Re: kuljetus
Iso pyyttoni on pirun kätevä kuskata. Mahtuu peräkonttiin ihan vaan taittamalla
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Iso pyyttoni on pirun kätevä kuskata. Mahtuu peräkonttiin ihan vaan taittamalla
Kyllä ruåtsalaisten kelpaa. Kattelin koppatehtaalla jotta johonkinpäin Etelä-Ruotsia on reilun 20 kaupunkimallisen kaasubussin tilaus ja jokaisen perässä oli pyöräkoukut...
Vissiin suunnittelijoita olivat jotka testasivat käytännössä ja 4 pyörää noihin mahtuu. Eivät vaan ymmärtäneet miksi pyörää pitää kuljettaa bussilla... yritin valaista asiaa mutta en usko, että valaistusta tapahtui, ehkä sanoma tuli vääränlaiselta taholta? Mutta jos noita oikeasti "saa" käyttää normiliikenteessä niin jokusen ihmisen työmatkasukkulointi helpottuu, esim. jos kulkisin bussilla niin kotoa pysäkille on 2 km ja kaupungissa pysäkiltä työpaikan pihaan on 1,5 km ja mieluummin nuo siirtymät ajeleisin pyörällä (paljon mieluummin kyllä koko matka nojapyörällä )
Eikö tuo oo tosi kurainen paikka?
Keulassa olisi paljon puhtaampi paikka
Jukka
Kyllähän tuo kurainen paikka on eli satulan suojaisin kurakelillä mutta en usko, että farmariauton perä on paljoa sen kummempi.
Etutelineet pyörälle on parempi mutta semmosessa suojatieonnettomuudessa jossa bussi vähän töytäisee jalankulkijaa saattaa jälki olla aika rumaa ja hämärässä noi pyörät häiritsee valon loistetta.
Vanha keksintö lämmitetty uudelleen. Käsittääkseni 50-luvulla koukut olleet yleinen varuste onnikassa?
Nykyisessä kiireisessä maailmassa, kuinka kestää kuskin ja kanssa matkustajien hermo kun sitä pohjimmaista pyörää kaivellaan esiin?
Tämä antaa hieman lisää vaihtoehtoja kesäretkeilyyn:
Hei Peter,
kiitos yhteydenotostasi VR:lle liittyen kinnerin kuljettamiseen rahtivaunussa.
Kyllä voit kuljettaa kinnerin yöjunan matkatavaravaunussa mikäli itse matkustat samalla junalla. Konduktöörille voi maksaa junassa kuljetusmaksun.
Ystävällisin terveisin
Marketta Häkkinen
Kemijärvi-Helsinki:) Täytyisi nukkua teltassa että kulut pysyisivät kurissa. Joku moottoriton olisi mukava matkaseurana.
Kunhan ajattelen ääneen.
Miten on, jaksaako sähkökinnerin matkatavaroineen nostaa rinnan korkeudelle, jossa matkatavaravaunun lastausovi sijaitsee?
Vilijami kirjoitti:Miten on, jaksaako sähkökinnerin matkatavaroineen nostaa rinnan korkeudelle, jossa matkatavaravaunun lastausovi sijaitsee?
Konnari jeesaa, siitäkin oli puhetta meilissä. Kyllä se yksinkin menisi, tosin hitaammin.
Ensin keula reunalle, ja sitten perä ylös ja työntö.
Se on nyt kaksi kertaa roudattu kierreportaita tänne seiskaan ja alas. Enää en roudaa.
Vois myydä halvalla, jos jotakuta kiinnostais. Joko sähköillä+akut ja laturit tai ilman. Pääsis taas eteenpäin.
Onko pitkän matkan bussit ottanut trikea kuljetettavaksi?
Tuosta en tiedä, mutta tilausajo bussi otti triken mahaansa. Heittämällä se sinne menee, sitten liinoilla kiinni, ettei heilu.
Redmount Roller trike mahtuu Toyota Versoon kun kääntää sen selkänoja alas (sekä auton takapenkin että triken). Viereen mahtuu HP-velotechnik Grasshopper kun irroitan sen istuin ja ohjaustanko.
Pitkän matkan bussit ovat ottaneet triken kuljetettavaksi ilman ongelmia.
Strada mahtuu ihan nätisti pitkään Transporteriin. Huolella kiinnitettynä sinne ehkä uskaltaa ottaa kaveriksi jonkin muun nojakin. Tai sitten Strada mahtuu myös Muuli 1600L:n kuomun alle sillai kulmittain.
Nyt kun näyttäisi olevan nojapyörä hankittu, pitäisi miettiä miten saan kuljetettua sitä auton perässä olevalla telineellä mallia Thule raceway 2, ajattelin jos penkin irroittaa niin pyörän saisi suoraan tuohon kiinni, toinen vaihtoehto olisi laittaa lisäksi runkosovitin joilloin painopisteen saisi vähän alemmas, onko kellään kokemusta näistä sovittimista, kestääkö todella puörän painon Esim. https://www.biltema.fi/polkupyorat/pyor ... 2000035907
Vastaan itselleni että ainakin tähän minun pyörään tuo runkosovitin käy, vaatii tietysti penkin irroituksen.
Meillä on auton sisälle tuleva pyöräteline, jossa parikin pyörää kulkee kohtuullisen mukavasti.
Auto on B-malli Mersu, W246, pyöräteline on malliin W245, mutta sopii tähänkin malliin. Satula pitää laskea alas ja etupyörä irti - telineen mukana tulee pussi etupyöriä varten - toisessa kuvassa vasemmalla.
Josko tuosta olisi ideaa kokeilla muihinkin autoihin. Telinettähän voi muokata ja tehdä siitä sopiva.
Scorpion sopii taakse mainiosti. Taitettuna.