Uudenvuoden pyöräretki aka. köyhän miehen kaamosmatkailua

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Kauniita asioita

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Kaunis asia nro. 1: Tänä aamuna ajelin tuoreen lumen läpi töihin samalla pyörällä, jolla olin toissapäivänä retkellä.

Kaunis asia nro. 2: Samat varusteet, jotka minulla oli pyöräretkellä laitan reppuun ja odottelen jäiden tuloa. Ja pääsen taas retkelle, joko hiihtäen tai kävellen.

Kaunis asia nro. 3: Retkeily on helppoa ja mukavaa

Retkiraportti oli hieman lyhyt, mielessäni oli paljon muutakin kirjoitettavaa. Jos jollekin tulee mieleen jotain epäselväksi jäänyttä niin kysykää ihmeessä.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kauniita asioita

Viesti Kirjoittaja terppa »

Puusilmä kirjoitti:

Kaunis asia nro. 1: Tänä aamuna ajelin tuoreen lumen läpi töihin samalla pyörällä, jolla olin toissapäivänä retkellä.

Kaunis asia nro. 2: Samat varusteet, jotka minulla oli pyöräretkellä laitan reppuun ja odottelen jäiden tuloa. Ja pääsen taas retkelle, joko hiihtäen tai kävellen.

Kaunis asia nro. 3: Retkeily on helppoa ja mukavaa

Retkiraportti oli hieman lyhyt, mielessäni oli paljon muutakin kirjoitettavaa. Jos jollekin tulee mieleen jotain epäselväksi jäänyttä niin kysykää ihmeessä.

Hienoa tarinaa, pitäisi itsekin harjoitella taas talviretkeilyä kun edellisestä talviyöstä ulkona on ainakin 15 vuotta :oops: joku jippo hikisten varusteiden kuivaamiseen pitäisi kyllä keksiä jos pyöräretkeä meinaisi, mutta into on taas herännyt, toisaalta jos polkisi lähilammenrantaan niin ei kerkeisi tulla hiki kun matkaa on kilometri ja ei ne idylit siitä paljoa voi paremmaksi muuttua :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Kauniita asioita

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

terppa kirjoitti:

Hienoa tarinaa, pitäisi itsekin harjoitella taas talviretkeilyä kun edellisestä talviyöstä ulkona on ainakin 15 vuotta :oops: joku jippo hikisten varusteiden kuivaamiseen pitäisi kyllä keksiä jos pyöräretkeä meinaisi, mutta into on taas herännyt, toisaalta jos polkisi lähilammenrantaan niin ei kerkeisi tulla hiki kun matkaa on kilometri ja ei ne idylit siitä paljoa voi paremmaksi muuttua :D

Kiitoksia!

Itse olen tykännyt nyt tästä uudesta Merinovilla-villityksestä, ei haittaa vaikka vähän kostea onkin. Tosin hyvälaatuinen polypropyleeni (esim. Helly Hansen ja Brynje) ajaa saman asian.

Ja mattomaisen eristeen sisältävät kuitupussit (Käytännössä Climashield ja Wiggy's Lamilite) tuntuvat sietävän kosteutta varsin hyvin. Tosin nythän on tullut kosteutta sietävää untuvaakin. Eli makuupusin lämpöön voi sukeltaa hieman märilläkin vehkeillä. Yksi ihmetyksen aihe on ollut, että ennen vanhaan kun meni pussiin nukkumaan, niin aluksi oli kuuma ja sitten kello 04:00 alkoi paleleminen. Nyt on ollut tasaisen lämmintä koko yön. Wiggy's ongelma on tilaaminen Ameriikasta ja raskaat isältä-pojalle vetoketjut sekä kankaat, eli painavat liikaa suhteessa lämpimyyteen ainakin selässä kannettavaksi. Onneksi Puolalaiset rupesivat tekemään laatukamaa, ja kohtuuhintaan. http://sleepingbags-cumulus.eu

Summa Summarum, ei tartte enää niin kuivana pysyä, vaan voi olla kostean lämmintä. :D Teltta tukee tätä, koska teltan sisällä ei tuule, kuten tuulisi laavukankaan alla tai riippukeinussa - siksi palasin teltan käyttäjäksi. Kunhan vain valitsee sellaisen mallin, josta saa hyvällä säällä avarat näkymät ulos, on telttailu kivaa.

Gore-Texit olen pannut hyllylle, niiden kanssa hikoilee varmasti ja hiki kondensoituu päälivaatteiden sisäpintaan - olet aina märkä vaikka ei sataisikaan. Toisaalta Gore-Tex oli kyllä painoonsa nähden lämmintä, koska se blokkaa tuulen kokonaan pois, joten nyt joutuu kantamaan hieman paksummin vaatteita, kun ne oikeasti hengittävät.

Vastaa Viestiin