Jos joillekin jäi kaiho Nokian radalle, tai katetut kinnerit kiinnostavat, voi tehdä pyhiinvaellusmatkan Nokian rengastehtaan radalle ensi viikonloppuna. Siellä järjestetään Pisaralla Pisimmälle 2011 kilpailu, joka on kansainvälinen polttoaineenpihistyskilpailu. Vapaa pääsy!
Eihän tämä ihan nojapyöräilyä ole, mutta sivuaa hyvin läheltä nojapyörien rakentamista ja niillä kilpailua
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tuo olis kiinnostava kisa käydä kattomassa. Sunnuntaina lupais parempaa keliä sateen suhteen, varmemmin ajaisivat sillon. Onhan tuo vähän pitkä matka ajella mutt katotaan jos innostuis.
Mikäs siinä on syynä ett sateella ei ajeta ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kyllä kisoissa ajetaan sateessakin, jos ei ole kuivaa tietä tiedossa. Kuivalla tiellä kuitenkin kulkee paremmin. Muistat kai itsekin Nokian radan sunnuntaiaamuna, kuinka paljon huonommin pyörä kulki märällä, kunnes rata kuivui. Minulla alamäen huiput nousi radan kuivuessa n. 2 km/h
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Se virtuaali ohjaus jäi kaivertaan. Onko missään tarkempaa selostusta. Piirustuksia tai muuta sinnepäin jossa rakenne selviää paremmin. Jäi vavaamaan mieltä.
Se virtuaali ohjaus jäi kaivertaan. Onko missään tarkempaa selostusta. Piirustuksia tai muuta sinnepäin jossa rakenne selviää paremmin. Jäi vavaamaan mieltä.
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tässä nyt viellä kyselen hölmöjä. Kun ohjaus sauvat kiinitetään etuhaarukkaan pallonivelillä ja nää virtuaali sauvat pääsee työntämään niitä. Niin varsinainen ohjaus tanko tai miksi sitä kutsutaan . Onko nämä sauvat siittä päästä kiinteitä , vai jotenkin nivelletty. Yritän tätä mielessä hahmottaa. Onko tämä tavallaan koko helahoito vain jos sen kiinittäis kaksipyöräseen niin etuhaarukassa kiini ja varsinainen muu osa tavallaan kelluu ilmassa ja olisi nostettavisa syliin tai vaikka periaateessa vaikka runkoputnelle. Mitenkään sitä siihen kiinittämättä. Eli tulee niinkuin mieleen johdollinen kauko ohjain jossa johtojen sijaa ajaa nämä sauvat. no toivottavasti ymmärrät mitä tässä haastan uteliaisuuttani.
Kyllä, juuri noin se toimii. Pallonivelet ovat molemmissa päissä. Sen ohjaustangon voi sitten joko kiinnittää runkoputkeen tai olla kiinnittämättä. Jos ei kiinnitä, ainakin yhdellä kädellä ajaminen vaikeutuu. Joka tapauksessa se kiinnitys voi olla yksinkertainen klemmari tai vaikka narulenkki, eikä ohjauksen tarkkuus siitä kärsi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tapahtuma on nyt käynnissa ja katsottavaa riittää iltaan asti tänään ja huomenna lisää. Varsinainen kisa ajetaan 15.30-17.45, mutta katsojan kannalta tilanne on jo nyt mielenkiintoinen ja jatkuu sellaisena klo. 19 asti. Harjoitukset ja kisa eroavat vain siinä, että harjoituksissa ajetaan vain pari kolme kierrosta ja sitten säädetään, kun taas kisassa ajetaan 11 kierrosta säätöjen välillä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma