Eräpyöräily

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 13346
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja PW » 20 Touko 2017, 16:19

Meillä on vuosikymmeniä järjestetty erähiihtotapahtuma, nyt järjestävä taho on huomannut lumen vuosi vuodelta vähentyvän ja ovat tälle vuodelle (Suomi 100v) lanseeranneet, eräpyöräilyn, erämelonnan ja erävaelluksen.
Tänään oli tuo pyöräily osuus, Polkasin Imatralta Ruokolahden urheilukentälle, lähtöpaikkalle kymmeneksi. Pyöränä, vartavasten sorateille rakennettu Piirakka 3 - pyörän sain vasta edellisenä iltana, siedettävään/ajettavaan kuntoon.
Lähtijöitä oli ihan kiitettävästi, ehkä reilu 30, ikähaitari arviolta 14-80+. Pyöriäkin monenlaisia, muutama varsinainen maastopyörä/-pyöräilijä.
Itsellä pientä jännitystä kun reitin raskaudella, vaikeilla mäillä ym. oli peloteltu ja miulle sanottiin, etten pärjää nojapyörällä - siksi tietysti lähdin, koska pitää näyttää :mrgreen: Osallistumis maksu 10,- , huoltoauto seuras matkassa ja taukopaikoilla oli juomaa ja vähän purtavaakin.
Urheilukentältä lähdettiin neljässä eri ryhmässä, mie jäin viimeseen. Ensin Myllyntauksen teollisuus alueen läpi, sihtitietä myöten ja sieltä käännyttiin metsätielle, joka kulki Käringin rannan suuntasesti. Ihan ajettavaa, pääosin kovaa, monttuja ja kiviä välillä. Kärinkikin näkyi jossain kohtaa, kiitos hakkuaukean - ylämäissä jouduin ohittelemaan ja vähitellen kipusin pariryhmää edemmäs. Puolituttu maastopyöräilijä ihmetteli pyörääni ja epäili asentoa epämukavaksi - vertasin sohvaan mutta ei tainnu mennä perille. Vähitellen tie parani, asutusta alkoi näkyä ja kohta tultiin asfalttitielle - kuutostien ali ja mutkan kautta Lohelaan tauolle.
Pieni matka kuutostietä takas päin ja käännyttiin Jäppilänniementielle, kohti Kärinkiä. Olin taas peräporukassa ja vaikeutta aiheutti, kun jotkut ajo vasenta kaistaa kokoajan ja ylämäissä en päässy ohittamaan. Tyypillisesti se mäki täyttyi polkijoista ja taluttajista - no hilasin itteni taas edemmäs. Joku mäki piti taluttaakin. Jossain Salmenvuorentiellä, käännyttiin metsäpolulle ja talutettiin noin 100m vedenääreen - oja, joki tai kanava kahden Käringin välissä, siitä pääsi pientä siltaa myöten yli. Enpä tuotakaan reittiä tienny ennen. Toiselta puolen pientä mökkitietä ja kohta oltiin Käringintiellä.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13346
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja PW » 20 Touko 2017, 17:45

Pohjiintien risteyksestä 1 porukka jatko Käringintietä suoraan kirkolle ja me muut jatkettiin Rautionhoviin. Tie oli aikalailla normaalia suomalaista hiekkatietä, routa vähän liikutellu mutta hyvin pystyin ajamaan. Hilasin itseni vähitellen keularyhmään, tasasempi porukka, jonka kanssa vauhdit kävi paremmin yhteen. Yhden mäen taisin joutua taluttamaan, lähinnä ruuhkan takia. Rautionhovissa tauko, juomaa ja pientä purtavaa.
Matka jatkui etiäpäin, ja kohta saavuttiin Aholammintielle, joka oli päällystetty karkeella murskeella, irtosepeliä jonkin verran mutta renkaan jälissä pystyi ihan hyvin ajamaan. Aholammin vanha tukkikämppä näytti olevan paikallaan, partioretkiä ja leirejä tuolla useampi aikoinaan vietetty. Sepelitiellä siirryin keula paikalle ja helpotti kummasti mäkien nousemista kun saatoin ottaa vauhtia ja polkea omaan tahtiin - pari vaikeaakin mäkeä nousi ylös, sutimisesta huolimatta.
Syväsalontie vei meitä Aholammin ja Vasarin välistä ja kohta käännyttiin Lääväkorventielle. Tien pinta muttui taas normaaliksi hiekkatieksi ja vaikka ajoin kärjessä, löytyi sieltä työnnettäviäkin mäkiä - lähinnä maastopyöräilijät ajo kaikki mäet ylös.
Kohta Myllypuron ylityksen jälkeen käännyttiin oikealla, nimettömälle metsätielle - kierrettiin Jouhtjärveä ja saavuttiin Lampilankylän keskelle jossa taas tauko. Tää oli mäkisin osuus ja kylän huipulle kapuaminen otti kyllä voimille.
Tauon jälkeen muutama maastopyöräilijä läks polkuja pitkin kirkolle ja me muut metsätietä Rampaalanjärven sivuitse kunnes tultiin takas Lääväkorventielle. Tie oli kovapintainen, savettu ja mitä lähemmäs sivistystä päästiin sitä paremmaks muuttui. Krampit alko vähän vaivata ja pyörittelin kevyesti ja pienillä vaihteilla, pientä oiretta oli ollu aiemminkin - taukojen jälkeen alkaa lihakset oireilla. Ongelma hävis kun ei ollu suuria mäkiäkään, paitsi heti Käringintielle tullessa viimenen aivan hirvee mäki, johon ei oikeen vauhtiekaan saa. Meni se kuitenkin ylös, vaikka ensin aattelin suosiolla työntää. Siitä ei sitten enää pitkästi ollu urheilukentälle. Loppukiitokset, ja luultavasti ens vuonna uus Eräpyöräily. Tapahtuman suojelija Ruokolahden kunnanjohtaja ajoi lenkin itse myös!
Viimeksi muokannut PW, 20 Touko 2017, 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13346
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja PW » 20 Touko 2017, 18:23

Jäljellä oli kotimatka, osa pakkas pyöriä autoihin mie läksin hissuksiin polkemaan n. 16km taitaa olla matkaa. Kohta taas alko krampit, koska tauko oli välissä. Pyöritin kokoajan hitaasti ,vaikka pyörä rullas ja se tuntu auttavan. Mäkeen taas kevyesti ja pienellä vaihteella. Loppu oli jo vähän tuskaa, penkki ei oo ihan optimi ja alaselkää hiersi penkillä makoilu. Ilmeisesti sille tuli liikaa painoa kun pakarat ei ottaneet ollenkaan osaa painoni kannatteluun. Myös pieni valuminen penkissä, varmaan aiheutti hankaamista - pitää kokeilla semmosta ovimattoa tuon piraattiventisitin tilalla jos siihen naulautuis paremmin kiinni, eikä valumista tapahtus. Penkissä on varmaan muutakin säätö- ja muotoilutarvetta mutt uskon ett siitä tulee ihan kelpo penkki.
Käytin edessä pelkästään pienintä ratasta (20 tai 22 ) ja takana oli käytössä viis kevyintä, joista suurin taitaa olla 32. Aika rankkaa oli kevyimmälläkin välityksellä, pahimmissa mäissä - tai ehkä se rankkuus tuli siitä ajo tyylistä, kova vauhti ja kauhee pyöritys ja loppu väkisin. Kammet on 130mm.
Kotona oli semmonen olo, ett kaikkensa on antanu - hiukan heikko, melkeen päänsärkyä mutt se meni ohi. Ehkä vähän rankka, ekaks lenkiks ku ei oo pitkiä lenkkejä takana tänä vuonna. Mutta ihan tyytyväinen, varsinkin pyörään, vaikka eihän se mikään maastopyörä ole - hiekka tiellä kuitenkin pärjää.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13346
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja PW » 21 Touko 2017, 11:03

Kuvia reissusta.
20170520_100126.jpg
Lähtösaarnaa kuuntelemassa
20170520_100126.jpg (208.42 KiB) Katsottu 1615 kertaa

20170520_101750.jpg
Alkumatka myllyn vieressä
20170520_101750.jpg (169.77 KiB) Katsottu 1615 kertaa

20170520_105550.jpg
Lohelan tauko
20170520_105550.jpg (197.38 KiB) Katsottu 1615 kertaa

20170520_112426.jpg
Kärinkijoen ylitys
20170520_112426.jpg (202.09 KiB) Katsottu 1615 kertaa

20170520_115319.jpg
Rautionhovin tauolla
20170520_115319.jpg (241.04 KiB) Katsottu 1615 kertaa

20170520_123529.jpg
Kolme tais tämän mäen polkemalla nousta
20170520_123529.jpg (198.03 KiB) Katsottu 1615 kertaa

20170520_130814.jpg
Viimenen tauko Lampilan kylässä
20170520_130814.jpg (219.39 KiB) Katsottu 1615 kertaa

20170520_145350.jpg
RRF:n edustaja vihdoin kotona
20170520_145350.jpg (161.52 KiB) Katsottu 1615 kertaa
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3622
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja mhelander » 22 Touko 2017, 11:01

Nonniin, nyt on etuvetosella käyty ajamassa muuallakin kuin päällystetyllä tiellä, hyvä Petri !
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13346
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja PW » 22 Touko 2017, 11:14

Kyllähän yhessä mäessä kun ohitin jonoa ja noiduin renkaan sutimista, joku kehotti hommaamaan takavetosen, ni pääsis mäet paremmin. En muuta keksiny, ni huikkasin takas, ett se onkin takavetosen ainut hyvä puoli. Mikä oli tietyst vähän rumasti sanottu, eikä ehkä pidä paikkaansakaan, varmaan löytyy muitakin.
Perillä yks tuli sanomaan, ettei olis uskonu, ett nojapyörällä pärjää noilla teillä. Totesin, ett työntämään joutu mutt myönsi ittekin työntäneensä.
Ehkä Mika olis omalla pyörällään päässy nuo mäet ylös, miusta tuntu ett en olis päässy ees niillä maastopystäreillä.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3622
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja mhelander » 22 Touko 2017, 15:17

PW kirjoitti:Ehkä Mika olis omalla pyörällään päässy nuo mäet ylös, miusta tuntu ett en olis päässy ees niillä maastopystäreillä.

No mulla tiukimmat pidemmät mäet on jotain 26+ astetta jyrkkyydeltään, kuten Kempeleen Köykkyrin laskettelurinne. Lyhyempiä on jyrkempiäkin menty, jos saa vauhdin sopivaksi ja rytmitettyä ettei keuli ympäri.

Jos pito riittää, niin 36-piikkinen edessä ja 45 takana sekä kunnon rutistus niin melkein mistä vaan pääsee ylös. Täydellä teholla tuolloin saa kammeta ja kovin pitkään tai useasti ei mun kunnolla jaksa tuota tehdä, viime vuonna Paksukumipolokasu 6h tapahtumassa alkoi jo viimeisillä kierroksilla tehdä vähän tiukkaa että nousi viimeisillä kierroksilla tuo nousu.

Vaatii aika monta tuhatta kilometria harjoittelua tuolla metsässä että saa pidettyä noissa jyrkissä nousuissa vaihtelevalla pinnalla vauhdin sopivana ja kurssin riittävän suorana ettei eteneminen lopu. Ja tietysti renkaat jotka toimii, nyt alla olevat 3" Ranger takana ja 2.8" edessä on kyllä toiminut myös kevään pehmeillä poluilla aivan mainiosti.

Aluksi ei meinannu nousta loivatkaan nousut kuten virpiniemen Paksukumipolokasussa, nyt nekin menee ihan helposti ylös. Kyllä näilläkin oppii ajamaan tuolla maastossa...
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13346
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RE: Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja PW » 22 Touko 2017, 16:08

mhelander kirjoitti:
PW kirjoitti:Ehkä Mika olis omalla pyörällään päässy nuo mäet ylös, miusta tuntu ett en olis päässy ees niillä maastopystäreillä.

No mulla tiukimmat pidemmät mäet on jotain 26+ astetta jyrkkyydeltään, kuten Kempeleen Köykkyrin laskettelurinne. Lyhyempiä on jyrkempiäkin menty, jos saa vauhdin sopivaksi ja rytmitettyä ettei keuli ympäri.

Jos pito riittää, niin 36-piikkinen edessä ja 45 takana sekä kunnon rutistus niin melkein mistä vaan pääsee ylös. Täydellä teholla tuolloin saa kammeta ja kovin pitkään tai useasti ei mun kunnolla jaksa tuota tehdä, viime vuonna Paksukumipolokasu 6h tapahtumassa alkoi jo viimeisillä kierroksilla tehdä vähän tiukkaa että nousi viimeisillä kierroksilla tuo nousu.

Vaatii aika monta tuhatta kilometria harjoittelua tuolla metsässä että saa pidettyä noissa jyrkissä nousuissa vaihtelevalla pinnalla vauhdin sopivana ja kurssin riittävän suorana ettei eteneminen lopu. Ja tietysti renkaat jotka toimii, nyt alla olevat 3" Ranger takana ja 2.8" edessä on kyllä toiminut myös kevään pehmeillä poluilla aivan mainiosti.

Aluksi ei meinannu nousta loivatkaan nousut kuten virpiniemen Paksukumipolokasussa, nyt nekin menee ihan helposti ylös. Kyllä näilläkin oppii ajamaan tuolla maastossa...

Eilisen lenkin pahimmassa mäessä oli kolme nyppylää peräjälkeen, kaks ekaa meni mutt kolmatta en enää yrittänykään. En osaa sanoo jyrkkyydestä mitään. Harjotusta tietyst tarvii, katotaan ny innostuinko yhtään sorateistä.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3351
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja jooseha » 22 Touko 2017, 21:43

PW kirjoitti:Kyllähän yhessä mäessä kun ohitin jonoa ja noiduin renkaan sutimista, joku kehotti hommaamaan takavetosen, ni pääsis mäet paremmin. En muuta keksiny, ni huikkasin takas, ett se onkin takavetosen ainut hyvä puoli. Mikä oli tietyst vähän rumasti sanottu, eikä ehkä pidä paikkaansakaan, varmaan löytyy muitakin.

Takavetoista harkitsit ihan turhaan :lol:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13346
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RE: Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja PW » 22 Touko 2017, 21:45

jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:Kyllähän yhessä mäessä kun ohitin jonoa ja noiduin renkaan sutimista, joku kehotti hommaamaan takavetosen, ni pääsis mäet paremmin. En muuta keksiny, ni huikkasin takas, ett se onkin takavetosen ainut hyvä puoli. Mikä oli tietyst vähän rumasti sanottu, eikä ehkä pidä paikkaansakaan, varmaan löytyy muitakin.

Takavetoista harkitsit ihan turhaan

Pitäskö kuitenkin koittaa? ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja vaaka » 29 Touko 2017, 11:50

mhelander kirjoitti:
PW kirjoitti:Ehkä Mika olis omalla pyörällään päässy nuo mäet ylös, miusta tuntu ett en olis päässy ees niillä maastopystäreillä.

No mulla tiukimmat pidemmät mäet on jotain 26+ astetta jyrkkyydeltään, kuten Kempeleen Köykkyrin laskettelurinne. Lyhyempiä on jyrkempiäkin menty, jos saa vauhdin sopivaksi ja rytmitettyä ettei keuli ympäri.

Jos pito riittää, niin 36-piikkinen edessä ja 45 takana sekä kunnon rutistus niin melkein mistä vaan pääsee ylös. Täydellä teholla tuolloin saa kammeta ja kovin pitkään tai useasti ei mun kunnolla jaksa tuota tehdä, viime vuonna Paksukumipolokasu 6h tapahtumassa alkoi jo viimeisillä kierroksilla tehdä vähän tiukkaa että nousi viimeisillä kierroksilla tuo nousu.

Vaatii aika monta tuhatta kilometria harjoittelua tuolla metsässä että saa pidettyä noissa jyrkissä nousuissa vaihtelevalla pinnalla vauhdin sopivana ja kurssin riittävän suorana ettei eteneminen lopu. Ja tietysti renkaat jotka toimii, nyt alla olevat 3" Ranger takana ja 2.8" edessä on kyllä toiminut myös kevään pehmeillä poluilla aivan mainiosti.

Aluksi ei meinannu nousta loivatkaan nousut kuten virpiniemen Paksukumipolokasussa, nyt nekin menee ihan helposti ylös. Kyllä näilläkin oppii ajamaan tuolla maastossa...


:shock: mun pystymaasturissani on 32 takana ja olikohan 22 pienin eturatas ja en monen asteen lyhyehkössä nurmessa tarvitse ajaa, kun vauhdit putoavat matka-ajossa yksinumeroisiksi. Käteistä nousuista täysillä rypistäen puhumattakaan. 26 astetta on prossina enemmän ja pyörä kuin pyörä tekee jo 19 % haastetta. 26 % saattaa mennä maasturilla, ei muilla pyöristäni varmaan. Nojalla suoraan, no huh huh!

