
Yksi läski lisää .
Juha Tretjakov kirjoitti:Premnas kirjoitti:Mitä tulee jarrukahvoihin niin eikö Velotechnik kauppaa sivuillaan juuri tuollaista yhden jarrukahvan tuplajarrua? Sitä en muista onko vaijeri- vai nestelevyjarru.
Hyvä pointti! Tällaisia tosiaan on olemassa, on sekä vaijeri- että hydraulitoimisia. HPVelon varusteiksi on valittavissa tuollainen jarruviritys, mutta erikseen niitä on vähän huonosti tarjolla. Hyvän tovin googlailtuani löysin tällaisen, joka parhaiten ratkaisisi tarpeeni: http://www.q-cycles.com/Double-pull-bra ... unction/en
Se on tarkoitettu asennettavaksi tankoon vasemmalle ja siinä on seisontajarrutappi mukana. Ja ilmeisesti sopii Scorpionin vakioon vaijerilevariin. Tuon kanssa sitten oikeaan tankoon voisi viritellä haluamansa takajarrun. Vannejarruhan se tietysti olisi, ettei mene kiekko uusiksi. Yksittäinen Maguran jarru onkin aina kiinnostanut...
Balansoitu tuplajarrukahva tietysti poistaa mahdollisuuden jarruilla ohjaamiseen. Teoriassa erillisillä etujarruilla voisi ohjata. Mutta en oikein näe pointtia sellaisen opetteluun. Käyttääkö joku tosissaan tadpolen erillisiä etujarruja mihinkään hyödylliseen? Onko siinä pointtia?
Noita kahden vaijerin jarruvipuja on monen hintaisia, mutta aika lailla sai niitä etsiä. Kuulemma fillaripoolon pelaajat käyttävät noita. Laitanpa siis malliksi tähän talteen:
http://www.utahtrikes.com/PROD-210.html
http://www.sickbikeparts.com/catalog/pr ... ucts_id=41
http://store.stcago.com/Dual-Pull-Kit-w ... Ft-Efl_swA
http://www.throwinpolo.com/products/sav ... rake-lever
http://www.bicycle-engines.com/Dual-Pul ... Lever.html
Nojanalle kirjoitti:
Yksi läski lisää .
janx kirjoitti:Talvihan tuo tulee. Taas. Hieman olen tätä asiaa tutkinut viime aikoina. Mitä lie mielessä. Joku puhui suksista eteen. Onhan tuo näköjään kokeiltu. Hyvin luistaa suksi. Doctorbass on Discovery Channel: https://youtu.be/CZMb9bxGn1A?t=93 (Estääköhän laki tuon käyttämisen tieliikenteessä: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2 ... a1090-2002)
Tästä ketjusta päätellen sähköapu(, tarpeeksi lihava kuljettaja) ja kunnon talvirengas (mielellään isompi kuin 406) auttaa kummasti.
Vilijami kirjoitti:Tuo swb tadpole on aika huono vetopidon osalta. Talvikäyttöön saisi olla lwb tadpole tai deltatrike. 559 tai 622 rullaa kyllä hyvin, mutta vanteet on jatkuvasti mutkalla. Kolmipyöräkäyttöön en itse isompaa enää laita kun 406 ja sekin mielellään 48 pinnainen bmx malli.
Palaa sivulle “Nojapyörä käyttöpyöränä”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija