Yritys perustella velomobiilin hankintaa

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

lääkettä pyöräkuumeeseen.jpg
lääkettä pyöräkuumeeseen.jpg (4.73 KiB) Katsottu 5807 kertaa

Tässä lääkettä pyöräkuumeeseen ,jos ei muuten helpota.Lue tarkoin käyttöeohjeet ,ettei tule yliannostusta.
Kuulemma helpottaa kummasti.Vähenee turha mouruaminen asiaan jota ei tiedä saako?. Halut vähenee
huomattavasti(polkupyörällä ajo vähenee).Mielentila rauhoittuu ja tasaantuu normaalitilaan :D

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Näitä keskusteluja kun lukee niin kinnerikuume ei ainakaan helpota :D .

En taida olla sittenkään nainen kun mua on aikasemmin kiinnostanut autot ja nyt kiinnostaa pyörät. Paljoa en tekniikasta ymmärrä mutta kiinnostaa se silti. Mä en sitten taas saa miestä innostumaan nojapyöräilystä. Mulla vasta pyöräily alkoi kun hommasin nojapyörän. Mutta meneehän tämä puoliksi: yrittää toi mieskin saada mua uppoutumaan piirilevyjen ja komponenttien maailmaan mutta se on sellaista hepreaa mulle etten jaksa keskittyä tarpeeksi kauan. En kyllä aina ymmärrä sen harrastusta vaikka hienoa se on kun pystyy itse tekemään ja korjaamaan laitteita.

Autoa en enää halua. Hyvään kinneriin voisin silti sijoittaa hyvin 8 tonnia (siis jos olis varaa :roll: ). Tolle kolmipyörällekin ihmiset pyörittelee silmiään (sisko varsinkin kun olin sitä hommaamassa, vaan ei enää kun tietää miten sillä tulee ajettua). Mitäköhän ne sanoisivat siihen jos olisi koko tallillinen täynnä erilaisia nojapyöriä. Mun haave on joskus omistaa vähintään kaksipyöräinen nojakki ja kinneri. Sitten niille pitäis kyllä olla jo oma talli. Kinnerit ovat kyllä niin symppiksiä ajopelejä :D .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Mustasudenkorento kirjoitti:

...Mutta jos sulla on ylimääräistä rahaa niin osta pois, ei sitä hautaankaan kannata viedä...

Ihan hakematta tuli kyllä mieleen miten messevän arkun tuosta saisi jos se on muuten loppuun poljettu... :P

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa

Viesti Kirjoittaja terppa »

Premnas kirjoitti:

Näitä keskusteluja kun lukee niin kinnerikuume ei ainakaan helpota :D

Autoa en enää halua. Hyvään kinneriin voisin silti sijoittaa hyvin 8 tonnia (siis jos olis varaa :roll: ). Tolle kolmipyörällekin ihmiset pyörittelee silmiään (sisko varsinkin kun olin sitä hommaamassa, vaan ei enää kun tietää miten sillä tulee ajettua). Mitäköhän ne sanoisivat siihen jos olisi koko tallillinen täynnä erilaisia nojapyöriä. Mun haave on joskus omistaa vähintään kaksipyöräinen nojakki ja kinneri. Sitten niille pitäis kyllä olla jo oma talli. Kinnerit ovat kyllä niin symppiksiä ajopelejä :D .

Velocraftin liisausvaihtoehto kuulostaa mielenkiintoiselta jos vaan jaksaa sitoutua reiluihin kilometreihin, pitää vielä varmistaa mutta Saasin kanssa juteltiin lunastuspykälästä ja kinnerin saisi lunastaa omakseen 2 vuoden mainosajon jälkeen puoleen hintaan? Itse en tähän puoleen ole vielä perehtynyt lainkaan mutta kuulostaa houkuttelevalta jos näin on.

Minullakin on tavoite selvitä mahdollisimman vähillä autokilometreillä, vähän viherhippiä yrittää joskus leikkiä :) no pienin askelin muokkaa käyttäytymistään, ehkä joskus vielä kokonaan autoton? Tai museorekisteröidyllä pakettiautolla jolla saa ajaa 30 pv vuodessa :)

Kinneri vielä jossain vaiheessa elämää ja jos pythonilla oppii ajamaan niin sit semmoinen. Mikäli kimpparunko projekti ottaa tulta niin jäykkäperäistä etuvetoista tahtoo koittaa...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili

Viesti Kirjoittaja PW »

Aamulla herätessä en tiennyt sairastavani kinnerikuumetta, kunnes sain viestin jossa väitettiin niin.
Piti lukee vanha ketju läpi, ei helpottanu.
Ainut mikä helpottaa on köyhyys mutt nyt jo mietin senkin ongelman ratkasua :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ihmehommii nää kuumeet ja flunssat.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:

Ihmehommii nää kuumeet ja flunssat.

Voi levitä jopa tekstarin välityksellä - kantsii varoo!

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

PW kirjoitti:

Aamulla herätessä en tiennyt sairastavani kinnerikuumetta, kunnes sain viestin jossa väitettiin niin.
Piti lukee vanha ketju läpi, ei helpottanu.
Ainut mikä helpottaa on köyhyys mutt nyt jo mietin senkin ongelman ratkasua :wink:

Meillä on identtinen taudinkuva.
Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin tarvitseeko kinnerin ostoa nyt perustella yhtään mitenkään?
Se on hauskaa. Siis se ajaminen, ostaminen ehkä ei ihan niin usein. Se on se peruste. Varsinkin sähkökinneri on kiva ajaa. Kyllä siinä tietysti muutakin ideaa on jos tarkemmin miettii.
Tänään illalla valojen koeajo.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili

Viesti Kirjoittaja PW »

E-Cruiser kirjoitti:
PW kirjoitti:

Aamulla herätessä en tiennyt sairastavani kinnerikuumetta, kunnes sain viestin jossa väitettiin niin.
Piti lukee vanha ketju läpi, ei helpottanu.
Ainut mikä helpottaa on köyhyys mutt nyt jo mietin senkin ongelman ratkasua :wink:

Meillä on identtinen taudinkuva.
Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin tarvitseeko kinnerin ostoa nyt perustella yhtään mitenkään?
Se on hauskaa.

Mutta kun,

  1. Oikeesti en tartte kinnerii.
  2. ei oo pitkää työmatkaa.
  3. en ajele halki/poikki Suomen retkeilemässä.
  4. ei oo pakko ajaa kaatosateessa.
  5. Auton korvaus ja bensan säästö - maailman pelastus
  6. en omista autoo joten maailma ei pelastu, vaikk ajasin kuin
  7. jos ajasin esim kesämökille - vaimo tulee autoll peräs - ei pelastu edes parisuhde.
  8. Kaupallisten kinnereiden ongelmat
  9. ostan puolivalmiin, monimutkasen laitteen ja rupeen koekaniiniks
  10. raportoin, korjaan, huollan ja oottelen ulkomaankielisii sähköpostivastauksia
  11. Luomisen tuskasta luopuminen
  12. jää omatekonen kinneri tekemättä
  13. ja foorumille kirjottamatta
  14. maailman nojapyöräyhteisöltä jää siis näkemättä seuraava kinnerinkehitysaste
    Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
    Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa

Viesti Kirjoittaja vaaka »

  • en ajele halki/poikki Suomen retkeilemässä.

Saa aloittaa.

  • ei oo pakko ajaa kaatosateessa.

saa silti senkin tehdä

  1. Auton korvaus ja bensan säästö - maailman pelastus
  2. en omista autoo joten maailma ei pelastu, vaikk ajasin kuin
  3. jos ajasin esim kesämökille - vaimo tulee autoll peräs - ei pelastu edes parisuhde.

Keulimisen estoksi eteen 2t3 pyörälle rouvalle istuin ja muillekin automaattisesti samalla pyörällä. Ei tarvitse olla edes polkimia, jotta saa houkuteltua helpommin matkaan pyörällä. Jos mäet ovat este, sähköt. Ketä vain voi kuskata pyörän nokalla, eikö lapsia ole ennenkin jo kuskailtu vatsan päällä istuen? Saisi porukka lisää kokemusta nojakin kyydissä olemisesta ja nojakkimaailma mainosta automaattisesti. Saattaa tarvita läpinäkyvän osan matkustavalle lapselle eteen, jos aikuiselle sopivalla penkillä istuu. Jos ei kuskattavaa, toimii tavarapyöränä. Toimii riksana. Riksataksi?

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili

Viesti Kirjoittaja jooseha »

PW kirjoitti:

Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.

Toimii mullekin.
Ostossa ei ole järkeä eikä tekemisessäkään. Saatan silti innostua tekemään :mrgreen:
Ruvennut tuntumaan että kaksipyöräisiäkin on liikaa. Yhdelläkin ajaisi samat ajot tai kahdella ainakin.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:
  1. Luomisen tuskasta luopuminen
  2. jää omatekonen kinneri tekemättä
  3. ja foorumille kirjottamatta
  4. maailman nojapyöräyhteisöltä jää siis näkemättä seuraava kinnerinkehitysaste
    Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
    Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.

Minun kohdallani tuo nelosotsikkokin on miinusmerkkinen. Luomisen tuskasta en luovu, vaikka ostaisin kaupallisen kinnerin. Eihän kinneri koskaan, oikeastaan kenelläkään, ole valmis sellaisenaan. Kaupallisellakin kinnerillä ajetaan myös siksi, että siinä voi vaikuttaa omaan ajamiseensa liikkumiseen liittyvään elämykseensä enemmän kuin autolla tai muullakaan kulkupelillä. Aina on jotain viritettävää ja keinoja parantaa elämyksen hienopiirteitä. Eiköhän se ole koko nojapyöräilyn idea alkujaan, että ei kelpaa tavanomainen,eikä ikinä se joka jo on, vaan tavoitellaan jotain elämyksellisesti hienompaa. Kinnerillä ja nojapyörällä liikkuminen ei ole vain liikkumista, vaan elämäntapa, jossa liikkumisesta tehdään elämys.

Tästä tuli nyt kai paremminkin perustelu kinnerin hankkimiselle ja ennen kaikkea rohkaisu sellaisen tekemiselle. Monta kertaa olen miettinyt jviirret-kinneriä ja sitä, miten Jukka kykenee olemaan rakentamatta siitä uutta, parannettua versiota. Sääli, kun tuo Joensuun kaveri, joka sillä ajaa nykyisin, ei kirjoittele tänne.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:
  1. Luomisen tuskasta luopuminen
  2. jää omatekonen kinneri tekemättä
  3. ja foorumille kirjottamatta
  4. maailman nojapyöräyhteisöltä jää siis näkemättä seuraava kinnerinkehitysaste
    Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
    Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.

Minun kohdallani tuo nelosotsikkokin on miinusmerkkinen. Luomisen tuskasta en luovu, vaikka ostaisin kaupallisen kinnerin. Eihän kinneri koskaan, oikeastaan kenelläkään, ole valmis sellaisenaan. Kaupallisellakin kinnerillä ajetaan myös siksi, että siinä voi vaikuttaa omaan ajamiseensa liikkumiseen liittyvään elämykseensä enemmän kuin autolla tai muullakaan kulkupelillä. Aina on jotain viritettävää ja keinoja parantaa elämyksen hienopiirteitä. Eiköhän se ole koko nojapyöräilyn idea alkujaan, että ei kelpaa tavanomainen,eikä ikinä se joka jo on, vaan tavoitellaan jotain elämyksellisesti hienompaa. Kinnerillä ja nojapyörällä liikkuminen ei ole vain liikkumista, vaan elämäntapa, jossa liikkumisesta tehdään elämys.

Tästä tuli nyt kai paremminkin perustelu kinnerin hankkimiselle ja ennen kaikkea rohkaisu sellaisen tekemiselle. Monta kertaa olen miettinyt jviirret-kinneriä ja sitä, miten Jukka kykenee olemaan rakentamatta siitä uutta, parannettua versiota. Sääli, kun tuo Joensuun kaveri, joka sillä ajaa nykyisin, ei kirjoittele tänne.

Juu, pitkälti Jorin kans samaa mieltä ja mieles käyny ett vois sen kaupallisen hankkii ja siinä sivussa kehitellä omia tekeleitä. Ei vaan luonto anna periks maksaa hirveitä summia keskentekosista vehkeistä. Tietyst tommonen käytetty, muutaman kerran rikki poljettu kinneri olis jo sopivasti sisäänajettu - esim TMS:n Strada on saanu sellasta kyytiä ettei taida meikäläinen sitä polkemalla rikki saada :mrgreen:
Jorin kirjotuksessa monta allekirjotusainesta olevaa lausetta :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili

Viesti Kirjoittaja PW »

jooseha kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.

Toimii mullekin.
Ostossa ei ole järkeä eikä tekemisessäkään. Saatan silti innostua tekemään :mrgreen:
Ruvennut tuntumaan että kaksipyöräisiäkin on liikaa. Yhdelläkin ajaisi samat ajot tai kahdella ainakin.

Joo samat ajatukset, ei pysty ajaan ku yhellä kerrallaan. Silti pitää rakentaa uusia, onneks seuraava rakennettava pyörä onkin tilaukseen :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Hankinta houkuttais, mutta kyllä se varmaan ite täytyy tehdä :mrgreen: kuituhommiin vaan eioo taitoa eikä taitoa..

Vastaa Viestiin