Nojapyöräkokoontumisten historia

Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Nojapyöräkokoontumisten historia

Viesti Kirjoittaja PW »

Ecotrip 2018 ketjussa Ilpo "muisteli" Ecotrip reissujen alkaneen 1998. Jos vielä joku muistaa, kannattasko noita vanhoja reissuja kirjata ylös? Itse en noilla "vanhanajan Ecotripeillä" ollu mukana - ja sekös harmittaa :? Imatralla näin nojapyöriä ekan kerran kun olivat Saimaankierroksella. Silmiä hierasin mut en ymmärtäny mitä näin, saati ett ois lamppu syttynyt.
Ekan kerran osallistuin tapaamiseen Jyväskylän seudulla, Laukaalla 2010 (muistaakseni) - se oli sillon nimellä Lowride. Sen jälkeen on kaikki Lowridet tullu käytyä :mrgreen:
Ps. Kuinka lainataan toisen tekstiä, toisesta ketjusta tähän?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräkokoontumisten historia

Viesti Kirjoittaja PW »

Viron Ecotripit alko 2012 legendaarisella Haapsalunreissulla, anbulanssi, hitsausta ja muuta hauskaa. Sen jälkeen ollu vuosittain, itseltä jäi 2015 väliin.
Tänä vuonna siis 20vuotis juhlatrippi :mrgreen: ja Viro 100 aast :mrgreen:

Viimeksi muokannut PW, 25 Helmi 2018, 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nojapyöräkokoontumisten historia

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Paina siellä toisessa ketjussa lainaanappia, kopio lainaus, mene ketjuun johon haluat lainauksen siirtää, paina vastaa ja liitä kopioitu lainaus vastaukseen.
Tätä olit tietenkin vailla:

Ilpo kirjoitti:

Ecotripin historiasta sen verran, että ensimmäinen Ecotrip tehtii 1998 Turun saaristoon. Konsepti oli
sama kuin nykyäänkin eli mukana oli eniten nojapyöräilijöitä ja lisäksi pystypyöräilijöitä. Turun
saaristoon tehtiin vielä perään kaksi retkeä. Sitten käytiin Ahvenanmaalla, tehtiin retki Turusta
rannikkoa pitkin pohjoiseen, Imatra - Punkaharju - Savonlinna oli tosi mielenkiintoinen matka,
Etelä-Pohjanmaalla oli muistaakseni kahdesti ensin Seinäjoki - Vaasa tienoilla ja sitten Kokkolan seudulla,
Hämeenlinna - Tampere retki tehtiin, Jyväskylän seudulla oltiin myös. Olen voinut unohtaa jo jonkun retken :oops:

Ensimmäinen retki Viroon tehtiin muistaakseni vuonna 2012. Niissä ovat alusta lähtien olleet mukana Riku ja Risto.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräkokoontumisten historia

Viesti Kirjoittaja PW »

Lowridet omasta muistista:
2017 Kaarina, 2016 Vääksy, 2015 Helsinki, 2014 Vaasa, 2013 Hämeenlinna, 2012 Savo, 2011 Mäntyharju, 2010 Laukaa Näillä oon ollu mukana kaikilla ja tän vuoden kokoontumiseenkin Joensuun suuntaan vahva tahto. Muistelen 2009 olleen Kokkolan Lowride jonne en kerenny ku olin just löytäny harrastuksen mut pyörää en :mrgreen: Oliko tuo Kokkola, ensimmäinen Lowride nimellä järjestetty?
Ecotripithän on olleet reissuja, joissa yks yö ollaan samassa paikassa ja jatketaan seuraavaan (jos oikeen oon ymmärtäny). Alkujaan majapaikat olivat kait edullisia, kouluja ym. ehkä teltatkin, Viron Ecotripeillä taas majoitutaan lakanoiden välissä, syödään illallispöydässä ja saunotaan lähes joka ilta. Lowridessä taas on majoituttu yhteen paikkaan josta tehty päiväpolkasuja johonkin ja takas, vaihtoehtoina monesti ollu lyhyempiä tai pidempiä lenkkejä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyöräkokoontumisten historia

Viesti Kirjoittaja terppa »

Hämärä mielikuva, että joskus olen lainannut kirjastosta kirjan jossa oli tarinaa alkupään ecotrippien järjestämisestä, vähän niinkuin historiamuodossa. Voisi olla tuo Aurinkoautosta velomobiiliin-kirja? http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... rja#p50081

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin