Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Lowride 12h Challenge in Nokia, 4.-5.8.2012 -> hahmottel

Viesti Kirjoittaja tavasti »

terppa kirjoitti:

Semmoinen ajatukseni oli, että tulisin maisemiin jo perjantaina ja lauantaina hyvissä ajoin radalle jos halukkaita kokeilijoita ilmenee, puitteet ainakin olisi hyvät jos haluaa vähän kovempaakin polkaista, se vaan on vielä kysymysmerkki, että miten näppärää tuota on säätää eripituisille kuskeille?

Vois veikata, että tuskin ne katteet ainakaan helpottaa säätöä normi nojakkiin verrattuna.

Joskus Jyväskylän nurkilla olleessa Lowridessä kyselin, että voiskos Waw:ia testata (niitähän on yksi jo muutaman vuoden ollut Suomessa). Omistaja sanoi, että 'jos on yhtään pidempi, leveämpi takamus tai harteikkaampi kuin minä niin ei oikein mahdu', vilkaisi minua ja todettiin yhteen ääneen 'kaikki osui'.

Mangoa silloin vähän kokeilin, sinne mahtui sisään, mutta en ehkä haluaisi sillä ajaa 12h. Tai mistäs sen tietää kokeilematta.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Lowride 12h Challenge in Nokia, 4.-5.8.2012 -> hahmottel

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo mutt kyllä mangoon tai wawiin ainakin yks Terppa mahtuu :D
En tiedä miten vaikea niitä on säätää mutt kyllähän ainakin Mangoilla aika isotkin tai ainakin pitkät kuskit ajelee. Muistaakseni velonautti savonlinnasta on pitkähkö kaveri ja hänen Mango sport onkin ollu ainut velomobiili jossa hyvin mahduin polkemaan.
Wawissa olen istunut mutta kapea kyllä oli hartiat ei meinant mahtuu, en tiiä oisko siinä mahollista saada penkkiä alemmas ja silleen lisää tilaa.
Mites oliks tuo Waw tulossa sähkömoottorilla vai mitä tuo e merkintä siinä tarkottaa ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Lowride 12h Challenge in Nokia, 4.-5.8.2012 -> hahmottel

Viesti Kirjoittaja terppa »

PW kirjoitti:

Joo mutt kyllä mangoon tai wawiin ainakin yks Terppa mahtuu :D
En tiedä miten vaikea niitä on säätää mutt kyllähän ainakin Mangoilla aika isotkin tai ainakin pitkät kuskit ajelee. Muistaakseni velonautti savonlinnasta on pitkähkö kaveri ja hänen Mango sport onkin ollu ainut velomobiili jossa hyvin mahduin polkemaan.
Wawissa olen istunut mutta kapea kyllä oli hartiat ei meinant mahtuu, en tiiä oisko siinä mahollista saada penkkiä alemmas ja silleen lisää tilaa.
Mites oliks tuo Waw tulossa sähkömoottorilla vai mitä tuo e merkintä siinä tarkottaa ?

Petri

Joo, pitäisi mahtua kapiiniin ja toivottavasti yltää myös jalat polkimille tai sitten taas harmittaa ettei tullut muksuna syötyä puurolautasia tyhjäksi :)

Tuo Waw mikä heille tulee on sähkömoottori -versio mutta Pieterin viestin mukaan se on helppo irrottaa ja ilman sähköapua sen ottaisin; vaikka sähköapu on todella hieno ja hyvä keksintö oman kulkupelin kumminkin tilaisin ilman sellaista ja käyttökokeilut haluan tehdä ilman sähköapua. Ewaw on muuten lähes samanlainen kun perusversio, 155 milliset kammet on erona ja lähteestä riippuen vaihteisto on joko sama 3 x 9 tai 1 x 9 en muistanut tuota kysyä kun velocraftin sinulla luki se 1 x 9.

Heinäkuussa tuleva Mango on Plus Tour -mallia, saa nyt nähdä miltä ne tuntuu. Wawista mä olen päiväunia katsellut kun se olisi sopivan kevyt, itseasiassa ilman sähköapuja ei ole montaa kiloa eroa Pioneeriin ennen tuunausta. Jos omaa meinaa niin Sportti -mallinen Mango olisi kans kevyt. Wawin lisävarusteiden hintoja en vielä tiedä ja itsellä oli luulo, että peruskinneri olisi maksanut enemmän kuin tuo 7895 € toimituskuluineen, Wawiin saisi Bob Yakin kiinni lomareissuille.

Joo, mut se 2 vk olisi riittävän pitkä aika, että syntyisi käsitys vehkeen ominaisuuksista ja omista ajo- ja omistushaluista, leasing-käyttö mainosmannekiinina on myös mielenkiintoinen vaihtoehto, jos talvi on sellainen kuin viimetalvi niin 2 - 3 kk olisi ajotauko kausien välissä. Nokialla on erinomainen tilaisuus testata omia ja ajokin rajoja ja siinä sivussa tartuttaa kinnerikuume taas parin kanssa polkiaan. Jospa tuollainen kokeilumahdollisuus innostaisi taas jonkun uteliaan lisää tapahtumaan.

Viimeksi muokannut terppa, 15 Huhti 2012, 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja terppa »

Laitetaanpas tällainen aihe niin Nokia-tapahtuman keskustelusta voi ylimääräisen kinnerien ominaisuuksien ruotimisen siirtää, jatkan tänne sitten käyttökokemuksia kun niitä tulee.

Heti kun foorumin kautta löysin http://www.velocraft.fi -sivuston ja siihen tutustuin mäjähti päähänäni, että haluaisin vuokrata kinnerin vähän pitemmäksi aikaa mitä nyt lyhyt koeajo on. Eli tarkoitukseni on vuokrata kinneri reiluksi kahdeksi viikoksi koekäyttöön ja ajoituksen halusin Nokian ajojen aikaan; siinä pääsee itse testaamaan kinneriä pitkäkestoisessa suorituksessa ja toisaalta radalla on hyvät puitteet kanssanojailijoille koeajoa varten.

Pieteriin Velocraftilta olen ollut yhteydessä ja hän suhtautui positiivisesti ajatukseen. Kun hän saa toisen velon Heinäkuussa niin käyn kokeilemassa molemmat eli Wawin ja Mango Plussan ja sitten voin päättää kumman vuokraan. Nettiselauksen perusteella Waw olisi ehkä itselle mieluisempi mutta sen kertoo vasta koeajo ja toisaalta Wawin lisävarusteiden hintoja en vielä tiedä.

Kinnerikuume oli tarkoitus siirtää johonkin hamaan tulevaisuuteen kun on talli ja on muutenkin vanha ja varakas :) mutta jos näitä kerran saa Suomesta pientä vaivaa ja korvausta vastaan vuokrata niin haluan selvittää miten velo sopii minun päivittäiseen käyttöön työmatka ym. liikenteessä. Tammisaari - Vääksy - Tammisaari siirtymillä saa sitten jonkinlaisen kuvan millainen se on pyörämatkailussa. Hinta tuntuu aluksi rasvaiselta mutta kun ei juo, polta eikä harrasta vieraita naisia ja tekee liikaa töitä niin ei sitä "rasvaa" ehkä sittenkään ole liikaa ja ehkä ne unelmat pitää toteuttaa silloin kun on vielä elossa ja huomisesta sitä emme tiedä :)

Velocraftilla on myös mielenkiintoinen mainos/leasing -idea mikä pitää ottaa tarkempaan tarkasteluun. Kun vuokraus toteutuu heinä-elokuun taitteessa tod. näk. 27.7 - 12.8 niin koeajomahdollisuus uteliaille voi onnistua myös Lahden suunnalla mikäli Nokialle ei pääse tulemaan.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja PW »

Voiko sitä hintaa kertoa ? En nettisivuilta löytänyt, tuosta Pieterin foorumikirjotuksesta sain ensin käsityksen ett hyvin halpa.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja terppa »

En tiedä on ko. vuokrahinta suuri salaisuus mutta em. ajalle hinta elää vähän saadun julkisuuden ja oman aktiivisuuden mukaan. Kun osallistun Nokian ajoihin ja esittelen peliä niin 100 - 350 € välillä liikutaan, lisäksi ohjelmistossa on viikonloppupolkaisu Lahteen eli heille on positiivista mitä enemmän velo on liikkeellä. Tuo 350 euroakin on jo reilusti alennettu hinta. Mutta olen lupautunut esittelemään veloa minkä teen ihan mielellään, kun muutaman ylimääräisen pään voimin ruotii härveliä niin näkökantoja nousee monenlaisia ja niihin voi sitten peilata omia näkökantojaan.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja terppa »

Kahvipaikka_1.jpg

Dodi! Wavin koeajo on alkanut, 82 km takana kunnes pimeys pakotti katselemaan pari vahvaa petäjää riippumaton ripustusta varten.

Valot kuuluu kauppaan mutta vain toisessa oli patterit ja Karkkilaan menevän tien asfaltti on todella huonoa niin en uskaltanut jatkaa etten riko vehjettä kun kaikkia kraatereita ei näe.

Sain ilmaiset pullakahveet kuvan kioskista ihan sillä perusteella, että kurvasin niin tyylikkäällä pelillä pihaan :) kiinnostuneita oli ja Sakari muuten tunnettiin ;) olikohan tuo nyt Fiskarssin ruukkialueella, pyörän huono puoli tuli esiin kun vauhdit sai melkein ilmaiseksi 45-55 km/h niin ei malta hiljentää vaikka paikat muuttuu suoraan postikortista repäistyksi.

Jotakin havaintoja, tasamaalla vauhtia ei huomaa mutta kun katsoo mittariin niin lukemat on kivoja, myötämäessä hymy leviää korviin kun pyörä vaan menee polkematta uskomattoman pitkään, ei yhtään isoa mäkeä mutta huiput 72 kmh. Jos on kova liikenne tai tuulen puuskia niin +50 km/h vauhdissa pitää ajaa tarkasti.

60kmh vauhdissa polkeminen keinuttaa laitetta epämukavasti, pitänee opetella pyörittämään paremmin.

Polkimet jäi vähän liian kauas ja nyt istun liian edessä mistä johtuen hanuri puutui, säätöä... Kova on muutenkin ventis istua.

Ohjauskahvat voisi sentin tai kaksi olla keskempänä, nyt jos ilman hanskoja ajaa niin rystyset hiertyy vaihdekädessä, en ole tutkinut saako säädettyä. Ilman hanskoja tai pyöräily hanskoilla saa ajaa vaihdekäsi morjenstusasennossa koska hikisellä kädellä ei saa vaihteita väännettyä, onneksi juoksin junalle työkamppeissa niin oli myös oikeat hanskat mukana, ne on jotain nahan sukulaista, kämmenosa näyttää säämiskältä, niillä ajaminen luonnistuu hyvin. Työauto muuten hajosi yöllä niin sai vähän juosta päivän mittaan, että kerkesi varattuun junaan.

Syheröteillä +50 kmh vauhdeissa kaista on aika tehokkaassa käytössä, peileistä onneksi näkyy kohtuullisesti.

Led suuntamerkit laittaisin ehdottomasti koska kädellä ei oikein voi näyttää merkkiä ja itse ottaisin vehkeen nestelevareilla vaikka hinta on aika kova.

Tavaraa ei mahdu kovin paljoa mutta takakatteen poistamalla Bobin saa kytkettyä eli sopii reissupeliksi. Nyt vehje on kattoon saakka lastattu mikä hivenen hidastanee ylämäkiajoa. Sähköapu tuohon sopii kuin nenä päähän mutta minä olen olevinaan kova jätkä ja en tartte :)

Pitää kampia mittailla, nyt on saatavana myös semmoiset jossa on pedaalille kaksi kiinnitysreikää. Nykyiset Wavit kuulema tehdään Tsekissä ja laatu paranee, etukatteeseen on saatavana myös luukku jolloin "jalkatilan" voisi valjastaa paremmin tavaran kuskaukseen.

