Sivu 3/4

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 05 Heinä 2018, 23:56
Kirjoittaja ajarmala
Pastori kirjoitti:Tein googlen karttaan reitin, ihan en ymmärtänyt, miksi kaikkien se pitäisi itse tehdä.
Tästä näkee - jokainen päivä on omalla tasollaan:

https://tinyurl.com/y84ho7f8


Kiitos. Hmm, miten sen saa siirretyksi Android -puhelimeen?

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 06 Heinä 2018, 18:17
Kirjoittaja jori
ajarmala kirjoitti:
Pastori kirjoitti:Tein googlen karttaan reitin, ihan en ymmärtänyt, miksi kaikkien se pitäisi itse tehdä.
Tästä näkee - jokainen päivä on omalla tasollaan:

https://tinyurl.com/y84ho7f8


Kiitos. Hmm, miten sen saa siirretyksi Android -puhelimeen?

Minä käytän Osmand, (Open street map for Android) ohjelmaa, joka ei tarvitse nettiyhteyttä navigointiin, kuten googlemaps.
Ohjeet viime vuoden ecotripketjussa.
viewtopic.php?f=23&t=5505&start=15#p122886

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 06 Heinä 2018, 20:09
Kirjoittaja PW
66201820847.jpg

Pajassa touhutaan.

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 07 Heinä 2018, 06:35
Kirjoittaja Wacky
Edellisen viestin voisi siirtää LowRide ketjuun jonne se selvästi kuuluu ja poistaa tämän viestin.

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 07 Heinä 2018, 23:10
Kirjoittaja PW
Wacky kirjoitti:Edellisen viestin voisi siirtää LowRide ketjuun jonne se selvästi kuuluu ja poistaa tämän viestin.

No eihän sitä tiedä jos tuo kuva tulee hyvinkin ajankohtaseks, ens reissulla ;)

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 11 Heinä 2018, 13:59
Kirjoittaja PW
2WR on kasattu, tuunattu, testattu, purettu ja pakattu. Anni osti uudet sivulaukut, jotka yritin jotenkin viritellä takakiekon sivuvanereihin.
Ängeslevä lähestyy Fujinilla hesaa, ehkä on jo perillä, on se hurja! Oli löytäny Velosportista polkimet ja klossit 20,- ja pyys kertomaan tätä ilosanomaa - en tiedä koskeeko vaan maantiemallin klosseja/polkimia, joita Tapsa käyttää :?
Tää miehistö/naisisto lähestyy täksi illaksi isoon kaupunkiin ja aamulla satamaan.

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 11 Heinä 2018, 17:50
Kirjoittaja Wacky
Tässä vielä hieman tietoa lounaspaikoista reitillä.

Torstaina pysähdytään syömään Jürissa erittäin hyvässä pizzeriassa. Reitille toki jää muitakin pysähdys paikkoja joissa voi tankata nojapyörän polttoainetta.

Perjantaina mahdollisia lounaspaikkoja on monta, mutta ainakin Järva-Jaanissa näytti olevan reitin varrella ravintola. Tosin ukkoskuuroa on povailtu perjantaille keskellä päivää joten voi olla että pysähdytään pitämään sadetta jonnekkin ja lounastetaan siinä.

Lauantaina suunnitelmissa on poiketa aamupäivästä pyörämuseossa joten Türista löytyy varmasti lounaspaikka jos ei päätetä pysähtyä muualla.

Sunnuntaina voimme pysähtyä taas monessakin paikkaa, mutta reitille sattuu Sakun tehtaanravintola kuten niin monesti aikasemminkin.

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 11 Heinä 2018, 19:46
Kirjoittaja ajarmala
Koetan saada aamulla Milanin mahtumaan aamubussin masuun täältä Nummelasta Helsinkiin Musiikkitalolle. Musiikkitalolta varmaan pääsee helpommin baanalle kuin Kampin terminaalin kellarista...

