Pirkan Pyöräily 2015

Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja tm »

Sunnuntaina vuorossa Pirkan Pyöräily (Klassikko 134 km), ensimmäistä kertaa kinnerillä.
Koska reitti on enempi ja vähempi ylämäki-alamäki-rumbaa, niin hieman arveluttaa kuinka äijän käy.
Harjoitusta voisi olla alla enemmänkin.

Numerolappu (2209) tipahti postiluukusta jo viime viikolla. Numeron mukaan jos lähtisi, niin lähtöaika olisi jossain välillä 8:00 - 8:15.
Plussana tässä aikaisessa lähdössä olisi se, että olisi vähemmän pystäreitä tiellä tukkona alamäissä. Ja itse kun olen taasen jarruna ylämäissä, niin alkupään vauhdikkaat menijät pääsevät paremmin meikäläisestä ohi. Jos hyvää aikaa metsästäisi, niin järkevin lähtöpaikka.

Viimeiset lähtevät tälle matkalle joskus puoli kymmenen aikoihin. Jos peräpään valvojana starttaisi, niin ohittelijoita ei olisi niin paljoa. Toisaalta joutuisi taas itse painamaan ohituskaistaa hitaammista ohi autoilijoiden kiusana (ja torvet soi...). Ja yhtenäisen letkan sekaan on hankalampi ängetä, kun ylämäessä oma vauhti hiipuu ja ohittajasta tuleekin ohitettava.

Noin 5,5 tunnin ajoaikaan jos hommasta selviäisi, niin hyvä. Tasaisemmalla reitillä kinnerin hyödyt nousisivat ja nopeus kasvaisi.

Milläs mietteillä muut Pirkkaan lähtijät? Mihin lähtöryhmään olette tähtäämässä?

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

Minä olen menossa ajamaan 217km numerolapulla 1670. 2 pysähdyksen strategialla (Komi + Muroleen Koulu) vois mennä.

Ajattelin lähteä viimeisten joukossa eli joskus ennen 8 olisi sitten startti.

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
pikametri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 245
Liittynyt: 18 Syys 2008, 22:09
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja pikametri »

Minä olen kanssa lähdössä tuolle 217km lenkille. Numero on 1692 joten eiköhän aika samoissa lähdetä Vuoltun kanssa. Minä ajelen PikaMBB:llä. Ajonopeus on varmaankin noin 27. Teemana on nautiskella matkasta ja kaikista tauoista.

HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.

Spid
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Elo 2013, 12:42

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja Spid »

Meikä lähtee kans pidemmälle lenkille. Lähtönumeron mukainen lähtöaika on 7.52. Tarkoituksena olisi totutella ekaa kertaa elämässä noin pitkään matkaan. Eli ekat 100km ihan hissuksiin, sit kovempaa ja eerolansuoralta lähtien täysiä.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja tm »

Nyt on hyvä fiilis :D . Pirkka suoritettu noin tuntia nopeammin kuin ennakkoarvio:
https://www.strava.com/activities/320260770/overview
Keskinopeus jäi karvan alle kolmenkympin, eli selvästi kovempaa vauhtia pystyi pitämään kuin etukäteen luulin.
Yksi stoppi tuli pidettyä, kun joutui käymään kusella.

Mainio tuulinen nojapyöräkeli, loppumatkasta pystärikansa joutui kärvistelemään vastatuulessa, itseä se ei niin haitannut.
Ylämäet oli (odotetusti) oman suorituksen heikoin lenkki, mutta vastaavasti alamäet sitten yhtä juhlaa, kun pääsi heittämällä ohi muista :D .
Maalissa mahtava olo, vain jaloissa tuntui että oli tullut tehtyä jotain. Pystärisuorituksen jälkeen hellinä ovat olleet aina takapuoli, kädet ja niska.

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Aika mageet huiput olit taas pommittanut, 83.2km/h. :) Kyllä siinä jää kaikki muut katteleen perävaloja!!

Onnea, hieno vetäisy!!

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Mä olen kanssa tehnyt mangon nopeusennätyksen Pirkassa. Muistaakseni kanssa reilu 80km/h:ssa... Olisi mennyt kovempaakin, mutta auto tuppasi juuri tulemaan eteen :D ...

Hämeenlinnassa on ainakin tuullut siihen malliin, että mangolla ei olisi ollut ulos mitään asiaa. Taitaa Questi toimivan paremmin kuin mango? Heijaako? Ottaako sivutuuli häiritsevästi ?

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

eemeli kirjoitti:

Mä olen kanssa tehnyt mangon nopeusennätyksen Pirkassa. Muistaakseni kanssa reilu 80km/h:ssa... Olisi mennyt kovempaakin, mutta auto tuppasi juuri tulemaan eteen :D ...

Hämeenlinnassa on ainakin tuullut siihen malliin, että mangolla ei olisi ollut ulos mitään asiaa. Taitaa Questi toimivan paremmin kuin mango? Heijaako? Ottaako sivutuuli häiritsevästi ?

Kyllä mulla meinas tulla housuihin kun 69km/h oli nopeutta tullessa mäen alla olevalle pienelle peltoaukealle - Melkoinen tuulen puuska tyrkkäsi pyörää oikealle. Tuntui kuin stemmi olisi luistanut haarukassa... Aika kauan meni ennenkuin uskalsin taas päästää alamäet vapaasti. Pelkoon tottuu? :roll:

Keskari jäi mullakin hieman 30km/h alle:
https://www.strava.com/activities/320523716/overview

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja tm »

eemeli kirjoitti:

...Hämeenlinnassa on ainakin tuullut siihen malliin, että mangolla ei olisi ollut ulos mitään asiaa. Taitaa Questi toimivan paremmin kuin mango? Heijaako? Ottaako sivutuuli häiritsevästi ?

Aika railakkaita tuulenpuuskia osui tänään reitille. Toki ne Questillakin tuntuu, muttei ajolinja muutu niin pahasti kuin Mangolla aiemmin. Kauempana pientareen reunasta tuli alamäissä kuitenkin ajeltua.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Takatötterö mangossa auttaa hurjasti noihin sivutuuliin, kuulema.

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Wacky kirjoitti:

Takatötterö mangossa auttaa hurjasti noihin sivutuuliin, kuulema.

Kyllä! Allekirjoitan tuon. Olisi eilinen ollut vielä pelottavampi ilman. Mutta kyllä ne puuskat heitätti silti. Onneksi oli myös elastomeerijousitus joka reagoi korjausliikkeisiin napakasti ilman sitä jousien aiheuttamaa heijausta.
Garmin antoi max nopeudeksi 79,8kmh mutta nopeampaakin olisi normaalioloissa tuolla reitillä päässyt helposti.
Ajoin myös sen 217km kahden pysähdyksen taktiikalla. Ajonaikainen keskari 30,1kmh joka oli tavoitteenikin.
Muroleen paussipaikalla Ruovesi-lehden toimittaja teki haastattelun. Facebookista löytyy ja keskiviikon lehdessä enemmän. :D

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Bujubuju
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Maalis 2013, 21:20
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Pirkan Pyöräily 2015

Viesti Kirjoittaja Bujubuju »

Minäkin kävin, mutta ajoin sen Pirkan pyhän 40 km. Bromptonilla. Ensi kesänä sitten nojiksella MBB.

Recumbent goes bujubuju...

Vastaa Viestiin