ajarmala kirjoitti:uudet ketjut vanhan jatkoksi ja vedetään paikalleen.
Kun torstaina kaikki tuntui toimivan loistavasti, niin tänään koeajolle Lohjalle: ensimmäisessä ylämäessä alkoi takapäästä kuulua hassua pimputusta. Seis. Ei kuulu kinneriä työntäessä. Ajoon. Taas kuuluu. Ottaako pinnat kiinni johonkin? Pikku hiljaa takaisin kotiin ja tutkimaan.
Takakiekko on selvästi vinossa - oikealla puolen tilaa kotelon reunaan 5 mm ja vasemmalla ainakin 20 mm. Ja kyllä, pinnat ottavat kiinni työluukun kannen niitteihin. Akselin mutterit löysälle ja vääntämään. Kuinkas tämä kiekko näin kireällä ja hangoittelee vastaan? No, vaihde on isolla ykkösellä ja vaihtaja vääntää vastaan. Kolmoselle. Mutterit kiinni. Nyt hankaa kotelon seinään. Vielä pari uuttaa iteraatiota ja nyt ei hankaa. Mutterit kiinni.
Miksiköhän vasemman puolen mutteri tuolla tavalla löystyy kiristettäessä? Jengat sökönä? Eikai. Mutterin saa sen verran kireälle kuin sormin jaksaa vääntää, mutta heti kun ottaa kiintoavaimen, niin jengat pettää. ***hana! Kierteet rikki joko mutterista tai todennäköisemmin itse akselista. Maanantaina pitää käydä ostamassa uusi mutteri ja prikkoja. Jos prikoilla saisi sen pitämään eri kohdasta akselin kierrettä. Huoh. Ja torstaina ketjun vaihdon jälkeen kun olin jo niin tyytyväinen, kun kaikki tuntui pelaavan hienosti! Sen siitä saa, kun nuolaisee...