Mango+

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
JEF-40
Viestit: 85
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 17:25
Paikkakunta: Pori

Re: Mango+

Viesti Kirjoittaja JEF-40 »

Ihmettelen kyllä suuresti tätä aurauksen säätämisen tarvetta .Olen nyt ajanut trikelläni 6900km eikä vielä ole ilmaantunut tarvetta kajota säätöihin. Onhan nämä pyöränripustukset ja raidetangot sen verran laadukasta tavaraa, että tarvii jo melkoisen kolarin. Eikä sen jälkeen riitä mitkään säädöt,vaan tarvitaan isompia korjaustoimenpiteitä

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mango+

Viesti Kirjoittaja jori »

JEF-40 kirjoitti:

Ihmettelen kyllä suuresti tätä aurauksen säätämisen tarvetta .Olen nyt ajanut trikelläni 6900km eikä vielä ole ilmaantunut tarvetta kajota säätöihin. Onhan nämä pyöränripustukset ja raidetangot sen verran laadukasta tavaraa, että tarvii jo melkoisen kolarin. Eikä sen jälkeen riitä mitkään säädöt,vaan tarvitaan isompia korjaustoimenpiteitä

Kokemus on osoittanut, että jokaisessa Ecotrip tai Lowride tapahtumassa on säädetty vähintään yhden triken aurauksia, kun väärät kulmat ilmoittavat itsestään renkaiden oudolla kulumisella tai huonontuneella vierinnällä.

Jori

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Mango+

Viesti Kirjoittaja tm »

Hyvä tietysti olisi, jos edes jompikumpi teistä Mango-kuskeista pääsisi kokeilemaan toisen kulkupeliä. Selviäisi onko ajo-omituisuudet samanlaiset molemmissa. Jospa sitten viimeistään ensi kesän Lowridessä saadaan Mangot samalle viivalle?

Kun taannoin Markun Mangoa kokeilin, niin "lulla" tahtoi keinua puolelta toiselle, kun tosissaan alkoi vääntää menemään (ei kovin isot poljinkierrokset). Meni silloin varmasti enemmän polkemistekniikan piikkiin, Markulla ei moista ongelmaa kuulemma ollut. Mutta muuten stabiilisti ja vakaasti vehje kulki suuremmissa vauhdeissa. Sivutuuliominaisuuksista en muista.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mango+

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tm kirjoitti:

Kun taannoin Markun Mangoa kokeilin, niin "lulla" tahtoi keinua puolelta toiselle, kun tosissaan alkoi vääntää menemään (ei kovin isot poljinkierrokset). Meni silloin varmasti enemmän polkemistekniikan piikkiin, Markulla ei moista ongelmaa kuulemma ollut. Mutta muuten stabiilisti ja vakaasti vehje kulki suuremmissa vauhdeissa.

Liekö kyse samasta asiasta kuin minulla kun lähden pitkän tauon jälkeen ajamaan trikellä. Tahoo olla että "vaapun" puolelta toiselle jos poljen vähänkään voimakkaammin. Jos alla on trike jonka runko joustaa tai jossa on jousitus niin tämähän luonnollisesti vaikuttaa vähän ohjaukseenkin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

JEF-40
Viestit: 85
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 17:25
Paikkakunta: Pori

Re: Mango+

Viesti Kirjoittaja JEF-40 »

Olen edelleenkin sitä mieltä, että ajossa kulmat ei muutu mihinkään. Jos ohjauslaitteet ovat todella näin heikkoja että itsestään joustavat ja muuttavat kulmiaan, niin silloin on kyllä tarkastelun paikka. On turvallisuudesta kysymys.

Vastaa Viestiin