Mango SPORT - ominaisuudet videona

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Mango SPORT - ominaisuudet videona

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Aika kätsyä selvitystä.

propel
Viestit: 137
Liittynyt: 03 Touko 2010, 20:37
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Mango SPORT - ominaisuudet videona

Viesti Kirjoittaja propel »

Ompa siinä luksusta... Voisi olla kiva päästä kokeilemaan!
Ei taida katteet paljoa päristä, mitä muutaman videon katsoin.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mango SPORT - ominaisuudet videona

Viesti Kirjoittaja jviirret »

propel kirjoitti:

Ei taida katteet paljoa päristä, mitä muutaman videon katsoin.

Joo, ajoviima ottaa tehokkaasti mikkiin jolloin ryminät ja räminät jää taustalle :D

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Mango SPORT - ominaisuudet videona

Viesti Kirjoittaja Api »

Otin Mangoni takaisin talviajoon saatuani Velocraftilta rohkaisua: "Mango on tehty kestämään huonot tiet!" No niin se varmaan on, mutta yksi vaaraa vaanii pyörää: jäiset lohkareet ja muut lumipaikat joissa maavara ei riitä, tarkkana saa olla.

Pistin taakse uuden Maraton Winterin ja eteen Bilteman kumit. Ai että pyörä kulki pehmeesti ja äänettömästi. Ensi alkuun sitä oli suorastaan haltioissaan. Ei todellakaan rämissyt ja kumissut häiritsevästi. Ihan ensi ajothan tein 28mm Durano etukumeilla, silloinkaan en kyyti mitään rymistelyä ollut. Niin, ilmaiskari on pyörässä takana.

Ainakin talvivauhdeissa pyörä ohjautuu suorastaan erinomaisesti. kerran spurttasin tasaisella melkein lumettomalla pätkällä neljää kymppiä, hyvin meni siinäkin. Erittäin luottavaisena odottelen ensi kesän mäen laskemisia. Itse ohjaustanko on ihan kiva, mutta juuri nyt kipeä olkapää ei orava-asennosta tykkää. Onneksi tanko taittuu moneen asentoon ja yhdellä kädellä ajokin sujuu hienosti.

Pyörässä ei oikein riitä säätövarat näin lyhyelle kuskille kuin 170. Todella tarkalle menee että saa polkimet tarpeeksi lähelle, kantapää rupeaa osumaan lattian jalka-aukkojen takareunaan. Varmaan pitää myöhemmin suurentaa aukkoja, 15mm onnistuu, sitten on poikkipalkki vastassa. Penkki saisi olla vähän ylempänä, mutta toisaalta alhaalla istumisessa on puolensa: voi helposti vaikkapa liikennevaloissa vetää päänsä kuoren suojiin jos rupeaa ujostuttamaan. Olisi kyllä kannattanut käydä koeajamassa pyörä ennen ostoa niin olisi voinut (yrittää) vaatia siihen muutoksia tehtäväksi säätövarojen osalta.

Varmaan tulee pidettyä pyörä jatkossakin talviajossa, on sen verran hauskaa puuhaa ajaminen että tulee kuin huomaamatta rääkättyä roppaansa oikein kunnolla ja sehän sitten tietää heti keväällä maksimaalisia vauhdin hurmioita.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mango SPORT - ominaisuudet videona

Viesti Kirjoittaja PW »

Eikö sitä penkkiä saa eteenpäin ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Mango SPORT - ominaisuudet videona

Viesti Kirjoittaja Api »

PW kirjoitti:

Eikö sitä penkkiä saa eteenpäin ?

Petri

On vähän huono systeemi. Ei voi siirtää penkkiä ilman että kallistus muuttuu ja sen myötä ylävartalo jää alemmaksi mikä taas on huono juttu näkemisen kannalta. Pystyy tuohon muutokset aika helposti tekemään, muistaakseni päädyin siihen että takatukikannaketta pitää jatkaa että saa pystymmän asennon ja lisäksi pitää panna vielä fylliä penkin alle keskelle. Tässä on riippupenkki, kiinni päistään, lepää kyllä keskeltä rungon päällä.

Vastaa Viestiin