Polkupyörän kyyti ei kuulemma maksa kuin neljä euroa...
Toivotaan, ettei ole kovasti paljon muuta rahtia ja että ajossa on korkea bussi, jonne Milan mittausteni mukaan mahtuu hyvin.

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 12 Heinä 2018, 07:07
Kirjoittaja Wacky
Toivottavasti ei tule ongelmaa ja ehdit ajoissa satamaan.

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 13 Heinä 2018, 18:51
Kirjoittaja PW
Eka päivä:
Tallinnasta poistuminen oli hankalaa, tietöitä, puolen vaihtoa ruuhkaa ym. Letkassa pohdiskeltiin, kannattasko Tallinnasta aina poistua rannankautta, kiertää vähän mutt vois olla helpompi. Ja vois olla järkevää jakaa porukka jo satamassa kahteen ryhmään, kaupunki ajo helpompaa, valoista pääsee pieni porukka kerralla ym.
No selvittiin kuitenkin ulos, siellä ryhmät nopeet ja hitaat, kohti Juria. Siellä syötiin pitsat, hyvää oli - matkaa oli kuljettuna vasta vajaat 20km ja edessä pitkä matka.
Pitsapaikasta tandemilla lähettiin nopeiden kelkkaan, alkuun kulki ihan hyvin Rikun peesissä. Yks tietyö tuli vastaan, pahin pätkä päästiin kiertämään ja lopusta selvittiin kunnialla.
Loppua kohden alko voimat hiipua ja polvissakin tuntu. Hitaat oli jossain vaiheessa menny ohi ja olivat ekana perillä. Viimeset kilsat oli pitkiä ja tuskasia mutt löytyhän majapaikka.
Ruokaa napa pullolleen, eli liian paljon - sauna ja tandemin rakennusta. Yöpuulle mennessä oli jo olo paremp, ehkä huomen taas jaksaa.

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 14 Heinä 2018, 08:01
Kirjoittaja PW
Perjantai, toka päivä:
Kuulemma helppo päivä, 60km ja aikaa on kierellä ja pysähdellä. Lähdettiin hitaaseen ryhmään josta yleensä viel päivänmittaan erkanee erittäin hitaat, ei välttämättä matkavauhdiltaan hidas mut oluen ääressä viivähtää aikaa. Ajeltiin pikkuteitä, kumpuilevaa peltomaisemaa, loivaa mäkeä enemmän ku Virossa yleensä tottunu.
Mainoksen uhreina löysimme keittopaikan, yks innokas yrittäjä kävi vartavasten hakemassa meidät, tutustumaan täytetyillä eläimillä täytettyyn turistirysäänsä. Järva-Jaanan kautta kurvattiin, lämmintä piisas, eikä ne pari sadekuuroakaan haitanneet, pikemminkin päin vastoin virkistivät.
60kilsaa oli jo kuulemma mittarissa mutt Paideen viel kymmenkunta jälellä, no ajo oli kuitenkin helpompi. Hotelli keskellä kaupunkia ja uni maitto.

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 14 Heinä 2018, 16:09
Kirjoittaja takakeno
Saiko Ari Milanin tosiaan kuljetettua linja-autossa ?

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 14 Heinä 2018, 18:01
Kirjoittaja Wacky
takakeno kirjoitti:Saiko Ari Milanin tosiaan kuljetettua linja-autossa ?

Kyllä sai, mutta vain tietyn yhtiön kun oli käynyt mittailemassa etukäteen minkä firman busseihin mahtuu

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 16 Heinä 2018, 08:59
Kirjoittaja PW
Lauantai aamuna herättiin, neljänkuninkaanhotellista, toiset ilmastoituun ja toiset kuumaan huoneeseen. Illalla oltiin vähän kävelty keskustassa ja vallitorninjuurella, sauna jäi meiltä väliin.
Polkastiin vajaa 10km polkupyörämuseoon, jossa museonomistaja vuolaasti kertoi pyöristä, neuvostoliittoa ei voitu välttää viron pyörähistoriassa. Pihalle kun tultiin meidän kirjavan pyörä valikoiman äärelle, tajusin kuinka kapeaan pyöräilysektoriin oli museo hoitajan kiinnostus kohdistunut. No historia pyörät on hänen elämäntyönsä ja eipä siinä mitään - hyvä kun joku on ottanut talteen.
Jatkettiin Turin suuntaan, jossa Katrin kahvilassa seljankaa ja muuta nestettä. Ukkonen alko jyrähdellä, jolloin hätäsimmät kiirehti tielle, ilmeisesti myös tavottivat pilven ja kastuivat kunnolla - no keli oli kuitenkin aika lämmin. Teeiteryhmä jäi pitämään sadetta kahvilaan ja kun vähän kirkastu lähdettiin liikkeelle - 50km ainakin viel jälellä. Pastori ja Jori jättäyty jälkeen ja yritti pysyä poissa pilven alta, joka kulki edellämme. Myö ajettiin omaa vauhtia just siinä reunalla, välillä virkistävässä sateessa, välillä vähän kuivahtaen - ei tuntunu pahalta pieni kosteus.
Lellessä etittiin kauppaa ja löydettiin Pastorin vaimo fordinsa kanssa ongelmissa - vesikiehui ja höyry nousi konepellin alta. Vettä viereisestä kaivosta, katsoin öljyt ja Nina jatkoi matkaa. Kauppakin löytyi ja myökin palattiin maantienlaitaan. Tie Raplaan on aika vilkas, hyväpintanen ja tylsähkö, ei kauheest pysähdyspaikkoja eli houkutuksia. Tämmönenkin tie voi joskus olla mukava ajaa, nyt tuntui siltä :) Rapla lähestyi kilsa kilsalta - vähän ennen kaupunkia, löysimme tien laidasta taas fordin, sekä Pastorin, Jorin ja Ninan. Nyt oli jo vedet ja öljyt autossa sekasin :? Jorin ohjeiden saattelemana Nina läks autolla kaupunkia kohti, korjaamo oli katsottuna mutta lauantai :? Mekin jatkettiin pyörillä eteenpäin Krantsi Körtsiin, jossa ollaan yövytty kerran aiemmin, Pärnunreissulla. Iltaruoka, sauna, nesteytystä, laulua ja höpötystä - mukava ilta. Illan mittaan testailin pihassa Pastorin tandemia ja hyvältä tuntu yksin ajaen - kakspäällä ajo viel jäi koittamatta.

Re: Ecotrip 2018 (12-15.7.)

Lähetetty: 16 Heinä 2018, 23:01
Kirjoittaja ajarmala
takakeno kirjoitti:Saiko Ari Milanin tosiaan kuljetettua linja-autossa ?


Juu, hienosti!

Etukäteen siis kävin mittailemassa Nummelasta Helsinkiin ajavien bussien tavaratilan koot. Tulos: Pohjolan liikenteen bussit ovat niin matalaa mallia, että Milan ei niihin olisi korkeuden puolesta mahtunut (tai ehkä niukin naukin, survomalla...). Tila oli keskikäytävän alla vain 73 cm korkea. Sen sijaan kilpailevan Vainion liikenteen bussit olivat korkeampaa mallia ja korkeutta oli reilusti yli 80 cm. Muuten tila oli 240 cm leveä ja 180 cm pitkä. Niistä sitten kotona laskemaan koulun trigonometrian kaavoilla, miten 273 cm pitkä Milan sinne pitää asettaa...

Katsoin etukäteen kolme mahdollista bussivuoroa aamulla: 7.30, 7.45 ja 8.30. Jos ei ekaan mahdu, niin sitten toiseen. Jos ei siihenkään, niin soittamaan bussiyhtiöön, miten korkea se 8.30 bussi on. Jos matala, niin kotiin ja kamat nojapyörän sivulaukkuihin ja nojis klo 8.30 bussin kyytiin... No, onneksi Milan mahtui hyvin siihen 7.30 bussiin. Asiaa auttoi vielä se, että en ottanut kuomua mukaan, niin oli seurallisempaa ajella porukassa.