Carbon-Strada- 93 [Pastori]

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Toivottavasti tämä ei kokonaan kuihduta Joensuun nojapyörätehtaan tuotantoa..

Eihän toki. Tulee tää ajelun painopiste nyt vaan vähän eri näkökulmaan kun työmatka muuttui 7 kilsasta > 100 kilsaan per päivä. Jos siis lasten ollessa äidillänsä saisi muutaman kerran viikossa työmatkaa ajeltua. Sitä mä tässä tavoittelin.

Mulla on Kuudee Serialit ja Kuudeefätti tossa valmistumassa ja Koston evoluutiomalli pohdinnassa (johon on ne CRMO putket jo hankittu) sekä pari kinnerin nokkaa oottelemassa että saadaan katetut nuorisopyörät vaiheeseen.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja PW »

Oot jo kinnerirekisterissä ollu, ainakin päivän tai kaks :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Onnea uudelle kinnerin omistajalle täältäkin. :D
Näähän lisääntyy edelleen.
Oliko Strada korjattu jo, vai korjaatko itse ?
T:Jere

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja Pastori »

takakeno kirjoitti:

Onnea uudelle kinnerin omistajalle täältäkin. :D
Näähän lisääntyy edelleen.
Oliko Strada korjattu jo, vai korjaatko itse ?
T:Jere

En mä vielä sitä omista. Transaktio ja kinnerin nouto on vielä kesken - mutta diili on jo tehty toki hyvällä meiningillä.

Tero on korjannut kinneriä pikkuhiljaa jo aiemmin ja nyt vielä pikkuviilauksia sitten kun asiasta juteltiin - ja mä maalautan sen täällä mun duunissa oppilastyönä sitten myöhemmin syksyllä. Ajelen siis ensin vähän raapuiutuneen näköisellä koneella ja treenaan sitten miten se puretaan maalauskuntoon.

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1999
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Pastori kirjoitti:

ja mä maalautan sen täällä mun duunissa oppilastyönä sitten myöhemmin syksyllä.

Minkä väriseksi?
Vai tuleeko raitoja ja ruutuja?
Ehkä jopa tuunattuja kuvia niin kuin rekoissakin on?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Saanko ehdottaa perään kuvan aihetta? Usein tullut mieleen pientareella, että pitäisi olla iso nuoli vasemmalle 1 m thanks tekstillä.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja Pastori »

ajarmala kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

ja mä maalautan sen täällä mun duunissa oppilastyönä sitten myöhemmin syksyllä.

Minkä väriseksi?
Vai tuleeko raitoja ja ruutuja?
Ehkä jopa tuunattuja kuvia niin kuin rekoissakin on?

Jos sinisen päälle on hankalaa ja kallista vetää jotain muuta ja samalla värillä sipaisu on ylivoimaisen edullista niin sit mennään lompakko edellä.
Punaisestä mä olen haaveillut - joten katellaan nyt.

Mä myös tykkään raidoista ja ruuduista :) Eritoten esim. lentokoneiden (ww2 tyyppiset) ruuduista esim. tosta thudnerboltin Kuva

Tuunatuissa se menee sen mukaan mimmoisia koululaisia on paikalla. Tästä tuli kyllä yksi juttu mieleen. Heh.

vaaka kirjoitti:

Saanko ehdottaa perään kuvan aihetta? Usein tullut mieleen pientareella, että pitäisi olla iso nuoli vasemmalle 1 m thanks tekstillä.

Toihan on hyvä idis.

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Mites noissa gelcoat -kinnereissä ne maalausaineet menevät? Onko siis suunnitelmissa hiotuttaa maalattavista kohdista kaikki pois, laittaa pohjamaali ja sitten 2-komponentti kuten nykyisissä VM.nl -kinnereissä tehdään?

Quest Carbon -2015

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja Pastori »

rutunen kirjoitti:

Mites noissa gelcoat -kinnereissä ne maalausaineet menevät?

Tämän aattelin noiden ammattiihmisten kanssa selvittää.

Että kantsiiko paikkailla naarmut ja joteskin päällemaalata samalla sinisellä mikä pyörän väri nyt on. Kantsiiko = lompakon mukaan.

rutunen kirjoitti:

Onko siis suunnitelmissa hiotuttaa maalattavista kohdista kaikki pois, laittaa pohjamaali ja sitten 2-komponentti kuten nykyisissä VM.nl -kinnereissä tehdään?

Mikäli tämä työmäärältään on kohtuullisessa mittaakaavassa (lompakko) niin eikös tälleen kantsisi tehdä? Tero oli sitä mieltä että paikoitellan gelcoat pintaakin on reilusti hiottavaksi.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ei ole moni 20 niksmannia Thunderboltilla pudottanut, eikö 28 ollut enkka? Niin siis kirjoittamani piti, että valkomusta ruudukko on jo varattu 8)

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja Pastori »

No niin. Kinneri Joensuussa ppitkän matkan päätteeksi. Hauskana detaljina reissussa oli semmoinen tilanne jossa ryhdyttiin sovittelemaan Stradaa peräkärryyn. Aattelin siirtää autoa lähemmäksi. Vanha Yarikseni aavisteli että kohta ollaan lahtipolkyllä ja ei käynnistynyt. Onneksi saatiin naapurista automies apuun naksuttelemaan solenoidia senverran että saatiin rakkine käyntiin.

Tässä virallinen info omistajanvaihdoksesta, joka nyt on tuolla Velomobiel webbisivullakin.

strada_owner.png

Rupeän tässä pikkuhiljaa raportoimaan miten homma etenee. Eilen jo toin pari testikilsaa - säätämiseksi meni, Tero on selvästi pidempi/pitkäjalkaisempi joten pitää säätää keskiön paikkaa ja samalla vaihtaa lyhyet kammet. Hädin tuskin näin kinneristä eteenpäin kun kurottelin polkimille.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Onnittelut!

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Käytiin Rutusen kanssa eilen magneetteina pyörätapahtumassa Joensuussa. Ei oikein Questin kuomu ollut sopiva tohon Stradaan. Ohessa kuva - kuvat: Rutunen.

Kuva
Kuva

Hirvittävä epäilys siitä, ettei mun kinneröinnistä ehkä tule mitään alkaa hälvetä, kun vaihdoin ne helvetinkoneen saikarat (pitkät kammet) normaalimittaisiin. Huh huh. On se ihmeellistä miten sitä tottuu muutamassa vuodessa lyhyempiin. Tuntui kyllä todella kulmikkailta ne pitkät. Jostain syystä pystyn ihan sujuvasti pystärillä ajelemaan kyllä pidemmillä kammilla. Johtuisko siitä, että ruho on siis kuiteskin vaan persauksesta kiinnitetty pyörään ja polkimiin. Nojiksessa on kuiteskin aika tarkasti kaikki paikallaan hiusmuotoilusta varpaankärkeen - joten pienikin muutos tuntuu heti oudolta?

Enivei. Ei mitenkään pitkiä pätkiä ole vielä ajeltu mutta tässä ehkä tärkein löydös. Ihan sama fiilis tuli kuin aikoinaan ekalla kertaa nojapyörällä - että miten tää voi olla näin jumalattoman kivaa. Todella hauskaa puuhaa siis.

Ajelin muutaman metrin myös Questilla. Hieno pyörähän sekin on.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja jori »

Hienot siniset teillä siellä Joensuussa –ja tietyisti Osmon raikas punainen. Länsisuomessa on kinnerit enemmän keltaisia oransseja ja valkoisia, idässä raikkaan sinisiä. Vielä idemmäs kun mennään käytetään vaaleampaa, ryssänsinistä.
Kuva
Jos nuo kuvassa näkyvät naarmut ovat ne, joiden peittämisestä on ollut puhe, voit mielestäni keskittyä ajeluun. Eivät vaikuta merkittävästi aerodynamiikkaan. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Strada velomobiili

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Jos nuo kuvassa näkyvät naarmut ovat ne, joiden peittämisestä on ollut puhe, voit mielestäni keskittyä ajeluun. Eivät vaikuta merkittävästi aerodynamiikkaan. :mrgreen:

Joo. Onneksi saatiin tää sininen sieltä lännestä itään.

On siellä muuallakin pieniä korjattuja kohtia. Ei todellakaan mitään merkitystä ajamisen kannalta. Tämmöinen vähän kulahtanut look and feel on toki tämmöiselle quick and dirty osaston jätkälle oikein sopiva. Mutta - olishan se toki kerrankin kiva kun olis viimeistellyn näköinen rakkine. Pitää selvittää se maalauksen hintalappu. Ja sehän on ohjelmassa vasta talvella.

Vastaa Viestiin