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3622
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja mhelander » 29 Touko 2017, 13:01

vaaka kirjoitti::shock: mun pystymaasturissani on 32 takana ja olikohan 22 pienin eturatas ja en monen asteen lyhyehkössä nurmessa tarvitse ajaa, kun vauhdit putoavat matka-ajossa yksinumeroisiksi. Käteistä nousuista täysillä rypistäen puhumattakaan. 26 astetta on prossina enemmän ja pyörä kuin pyörä tekee jo 19 % haastetta. 26 % saattaa mennä maasturilla, ei muilla pyöristäni varmaan. Nojalla suoraan, no huh huh!

Vertailun vuoksi tässä on video tuosta noususta, kuvattu huonolla kameralla 2013 protolla ja kamera kypärässä, tuolloin laitteessa oli alla Thunder Burt gummit ja välitykset 25/34 ketjurattaat 10% ovaalit ja 9-vaihteinen 11-34 pakka.

Näyttää menevän lenkkivauhtiakin ihan kohtuudella ylös, nykyään tuossa on vähemmän kasvustoa, mäki on pidempi ja vähän jyrkempi huipulta. Kadenssi on toki alhaisempi 36-piikkisellä 12.5% ovaalilla ketjurattaalla ja 11-46 pakalla.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Pentti M Reku
Viestit: 93
Liittynyt: 17 Helmi 2017, 00:40

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja Pentti M Reku » 30 Touko 2017, 01:25

mhelander kirjoitti:
vaaka kirjoitti::shock: mun pystymaasturissani on 32 takana ja olikohan 22 pienin eturatas ja en monen asteen lyhyehkössä nurmessa tarvitse ajaa, kun vauhdit putoavat matka-ajossa yksinumeroisiksi. Käteistä nousuista täysillä rypistäen puhumattakaan. 26 astetta on prossina enemmän ja pyörä kuin pyörä tekee jo 19 % haastetta. 26 % saattaa mennä maasturilla, ei muilla pyöristäni varmaan. Nojalla suoraan, no huh huh!

Vertailun vuoksi tässä on video tuosta noususta, kuvattu huonolla kameralla 2013 protolla ja kamera kypärässä, tuolloin laitteessa oli alla Thunder Burt gummit ja välitykset 25/34 ketjurattaat 10% ovaalit ja 9-vaihteinen 11-34 pakka.

Näyttää menevän lenkkivauhtiakin ihan kohtuudella ylös, nykyään tuossa on vähemmän kasvustoa, mäki on pidempi ja vähän jyrkempi huipulta. Kadenssi on toki alhaisempi 36-piikkisellä 12.5% ovaalilla ketjurattaalla ja 11-46 pakalla.


Tuo on kyllä todella kova suoritus, paljonkohan on watteja käytössä?

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3016
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja vaaka » 30 Touko 2017, 12:24

Muut tekevät, mitä pystyvät, kovat tekevät, mitä haluavat. Hyvin kuuluu hengityksen tihentyminen ja syventyminen sekä kadenssin putoaminen näkyy. Sen verran olen kuvannut videota frisbeegolfissa, että tiedän kameran valehtelevat paljon jyrkkyydestä, joten oli hyvä, että vilkaisit rinteen jyrkkyyttä sivusta lähestyessä. Onneksi ei ollut pidempi rinne :D

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13346
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Eräpyöräily

ViestiKirjoittaja PW » 30 Touko 2017, 12:30

vaaka kirjoitti:Muut tekevät, mitä pystyvät, kovat tekevät, mitä haluavat. Hyvin kuuluu hengityksen tihentyminen ja syventyminen sekä kadenssin putoaminen näkyy. Sen verran olen kuvannut videota frisbeegolfissa, että tiedän kameran valehtelevat paljon jyrkkyydestä, joten oli hyvä, että vilkaisit rinteen jyrkkyyttä sivusta lähestyessä. Onneksi ei ollut pidempi rinne :D

Lohduttavaahan tuossa oli että ees hengästy :shock: En tiedä pääsisinkö millään polettavalla ylös :oops: Etuveto sutis varmast, nurmikohdissa tai pompuissa kuitenkin tai sitten vauhti mennee niin hiljaseks, ett ei vaan pysty.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.


Palaa sivulle “Matkakertomukset, reittivinkit yms.”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa