Keväinen pyöräretki 2016.

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Sen verran potuttaa olla töissä, että rupesin haaveilemaan ensi kevään pyöräretkestä. Viime keväänähän tehtiin Petrin kanssa oikein mukava Saimaan kierros. Jostakin samanlaisesta voisi haaveilla myös ensi kevättäkin ajatellen. Pielisen kierros tuli esille toisen otsikon alla...

PW kirjoitti:
eemeli kirjoitti:
PW kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
Baskeri kirjoitti:

Jonkun pitäisi lanseerata Pielisen ympäri nojaillen tapahtuma. Mielellään vuosittain tack!

Tätä on tullut funtsittua kyllä.

Alkukesään järvenkierto keikka - tänä vuonna alotettiin Jannen kanssa Saimaan kierroksella. Ensi vuonna Pielinen :mrgreen:

Onkos tää nyt näillä puheilla sovittu :wink: ...

Sovittu 8)

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Luin kai tänä tai viime vuonna artikkelin 300 km pyörällä päivässä tjms. nimeltään, missä kuvailtiin kahden pystärikuskin päivälenkkiä. Olikohan Joensuusta Pielisen ja Höytiäisen ympäri Nurmeksen kautta pohjoisessa ja Polvijärven läpi lounaassa menivät palumatkalla ja takaisin Joensuuhun? Olisiko ollut Karjalainen-lehdessä artikkeli? En pikaisella etsimisellä löytänyt kuukkelista juttua.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja PW »

281 km Pielisen kierto, ilman suurempia poikkeamisia.
https://www.google.fi/maps/dir/80100+Jo ... 010899!3e1

Viimeksi muokannut PW, 23 Loka 2015, 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja PW »

Tommosen vaihtoehdon piirsin kevätnojailulle. https://www.google.fi/maps/dir/Imatra/P ... 194062!3e1

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja PW »

Lisäsin Höytiäisen lenkin sisään ja koukun Uimaharjun kautta. Kilometrit ei kauheesti lisääntyny mutt tiet pieneni - ei mitään hajuu noista teistä :roll: Paikalliset vois opastaa - hallooo Jojensuu :wink: https://www.google.fi/maps/dir/80100+Jo ... 010899!3e1

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja PW »

Tuohon kierrokseen lisäsin viel Viinijärven ja jokusen pienemmän lätäkön :wink: https://www.google.fi/maps/dir/80100+Jo ... 010899!3e1

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Käytä tätä:http://brouter.de/brouter-web/. Siinä on osittain tarkempaa dataa siitä miten tiet soveltuu pyöräilyyn ja löytyy jopa oma profiili nojapyörille sekä kinnereille listan lopulta.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja PW »

Wacky kirjoitti:

Käytä tätä:http://brouter.de/brouter-web/. Siinä on osittain tarkempaa dataa siitä miten tiet soveltuu pyöräilyyn ja löytyy jopa oma profiili nojapyörille sekä kinnereille listan lopulta.

Sori en ymmärrä, enkä osaa käyttää. Kartaltakaan saa selvää teistä :? Ulkomaan kieltä :(

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Höytiäisen lounaispuolella Polvijärven läpi menevää tietä kehuivat artikkelissa hauskimmaksi ajaa Karjalassa, kun on kuulemma sopivan matalia ylös alas kumpuvaihteluita, että 30 km/h ja välillä vähän lujempaa mennessä menee alkuvauhdeilla nyppylän ylös. Maisemiakin kehuivat. Oma kokemus tiestä on Polvijärven kohdalta on, että ei ole leveää piennarta ja liikennettä on kohtuullisen paljon, joten ei kannata työmatka-aikaan ehkä mennä. Sama pätee Polvijärveltä Joensuuhun menevään tiehen.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja terppa »

Oiskohan tää hyvä syy anoa kevätlomaa? :) 342 km tulis fonectan mukaan matkaa kotoa Joensuuhun jos kolmenumeroisia teitä polkisi... Tänäänkin oli kyllä tosi nasta polkea "ylimääräistä" mutta metsäyöt ei enää oikein houkuta.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Täähän on mennyt hienosti.

Mä voin nyt hypätä järjestelytöiden kelkkaan kun olen taas Suomessa.

Huhtikuun loppu - toukokuun alku olisi hyvä aika. Mä olen sitten toukokuun puolivälistä niin buukattu ettei onnistu.

Jos ajettais toi brevetti meninigillä - 300 kilsan lenkki. Mä voisin organisoida taukopaikkaa - ja sitten Joensuuhun startti ja maalialueen - lepopaikan ja saunahommat.

Eiks tää olis hyvä?

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja terppa »

Pastori kirjoitti:

Jos ajettais toi brevetti meninigillä - 300 kilsan lenkki. Mä voisin organisoida taukopaikkaa - ja sitten Joensuuhun startti ja maalialueen - lepopaikan ja saunahommat.

Eiks tää olis hyvä?

Nyt kuulostaa kyllä pelottavasti suorittamiselta :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:

Täähän on mennyt hienosti.

Mä voin nyt hypätä järjestelytöiden kelkkaan kun olen taas Suomessa.

Huhtikuun loppu - toukokuun alku olisi hyvä aika. Mä olen sitten toukokuun puolivälistä niin buukattu ettei onnistu.

Jos ajettais toi brevetti meninigillä - 300 kilsan lenkki. Mä voisin organisoida taukopaikkaa - ja sitten Joensuuhun startti ja maalialueen - lepopaikan ja saunahommat.

Eiks tää olis hyvä?

Alkaa kuullostaa extremeltä :shock:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:

Tuohon kierrokseen lisäsin viel Viinijärven ja jokusen pienemmän lätäkön :wink: https://www.google.fi/maps/dir/80100+Jo ... 010899!3e1

Tosta puuttuu pari kivaa maisemaa. On tullut noita lähireittei ajeltua. Teen vaikka ton pohjalta viritetyn mallin :)

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Keväinen pyöräretki 2016.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:

Lisäsin Höytiäisen lenkin sisään ja koukun Uimaharjun kautta. Kilometrit ei kauheesti lisääntyny mutt tiet pieneni - ei mitään hajuu noista teistä :roll: Paikalliset vois opastaa - hallooo Jojensuu :wink: https://www.google.fi/maps/dir/80100+Jo ... 010899!3e1

Joo. Sori. Mä olin pari viikkoo tässä välillä ameriikassa.

Vastaa Viestiin