LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!

Osallistutko tapahtumaan ja tarvitsetko majoitusta? (telttapaikkoja ei voi varata)

En lähtisi sinne betonihelvettiin vaikka maksettaisiin

7
18%

Mahdollisesti, mutta järjestän itse majoitukseni tai tuon sen/tulen sillä paikalle

5
13%

Mahdollisesti, jos pääsen tarvitsen mökki majoituksen

1
3%

Osallistun tietenkin, mutta majoitusta en tarvitse koska olen paikkakuntalainen tai tuon/järjestän sen itse

17
45%

Tietenkin osallistun ja majoittuisin mökkiin

8
21%
 
Ääniä yhteensä: 38

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1230
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Kehäykkösen vartta ei kannata mennä Kivikon-Myllypuron tienoolla tällä hetkellä, varsinkaan kinnerillä. Eritasoliittymätyömaan takia kehän laitaa menevä pyörätie on ohjattu ties mitä kuntopolkuja ja tilapäisiä sepeleitä pitkin. Pari kertaa tänä kesänä olen sieltä seikkaillut, ihan perseestä.

Markus Heikkilä

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mahe kirjoitti:

Kehäykkösen vartta ei kannata mennä Kivikon-Myllypuron tienoolla tällä hetkellä, varsinkaan kinnerillä. Eritasoliittymätyömaan takia kehän laitaa menevä pyörätie on ohjattu ties mitä kuntopolkuja ja tilapäisiä sepeleitä pitkin. Pari kertaa tänä kesänä olen sieltä seikkaillut, ihan perseestä.

Kyllä sieltä pääsee ihan hyvin, mutta ei pidä mennä virallista reittiä vaan just kivikon puolta ja välttää koko myllypuron puoli. Ari ei viihdy ajokillaan pahemmin kelveillä enkä sen takia suosittelis kehän pyörätietä hänelle missään tapauksessa.
Täytyy tarkistaa tuota mun suosittelemaa reittiä hieman koska siihen tais tulla aika jyrkkä hiekkamäki pasilassa.

Viimeksi muokannut Wacky, 26 Kesä 2015, 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja PW »

Tästä ketjusta saa käsityksen ett Helsinkiä on pommitettu :wink: ilman paikallisopasta ei taida löytää mihinkään säällisessä ajassa :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Kesä - mikä ihana syy avata kaikki kadut ja puistot... :?

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Esko M
Viestit: 185
Liittynyt: 16 Marras 2009, 18:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja Esko M »

Tästä ketjusta saa käsityksen ett Helsinkiä on pommitettu :wink: ilman paikallisopasta ei taida löytää mihinkään säällisessä ajassa :?

Pitää paikkansa. Kesä on tullut. Pari viikkoa sen jälkeen, kun edellisen vuoden remontit ja rakennustyömaat oli saatu valmiiksi, alkoivat uudet entistä pahempina. Liikennejärjestelyt vaihtuvat päivittäin, joten lopullista tietoa ei saa kuin vasta paikalle polkiessa. Pitkäaikaisia tieremontteja on kaikilla ilmansuunnilla, ehkä ei kuitenkaan niemen eteläosassa.

Esko

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja Wacky »

PW kirjoitti:

Tästä ketjusta saa käsityksen ett Helsinkiä on pommitettu :wink: ilman paikallisopasta ei taida löytää mihinkään säällisessä ajassa :?

Pyöräilyreitit ei ole ihan helpoimpia Helsingissä joka paikassa. Muista että täällä asuu 10% koko maan väestöstä ja esim. Arin tapauksessa pitää muistaa millä hän liikkuu. Siinä on maavaraa vain 4 cm joka on todella vähän ja tavallinen matkavauhti on yli 10m/s joka tuo kovia vaatimuksia näkyvyyksille risteyksissä yms.
Yritä autolla ajaa 120 km/h kaupungin keskustassa niin saa kuvan miltä kinnerillä tuntuu ajaa pyöräteillä

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja jooseha »

PW kirjoitti:

Tästä ketjusta saa käsityksen ett Helsinkiä on pommitettu :wink: ilman paikallisopasta ei taida löytää mihinkään säällisessä ajassa :?

