Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
Hei, mukava rata, ja täysin erilainen kuin nokia. Mutkia riittää, mutta eivät ole mikroautoratamaisia vaan enemmän moottoripyörällä ajettavissa olevia.
Maantieajo onnistuisi mutta vaatisi risteysten onnettouusriskien takia hiukan enemmän järjestelyä. Mielummin olisin radalla ja pitäisin siellä hauskaa.
Minullakin on videoita joissa näkyy osallistujien kasvoja kaukaa kuvattuna, kertokaa jos haluatte pysyä kokonaan pois youtubemaailmasta.
Maantielenkillä on tasan 1 bussipysäkki tässä meidän kohdalla, eli reitin isoimman notkon pohjalla sisäkaarteessa tasan puolivälissä lenkkiä, joten mahdollisimman hankala paikka, muttei nyt ihan täysin mahdoton. Takaa tietysti sen, että kaikki kiertää koko lenkin.
Pysäkin yli kulkee Fingridin iso voimalinja, joten sähköä saa varmaan pienellä silmukkavirityksellä riittävästi ajanottolaitteille.
Tää on sevverta maaseutua, että silloin kun vielä busseja kulki, ne pysähtyivät siellä, missä tarvitaan. Nykyisin ei enää kulje. Palvelulinjataksi sentään.
Tuttu paikka. Molemmilla kerroilla kun tulin kinnerillä pohjoisesta (Jämijärveltä&Tuurista), niin ajoin kotiin Räyskälän kautta. Prätkällä on tullut käytyä Räyskälässä joku viisi kertaa tänä kesänä. Siellä on arkisin hyvä lounaspöytä. Siinä ihan vieressä on se Marskin maja, mikä kandee käydä tsekkaamassa vaikka päähenkilö nyt muuten ei kiinnostaisi. Nätti paikka.
Kehitetään homma sinne rata-alueelle. Maantiellä kerkii ajella muutenkin. Yhteisöllisyys on se mitä kantsii kehittää.
Jos nyt miettii, että mikä sen maantien tarkoitus olisi? Se että voidaan ajaa pidemmästi / että voidaan ajaa kovaa? Jos on huonossa kunnossa, niin ei sitä kukaan viitsi kovin montaa tuntia ajaa, ja kovaa ajaminen kinnerillä kyseenalaista.
Jos laitetaan lajit radalla, ja sillä sipuli? Sitä voi toki kriittisesti miettiä, että jos ei ajeta pitkiä ajoja, niin onko 'ajettavaa' kahdeksi päiväksi, vai olisiko se yhden päivän juttu, jolloin kulutkin luultavasti ovat maltillisemmat.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Tai sitten voisi miettiä voisiko ratapäivän yhteyteen suunnitella jonkinlaista päiväretkeilyä myös. Tää on vaan mun tunne asiasta mutta itestä tuntuis tosi tylsältä jos tapahtuma kutistuisi yhteen päivään. Ei sitä kuitenkaan tuu kokoonnuttua kovin usein toisten nojapyöräilijöiden kanssa. Miten paljon lopulta säästäisi jos tapahtuma olisikin yksipäiväinen ja mitkä henkiset vaikutukset tällä olisi nojapyöräpiireihin? Mä ajattelen ettei kaikelle voi lätkäistä hintalappua. Jotkin asiat vaan ovat arvokkaampia ku mikään raha .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Kolme yötähän kisatapahtuma on yleensä kestäny. Pastori ja Premnas puhuu asiaa, yhteisöllisyys ja nojapyöräilijän henkinen tasapaino vaatinee 2päiväsen tapahtuman - ajetaan sitten pitkään tai lyhyesti.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jos nyt miettii, että mikä sen maantien tarkoitus olisi? Se että voidaan ajaa pidemmästi / että voidaan ajaa kovaa? Jos on huonossa kunnossa, niin ei sitä kukaan viitsi kovin montaa tuntia ajaa, ja kovaa ajaminen kinnerillä kyseenalaista...
Maantievaihtoehto lähti ennakkoarvauksesta radan ahtaudesta koko porukalle. Pitempiä matkoja kun ei voi jakaa useampaan lähtöön, toisin kuin tunnin ajo ja sitä lyhyemmät. No ei tuo nyt testiajossa niin ahtaalta tuntunut, toki ohituksen vaativat enemmän pelisilmää ja malttia kuin esim. Nokialla.
tavasti kirjoitti:
...Jos laitetaan lajit radalla, ja sillä sipuli? Sitä voi toki kriittisesti miettiä, että jos ei ajeta pitkiä ajoja, niin onko 'ajettavaa' kahdeksi päiväksi, vai olisiko se yhden päivän juttu, jolloin kulutkin luultavasti ovat maltillisemmat...
Itse olen sitä mieltä, että kannattaa pitää kaksipäiväisenä. Pitempiä ajojakaan ei kai vielä (?) ole tyystin karsittu pois testivisiitin jälkeisissä kommenteissa?
Tässä huonolaatuinen videonpätkä sunnuntaina ajetun maantielenkin alkuosasta (gopron akku hiipui kesken ajon...).
Tuosta nyt ei tarkkaan erota asvaltin kuntoa, paitsi kameran tärinästä (jousittamaton trike 16" renkailla ).
Huonompi asvalttipätkä alkaa noin 17:45 kohdalla, sen erottaa selvästi:
Koetan saada parempilaatuisen vielä näkösälle, vaatii vähän aikaa...
Yksi- tai kaksipäiväisyyteen hieman näkökulmaa muualtakin kuin Turku-Tampere-Lahti-Helsinki-neliön sisältä. Sijainti on entistä syrjäisempi, joten matka-aika verrattuna Nokiaan kasvaa reilusti. Nyt jos tapahtuma on kovin lyhyt, matka-aika ottaa suhteettoman ison osan kokonaisajasta ja houkuttelevuus sitämukaa vähenee Räyskälään tulee Kuopiosta melkein neljä sataa ja Oulusta yli kuusisataa kilometriä.
Järjestäjän näkökulmasta taas lyhyet ovat helpompi toteuttaa ja he kisan keston lopulta päättävätkin.
Itse olen usempi päiväisen tapahtuman kannalla. Sosiaalinen puoli kärsii kovasti, jos porukka tulee vasta aamulla paikalle, kisailee päivän, lähtee illalla kotiin ja siinä välissä on ohjattua kisailua. Ei juuri jäisi aikaa seurusteluun