Länsirannikonreitti

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Länsirannikonreitti

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Onkos kellään kokemusta tuosta http://www.pyoraillensuomessa.fi/index. ... pid=8&l=fi.
Olen ajattellut, jos vaikka ensi kesänä saisi vähän pitemmmän retken aikaseksi. Laiskana aattelin, että valmis reitti sopisi mulle... Vähemmän suunnittelua. Ei tarttis kuin pakata kampeet ja lähteä...
Junalla sitten takaisin Hämeenlinnaan, jos vain huolivat nojakin kyytiin...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

jolaes
Viestit: 171
Liittynyt: 08 Tammi 2009, 17:57
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Länsirannikonreitti

Viesti Kirjoittaja jolaes »

Ensi kesän Noja"tuoli"pyörämatkani kulkee läheskokonaan tuota Länsirannikon pyöräreittiä pitkin. Länsirannikon pyöräreitti on suunniteltu juuri valtakunnallista pyörätietä Nro 8 noudattaen. Pyrkimyksenä on välttää suoraa ja yksitoikkoista 8 tietä ja kierrellä pienempiä väyliä pitkin. Sitä samaa linjausta olen miettinyt omaksi matkaksi pohjoiseen. Minulla pyöräreitin määräävät entiset asuinpaikkakuntani: Paimio-Pori-Kristiinankaupunki-Oulu. Suosittelen reittiä kohtuu korkeuseroilla nimenomaan nojapyöräilijälle. Oulusta on jatkettava vielä Sodankylään! Lähden retkelle 11.6. Mäntyharjusta.
JormaL

Nazca Explorer 2007-2010, Nazca Fuego 2010-, Radon ZR maasturi, Dahon Uno taittopyörä 2016-

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Länsirannikonreitti

Viesti Kirjoittaja jviirret »

eemeli kirjoitti:

Onkos kellään kokemusta tuosta http://www.pyoraillensuomessa.fi/index. ... pid=8&l=fi.

Ei koko reitistä, mutta tästä pohjoispäästä on kokemusta, kun asun sen varrella 8)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Länsirannikonreitti

Viesti Kirjoittaja tm »

Muutaman vuoden takaisella (pysty)pyöräretkellä poljin länsirannikkoa pitkin välin Kristiinankaupunki-Kokkola (suuntaa-antava reittikartta alla). En tiedä paljonko tuosta oli "virallista" pyöräreittiä. 8-tietä kannattaa tosiaan välttää, tylsä kuin mikä, muutamassa kohdassa tuli pätkän matkaa ajettua. Pienemmät tiet on paljon mukavampia niin maisemien kuin vähäisemmän liikenteen ansiosta.

Liitteet
reitti1.jpg
reitti1.jpg (85.75 KiB) Katsottu 3508 kertaa
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Länsirannikonreitti

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tm kirjoitti:

8-tietä kannattaa tosiaan välttää, tylsä kuin mikä, muutamassa kohdassa tuli pätkän matkaa ajettua.

Samaa mieltä, missä tahnsa löytää päällystetyn vaihtoehdon vt8:lle niin se on parempi vaihtoehto kuin tuo valtatie. Pohjoisemmas tullessa niitä vaihtoehtoja ei vain ole kovin runsaasti tarjolla. Kun vaihtoehtoja ei ole, niin kylät ja asutuskin löytyy vt8:n varrelta.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Länsirannikonreitti

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Kiitos vastauksista! Ehkä mä saan tuon reissun aikaiseksi...

Täytyy katsoa minkäläinen rakennusmotivaatio iskee kesäksi. Pitäisi nimittäin sauna rakentaa mökille... Nyt tuntuu siltä, että voisi vain laiskotella :D ...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

MeanteriTaala
Viestit: 18
Liittynyt: 10 Marras 2011, 18:03

Re: Länsirannikonreitti

Viesti Kirjoittaja MeanteriTaala »

Olen pari kertaa pyöräillyt Vaasasta pohjoiseenpäin, määränpäänä Alaveteli. 8-tie on hyvä aina Vassorinlahdelle asti. Sen jälkeen tie muuttuu kapeaksi, mutkaiseksi ja pöyräilijälle jopa vaaralliseksi, joten seuraavalla kerralla aion kääntyä heti Vassorinlahden Tessen kahvilan jälkeen pois 8-tieltä ja ajan reittiä Vassor, Maxmo, Pensor, Djupsund ja siitä eteenpäin Oravaiselle. Oravaisista eteenpäin Munsala - Uusikaarlepyy - Pietarsaari - Luoto - Kokkola on hyvä reittivalinta.

Eli suunnilleen näin: http://www.eniro.fi/s/Pev

Vastaa Viestiin