Sama tahtoo päteä kaikkialla. Kelvit laitetaan aivan minne sattuu ja ihme mutkille. Opasteetkin puuttuu täysin. Liikennesuunnittelijat ilmeisesti olettavat että kaikki pyöräilijät on paikallisia, joten opasteille ei ole tarvetta :evil: Helsingissä ongelmat ovat vaan näkyvämpiä, kun alue on isompi kuin muualla. Edes paikalliset eivät opi kaikkia reittejä :(

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja PW »

Juu, isossa kaupungissa on isot ongelmat ja pienessä ne on harvemmassa.
Kerran muistan ajaneeni itähelsingistä Rikun perässä keskustaan - ei ollu juuri tietoa missä milloinkin oltiin, vaikka autolla kohtuu hyvin Hesassakin löydän :wink: mutt onneks oli sillonkin opas.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Mä ajattelin polkasta torstaina iltapäivästä pikkuteitä pitkin Hämeenlinnasta Rastilaan ja sunnuntaina sitten takaisin. Matkaa taitaa kertyä reilu satku. Jos hiljainen retkivauhti kiinnostaa ja reitti osuu kohdalle niin matkaseura kelpaa kyllä...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Espoossakin oli Tapiolasta, mikähän kaupunginosa on syönyt XXL, Plantagen ja Bauhausin, välillä koko ajan tietöitä pari viikkoa sitten. Friisinmäestä länteen oleva kaupunginosa. Plääh. Kalasatama Helsingissä vasta onkin luonnonkauneutta täynnä, kun silta päreinä ja ties mitä ja 3 m korkeita maa-ainekasoja on Rolls Roycen tapaan. On kuoppaa ja kasaa ihan tarpeeksi tänä vuonna, joten ulkonäkö kaupungilla ei oikein ole edustavaa monin paikoin. Pasila on enemmänkin rypälepommin kuin pommin jäljiltä.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Wacky kirjoitti:

Suosittelisin sulle kuitenkin ajelemaan Rantaradan vartta Pasilaan asti josta sitten Viikinkautta Itäkeskukseen. Siellä ei ole kieltoja ajoradan osalta ja matka on lyhyempi.

Noh, täytyy sitten varmaan yrittää jotain tuollasta reittiä. Mutta melko varmaa on se, että siltä eksyy jonnekin huitsin nevadaan. Ja sitten ihmetellään ja ei varmaan auta muu kuin kysellä alkuasukkailta, miten pääsee itään. Ei ne tietenkään sitä tiedä... Joten arpomiseksi menee. On se kuitenkin ihmisten ilmoilla, eli nälkää ei joudu näkemään eikä janoon kuole. Toivottavasti niillä on tuolla seudulla myös ipoja. Mutta saas nähdä...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja Wacky »

ajarmala kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Suosittelisin sulle kuitenkin ajelemaan Rantaradan vartta Pasilaan asti josta sitten Viikinkautta Itäkeskukseen. Siellä ei ole kieltoja ajoradan osalta ja matka on lyhyempi.

Noh, täytyy sitten varmaan yrittää jotain tuollasta reittiä. Mutta melko varmaa on se, että siltä eksyy jonnekin huitsin nevadaan. Ja sitten ihmetellään ja ei varmaan auta muu kuin kysellä alkuasukkailta, miten pääsee itään. Ei ne tietenkään sitä tiedä... Joten arpomiseksi menee. On se kuitenkin ihmisten ilmoilla, eli nälkää ei joudu näkemään eikä janoon kuole. Toivottavasti niillä on tuolla seudulla myös ipoja. Mutta saas nähdä...

