mhelander kirjoitti:Oli niin tain näin, Nokialla ei minua ohitellut säännöllisesti kuin TMS:n kinneri. Muut ajoivat joko about samaa vauhtia tai sitten ohittelin niitäkin.
TIedä sitten mikä oli ero moottoreissa ja kuinka pahasti kattamaton lopulta otti takkiin pääsuoran vastatuulessa. Vaikea näitä on vertailla. Itselleni ei kinneri sopis oikein juuri mitenkään käyttöön vaikka sillä vähän mukavuutta parantaisi.
Rataolosuhteet on erit kuin tuolla tien päällä. Tänäänkin erehdyin, kun piti kiirustaa, tärinäraidoitetulle tieosuudelle. Sitä olisi erityisen ikävää ajaa kinnerillä kun mukavammalla lowracerillakin oli rentous kaukana. Harmi vaan kun ko tieosuus on yksi nopeimpia paikallisia.
Toi onkin niin, että kinneriä pitää päästä kokeilemaan itse omassa ajoympäristössä ja verrata siihen pyörään millä normaalisti ajaa. Ratanopeudet kertoo jotain mutta kun ei tiedä polkijan päivän kuntotasoa niin ei niistä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä voi tehdä tai verrata omaan pyörään. Ensimmäisen 3 h jälkeen pääsuoran vastatuulessa kinnerin etu oli varmasti huomattava ja 6-11 h kohdalla tilanne varmasti korostui kun kilometrit alkoi painaa, lopussa taas tyyntyi. Toisaalta sen tuulen takia ei jaksanut ottaa kunnon spurttia mäkeen joka siis olisi pitänyt ajaa tekniikalla eli vaikea on spekuloida...