espoo - kuhmoinen

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

espoo - kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Reittivinkkiä kaipaisin. Aiemmin ajanut Helsingistä vanhaa lahdentietä ja sitten 24 tietä.

Nyt Espoosta lähtiessä pitää reitittää uusiksi. Joko Hämeenlinnan kautta, tai Tuusulan kautta kohti Lahtea? Ideoita?

T.ville

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1230
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: espoo - kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Tolla välillähän nättiä pikkuteitä piisaa. Jos itse olisin fillarilla ajelemassa eikä kiirettä ole, menisin varmaan jotenkin näin: http://goo.gl/maps/tliqh Loppupäässä voi oikaista Vesijaon itäpuolelta mutta saattaa olla soratietä. Mun muistikuvien mukaan pitäis olla asvalttitietä koko matka, mutta takuuseen en mene, muutama vuosi siitä kun olen tuolla päin ajellut.

EDIT: Korjasin reittiä vielä, oli lipsahtanut virhe Turenki-Lammi välille :)

Markus Heikkilä

Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

Re: espoo - kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Tuohan on hyvännäköinen reitti! Taitaa tuossa Vehkajärven tienoilla olla hiekkatietä.. Mutta tuota 24 tietä haluaisin välttää, on pikkaisen liikaa liikennettä.

Kiitos!

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1230
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: espoo - kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Joo, siltä näyttäisi. Eli jos soraa haluaa välttää niin pitää ajaa kuhmalahden kautta: http://goo.gl/maps/GojZe

Oli itseasiassa tarkoitus ehdottaa juuri noin, mutta en katsonut tuota loppuosaa reitistä tarpeeksi tarkasti :)

EDIT: Jokatapauksessa tuo seutu Sahalahden ja Padasjoen välimaastossa on tosi nättiä maaseutua, jossa on varmaan kiva ajella pyörällä maisemia katsellen. Tiet on aika mutkaisia, joten varovaisuutta tarvitaan, mutta mun kokemuksen mukaan liikennettä on vähän.

Olen siis itse ajellut noita vain autolla...

Markus Heikkilä

Vastaa Viestiin