksi kertaa roudannut maasturinsa Tour de Europeaan varten Itä-Eurooppaan ja sieltä takaisin. Ei siinä kai muuta ole, kun pyörä pahvipakettiin ja mitat, painot ja hinnat selvitettävä etukäteen lentoyhtiön kanssa. Eri yhtiöiden välillä on suuria hintaeroja.

T. Ari

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Lentokoneella matkustaminen nojakin kanssa

Viesti Kirjoittaja janx »

Hinta- ja käytäntöeroja tuntuu olevan niin lentoyhtiöiden välillä, mutta myös virkailijoiden välillä.

Tässä esim. pyöräilymaanakin tunnetun Hollannin lentoyhtiön KLM:n käytännöstä polkupyörille:
"You can take your bicycle or tandem with you in suitable packaging or a bike box. The handlebars should be turned lengthways along the frame, pedals and other protruding parts should be removed, and tyre pressures should be reduced. Special KLM bike boxes are available at Amsterdam Schiphol Airport for EUR 20 each (170 x 23 x 100 cm – 66.5 x 9 x 39 inches). The KLM bike box weighs 3.5 kg (7.7 lbs). On small aircraft types it may not be possible to bring a tandem.

Always make a reservation for your special baggage at least 48 hours before departure, and ensure your reservation is confirmed. On small aircraft types it may not be possible to bring a tandem. A bike counts as a single piece of baggage. You only pay an excess baggage fee if you take your bicycle on top of your standard baggage allowance, and/or if it weighs more than 23 kg (50.5 lbs). For a tandem you will need to pay a special baggage fee."

20 euroa on edullisin hinta mitä on tullut vastaan.

Muokattu: Lisäsin loputkin selostuksesta.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin