Tätä minäkin ihmettelen Koko maan kinneriasiantuntijat kokoontuu kerran vuodessa samaan paikkaan jonne on kyyti ja majoitus järjestetty, niin mieluummin jää pois ja yrittää foorumin välityksellä paikantaa ja korjata vikaa.
Jukka
Tätä minäkin ihmettelen Koko maan kinneriasiantuntijat kokoontuu kerran vuodessa samaan paikkaan jonne on kyyti ja majoitus järjestetty, niin mieluummin jää pois ja yrittää foorumin välityksellä paikantaa ja korjata vikaa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
ajarmala kirjoitti:PW kirjoitti:Vaikeeta on ja tarkalle menee, ett saadaan Ari ja Milan Nokialle - peukut pystyssä kun muuten ei pysty jeesamaan.
No nyt on kiekko Milanissa kiinni, mutta takavaihtaja rohisee ihan kamalasti ja SRAMin clicboxia ei saa lukituksi takanavan tappiin kiinni. Edes koeajolle ei viitsi lähteä tuolla. Huoh.
Ilmoitin jo TMS:lle, että en tällä kertaa tule Nokialle. Joku toinen vuosi sitten.
Liikkuuko siinä se clicboxissa oleva nappi?
Tossa on video-ohjetta siihen clicboxiin mutta siis pitäisi mennä jotensakin niin, että vaihde ykköselle, painetaan clicboxin päällä olevaa nappia ja työnnetään boxi sisään ja painetaan nappi takaisin ylös.
Jos vaijeri on liian kireällä niin nappi ei välttämättä liiku ja jos liikkuu niin boksissa oleva vipu ei välttämättä yllä tapin taakse, tappi voi myös olla kierretty liian syvään (jos jää millistä kiinni).
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Mikä ihme tuossakin on että idioottivarmasti toimiva osa on pitänyt suunnitella uudellen "helppokäyttöiseksi". Tietäähän sen ettei ne toimi kuin laboratoriossa KeepItSimpleStupid
jooseha kirjoitti:Mikä ihme tuossakin on että idioottivarmasti toimiva osa on pitänyt suunnitella uudellen "helppokäyttöiseksi". Tietäähän sen ettei ne toimi kuin laboratoriossa KeepItSimpleStupid
Tuossa on suuren viisauden aforistinen klangi. Allekirjoitusainesta!
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Samaa miettinyt joosehan kanssa eräänkin kerran.
tulipä tässä mieleeni: onnistuisikohan velomobiilin maahantuonti jonkun "auto saksasta, belgiasta, hollannista" -firman kautta? onko kellään kokemusta tai käyttänyt tuollaista palvelua. saksasta saisi käytetyn velomobiilin 1500 eurolla ja siihen päälle "autontuojan" palkkio 650 (?). eihän tuo vielä olisi mitenkään paha hinta...
Minkähän levyinen hartioiden kohdalta tuo uusi Hilgo on? Mango kuulemma 52 cm eli auttamatta liian kapea mulle. Mikähän on tuon Stradan hartialeveys?
http://www.fixemer.com/fi/kuljetukset/saksan Sanovat että kysyvä ei tieltä eksy .
Vote kirjoitti:Minkähän levyinen hartioiden kohdalta tuo uusi Hilgo on? Mango kuulemma 52 cm eli auttamatta liian kapea mulle. Mikähän on tuon Stradan hartialeveys?
Mangoa taitaa olla kolmee eri mallii, leveys saattaa vaihdella - Mango +, -sport ja - red edition. Aika isojakin miehiä oon Mangossa nähny, itekin oon ajanu - en muista mitenkään erityisen ahtaaksi.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vote kirjoitti:Minkähän levyinen hartioiden kohdalta tuo uusi Hilgo on? Mango kuulemma 52 cm eli auttamatta liian kapea mulle. Mikähän on tuon Stradan hartialeveys?
Minkä kokoinen sä olet. Hillsheadilla ja mulla on Stradat. Mä voin sulle mitata. Mä olen koko 184 senttinen ukko joten ihan sinne kookas ihminen menee ihan käteävästi. Mun pyörän aiempi kuski oli taasen roikale eli merkittävästi isompi jäbä. Eli noin 15-20 kiloa enemmän lihaksia - sanoisin.
Juu entinen fw7854 tässä on kysellyt. Olen koe istunut tuollaisen vanhakoppaisen mangon Vaasassa joka oli kyllä liian kapea. Tällaisella 181cm / 100kg tarvitsee sitä tilaa
Vote kirjoitti:Juu entinen fw7854 tässä on kysellyt. Olen koe istunut tuollaisen vanhakoppaisen mangon Vaasassa joka oli kyllä liian kapea. Tällaisella 181cm / 100kg tarvitsee sitä tilaa
Tilan voi arvioida vasta, kun on kaikki säädöt kohdillaan. Varsinkin ”kapeus” on enemmänkin merkki siitä, että istuu liian takana tai liian ylhäällä tai molempia samaan aikaan.
Penkki niin alas kuin ketjurissa saallii, eli pääsee vielä pyörimään. Polkimet niin eteen, että varpaat hieman hipaisevat korin liitossaumaa, ja penkki sitten vielä jalkojen mukaan edemmäs. Sitten on jo tilaa, ja toisaalta kulkupeli on sitä vakaampi mitä paremmin massa on eturenkaiden välissä ja mitä alempana tuo massa on.
Nimim. Ent. Mango Plus kuski 193 cm ja 125 kg #mitänepikkupojathuutelee?
P.S. Mango Sportin ja Plussan ero on vain perässä, ei vaikuta kuskin tiloihin. Red edition on vain erikoisvarusteltu Sport.
Joulupukki toi keväälle lahjana reissun Speziin. Toivottavasti siellä on kaikki mallit mitkä kiinnostaa paikalla. Iso osa kilometreistä tulee varmasti työmatkapyöräilystä, jolloin Dual Drive tai vastaava vaihteisto ja kohtuullinen kääntösäde ovat tärkeitä. Mulla oli aikanaan tuo HP Scorpio, joten voihan olla, että "cabrio-malliin" päädyn. Sen kanssa on vain kytättävä säätä.
Paikallisen pyöräliikkeen huolto sai väännellyksi Milanin takavaihtajan säädöt kohdilleen, jotta pääsi taas ajelemaan. Nyt sitten kuitenkin taitaa olla jo hyvä aika vaihtaa Milaniin ketju. Tuumasin, että kahteen pekkaan se voisi olla mukavampi tehdä, joten otinkin sitten yhteyttä Fillarivelhoon ja Wackyyn. Lupasivat tulla.
Heillä kuulemma kalliita varaosia, joten parempi olisi ostaa ketjut itse etukäteen. Ok. Paljonkohan? Ehdotus oli neljä. Hmm. Mittaamaan: sidoin keltaisen villalangan kahdella umpisolmulla ketjuun kiinni, etuvaihtaja pienemmälle 39 hampaan rattaalle ja veivaamaan. Tulokset:
Eli 9 * 39 + 18 = 369 hammasta. Laskinkohan oikein? Tuo on pariton määrä, mutta jos se yksi tulee liitinpalasta...
Jos kaupasta ostaa ketjuja, niin ne taitavat olla 116 linkin mitassa. Eli 3 * 116 on vain 348 linkkiä. Jää uupumaan 20 linkkiä... Eli se neljä ketjua siihen sitten kuitenkin tarvitaan. Ellei sitten jostain kaupasta saa huollosta 16 linkin pätkää kaupanpäällisiksi. Ja ketjulukkoja menee vielä neljä kappaletta.
Etsimään kaupoista huomenna...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
ajarmala kirjoitti:Jos kaupasta ostaa ketjuja,
Motonetissa ja toisessa lohjalaisessa kaupassa oli vain yksi ketju, ei neljää. Toinen lohjalainen oli muuttamassa ja muuttolaatikot vielä purkamatta... Mutta Nummelasta Sporthammerista löytyi: 4 kpl SRAM PC 951 -ketjuja, joissa lukotkin mukana.
Wacky tuli vaihtamaan: uudet ketjut vanhan jatkoksi ja vedetään paikalleen. Periaatteessa yksinkertaista, mutta kyllä hommassa on hyvä olla neljä kättä, kun takavaihtajan jousi panee vastaan... Tunti siihen meni, plus koeajot päälle.
Vanha ketju paljastui sitten samaksi PC 951:ksi kuin uusikin. Räderwerk oli vaan ostanut sitä metritavarana, koska ketjulukkoja oli vain yksi. Panin vanhan ketjun pesuun Formil Color -pesuaineella - jos siitä vielä vaikka saisi kalun nojakkiin...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)