Tuo reitti on suunniteltu niin ettei siinä ole paljoa paikkoja joissa voit eksyä.
Tärkeitä paikkoja on siirtyminen radanvarteen mäkkylän aseman kohdilla, jossa aseman kohdilla on valot suojatien kohdalla ajoradalla (ei varsinaisesti mitään tien risteystä) niistä pitää nousta kelville joka hetkeä myöhemmin koukkaa viistoon oikealle radan varteen. Radan seuraaminen siitä eteenpäin on suhteellisen helppoa. Pieni varoitus Pitäjänmäen aseman kohdalla on pari töyssyä joissa pohja nappaa melkovarmasti, mutta muuten reitti pitäis olla aika huoletonta ajoa koska ajoradan kanssa ei ole ristyksiä ja radan puolta ei tarvitse vaihtaa missään kohtaa.
Ilmalan aseman kohdilla, eli juuri ennen Pasilaa kelvi palaa selvästi ajoradan varteen ja sivuaisit liikenneympyrää josta on hyvä siirtyä taas ajoradalle ja ylität ympyrän suoraan radan viertä seuraten edelleen, tänne. Alempaa tietä seuraten päädyt T-risteykseen josta pitää kääntyä oikealle se vie sut radan alia ja valitettavasti lähtee nousemaan takas ylös, eli kannattaa polkea vauhtia kunnolla tässä alituksessa. Seuraavissa risteykseissä onkin jo opasteita Lahden suuntaan jonne aluksi suuntaat eli seuraavasta liikenneympyrästä taas oikealle ja hakamäentielle.
Tästä eteenpäin ajat vaan suoraan joka risteyksestä, se vie Käpylän poikki Viikin josta jatkat edelleen suoraan Herttoniemen suuntaan. Google maps antaa ihan pätevää kuvaa reitistä aina tähän paikkaan asti jossa risteys on korvattu liikenneympyrällä (ratakiskot on positettu kans). Haluat poistua sieltä toisesta liittymästä eli tuo vasemmanpuoleisen haaran suuntaan.
Taas jatkat suoraan n. 1,5 km kunnes tulet valo-ohjattuun risteykseen josta käännyt vasemmalle, opasteissa Itäkeskus.
Saapuessasi Itäkeskukseen tulet liikenneympyrään, jatka suoraan itäkeskuksten toiseen päähän ja Kehä 1 alkuun josta käännyt oikealle Vuosaaren suuntaan
Ajele suoraan kunnes tule Vuosaaren sillan toiseen päähän josta ramppia ylös ja vasemmalle leirintä alueen luo

Tässä vielä reitti jonka voi ladata sähköisenä GPSään

Liitteet
leppavaarasta.jpg
E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

ajarmala kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Suosittelisin sulle kuitenkin ajelemaan Rantaradan vartta Pasilaan asti josta sitten Viikinkautta Itäkeskukseen. Siellä ei ole kieltoja ajoradan osalta ja matka on lyhyempi.

Noh, täytyy sitten varmaan yrittää jotain tuollasta reittiä. Mutta melko varmaa on se, että siltä eksyy jonnekin huitsin nevadaan. Ja sitten ihmetellään ja ei varmaan auta muu kuin kysellä alkuasukkailta, miten pääsee itään. Ei ne tietenkään sitä tiedä... Joten arpomiseksi menee. On se kuitenkin ihmisten ilmoilla, eli nälkää ei joudu näkemään eikä janoon kuole. Toivottavasti niillä on tuolla seudulla myös ipoja. Mutta saas nähdä...

Jos vielä on epävarmuutta, niin voin joutessani tulla vetämään sinut läpi. Sovitaan vain tapaaminen Lepuskissa.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

jolaes
Viestit: 171
Liittynyt: 08 Tammi 2009, 17:57
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja jolaes »

Hienosti selostettu, Riku! Ei tästä insinööri eksy? Me tullaan Mäntyharjulta pyöränkuljetusautoilla Rastilaan ja vasta sitten kaadutaan pyörille!
Jorma L

Nazca Explorer 2007-2010, Nazca Fuego 2010-, Radon ZR maasturi, Dahon Uno taittopyörä 2016-

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: LowRide Helsinki Kysely/Suunnittelua (3.-5.7.)

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ipatiheys kasvaa etelään mennessä, mutta Tikurilan juna-aseman uudessa osassa yläkerrassakin on hyvä nesteytyspiste, jos eksyy. Joten ipoja saa vaikka mistä, kun tietää varasuunnitelmat eksymisten varalle hehe.

Vastaa Viestiin