Keltainen väri on hyvä huomioväri, reilun kaupan banaania voisi mainostaa samalla :P

Hieno peli mutta tarvitsee kilometrejä alle ja säätöä, että pääsee sinuiksi. Voipi olla nopea Nokian tyylisellä radalla, toivottavasti myös työmatkalla. Maantiellä aika ihanteellinen peli mutta taajamassa ne sähköt auttaisi lähtökiihdytyksessä.

Pieterin kanssa oli mukava asioida vaikka hiukan oli vielä kieliongelmia mutta ei suuria

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Häiritsee tuon puljun nimi. velocraft :evil:

Mutjoo, hyvin näyttäs kulkevan tasaisilla :D entäs ne kauheat ylämäet, paljonko vehje painaa?

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja terppa »

Syväri kirjoitti:

Häiritsee tuon puljun nimi. velocraft :evil:

Mutjoo, hyvin näyttäs kulkevan tasaisilla :D entäs ne kauheat ylämäet, paljonko vehje painaa?

Mikäpä virman nimessä on vikana? :)

Juu, kyllä se tasaisella ja alamäessä kulkee varsinkin ilman reissukamoja, ensiyönä toivon mukaan nopeammin koska nyt on renkaissakin maksimipaineet, ei saanut näköjään aakkosbaarin mittarista kuin 4 bar, meinaan Lopella meni rengas, ulkorenkaan sisäsyrjä on kulunut liian jyrkistä käännöksistä ja runko repesi. Vaihdoin vararenkaaksi varaamani Duranon ja menohalut parani ehjärunkoisella renkaalla vaikka paineet oli näköjään vajaat. Perjantai meni 27 km/h keskarilla ja lauantai 27,8 km/ keskarilla mutta Tammisaaressa riehuin ruokakaupassa kuin vuoden autiolla saarella ollut niin tuli vähän ylimääräisiä kiloja eli reissukamat oli taatusti yli 10 kg. Riihimäki - Lahti väli oli rasittavaa tärinäraitaa ja kaupunkiajo kevyenliikenteenväylällä todella hidasta mutta Lahti - Vääksy välillä pyörä pääsi oikeuksiinsa.

Tänään 40 km maantielenkki missä oli aika paljon mäkiä meni 32 km/h keskarilla, tuuli oli melkoinen mutta sitä ei oikein tajunnut vasta kun katsoi puiden latvoja eli hyvä aerodynamiikka auttaa vaikka kyllä se nopeudessa varmasti näkyy. Jalat oli taikinaa eilisen 152 km jälkeen ja meno aika lämpöistä mutta ei passaisi valittaa kun kerran kesässä on kuuma :) jos tuon ostaisin niin ehdottomasti ylimääräisen ilmastointiräppänän tilaisin keulille. Tovin matkasta ajoin kisaa kippurasarvimiehen kanssa, ylämäessä hän pääsi karkaamaan aika kauas mutta tasamaalla ja varsinkin myötämäessä eron sai äkkiä kiinni.

Tuuri kävi kampiasiassa eli peli on normaalisti sähköavusteinen ja niissä on 155mm kammet mikä liikerata tuntui jaloille tutummalta, ei tosin lyhyemmätkään olisi haitaksi.

Säädöt on vielä kesken, nyt ehkä polkimet tuli liian lähelle. Pioneerista varastin istuinpäällisen kun ei perse kertakaikkiaan kestä ajaa nuin kovalla mitä ventis on. Maantielenkki meni vielä polkimet vähän liian kaukana ja jakkaralta valui niin siitä johtuen myöskään selällä ei ollut mukava asento mutta äskeisen uimareissumatkan (2 km ) perusteella nyt selkäkin tykkäisi.

Aika moneen valokuvaajaan olen jo vajaan 300 km aikana törmännyt ja jotkut jopa on tehnyt u-käännöksen ja ajaneet sitten ohi bussipysäkille kuvaamaan. Lahden Satamassa vehje oli myös aikamoisen huomion kohteena, kahvilan terassilta kun katseli niin välillä sydäntä kylmäsi, että onkiiko tuo tavaroita kun melkein koko yläkroppa sukelsi pyörän uumeniin mutta onneksi kiinnostus kohdistui "moottoritilaan" Tuossa siskon räppäämä kuva.

Waw.jpg
Waw.jpg (66.82 KiB) Katsottu 3843 kertaa

Jos oisi oma peli niin mittarin siirtäisin koelautaan, nyt sitä ei hämärässä näe, ei se nopeusnäyttö niin tärkeä ole mutta kun suunnistaa niin välimatkalukemat risteyksien välillä olisi ihan jees... muistaaksen punaisessa Mangossa on karttavalo vakiona eli sen tyylinen ratkaisu olisi myös kätevä. Kartan samoin voisi laittaa muovitaskuun ja muovitaskun tarranauhalla koelautaan missä se olisi koko ajan silmissä ja säilyisi kuivana. Nyt ensimmäiset 20 km teki pätkän matkaa kartan lukukelvottomaksi kun kyynärpäästä valuva hiki valui kartalle :D

koelauta.jpg
koelauta.jpg (54.32 KiB) Katsottu 3843 kertaa

Äänimerkki on näpsäkkä keksintö eli torvi saa äänensä pumpusta pumppaamalla:

torven painike.jpg
torven painike.jpg (42.93 KiB) Katsottu 3843 kertaa

Semmoista fundeerasin, että kinnerissä voisi olla hyvä parin tonnin välein vaihtaa eturenkaiden paikkoja puolelta toiselle eli niin, että pyörimissuunta säilyy samana mutta eri reunus kuluu. Kun saan aikaiseksi ottaa Optimasta toisen Duranon ja laittaa sen tähän Wawiin niin saattaapi meno muuttua taas pykälän verran jouheammaksi.

Kahvilan terassilta kuultua, pikkutyttö mummolleen. "Toihan on ihan kuin kanootti, jalat laitetaan sinne sisäpuolelle" (varmaan kajakkia tarkoitti)

Vähän kyllä mietityttää, toisaalta on ihan helmi peli mutta pitäisi päästä kokeilemaan ratasvaihteista kinneriä, Rohlovi ei oikein vakuuta, isoilla vaihteilla ihan kiva mutta kun seiskan tyrkkää pesään niin jo muuttuu meno tahmeaksi, siitä kun vähän pienempään päin vahtelee niin paranee mutta ei ole minun mielestä hyvä. Se on erinomaista, että 14 vaihdetta on suorassa jonossa mutta ylämäkiin ei yhtään ylimääräistä tahmeutta haluaisi.

Ohjauskahvat saisi vähän keskemmäksi kun laittaisi pitemmät pultit ja prikkoja alle mutta tangonpäävaihtajat olisi minun mielestä kiertovaihteita parempi, niitä voisi napsutella hikisillä käsillä paremmin.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Kohta iskee kinnerikuume tännekin :D

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja Api »

Mitenkähän on tuon nokan irrotettavuuden kanssa, onkohan liian työläs homma joka päiväiseksi operaatioksi?

Tämä Waw keula irroitettuna taitaa olla ainut velobiili jonka voisi saada mahtumaan meikäläisen pyörävarastoon.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja terppa »

Api kirjoitti:

Mitenkähän on tuon nokan irrotettavuuden kanssa, onkohan liian työläs homma joka päiväiseksi operaatioksi?

Tämä Waw keula irroitettuna taitaa olla ainut velobiili jonka voisi saada mahtumaan meikäläisen pyörävarastoon.

Minuutissa sen kyllä irrottaa ja laittaa takaisin eli helppoa on. Tässä on 7 kuusiokolo ruuvia ja kaksi tarranauhaa alimmaisena, uudessa on vissiinkin 9 kuusiokoloruuvia eli tarranauhat on korvattu, se lienee vielä mukavampi asentaa kun loksahtaa paremmin paikalleen. Nokan kautta taitaa ketjujen rasvaus olla helpointa niin silläkin tuota nokkaa joutuu irrottamaan.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Häiritsee tuon puljun nimi. velocraft :evil:

Mikäpä virman nimessä on vikana? :)

Taitaa monen nojapyöräilijän mielikuvissa sekoittua velokraftiin http://www.velokraft.com. Myös http://www.velocraft.com näyttää olevan jo käytössä. mun mielestä nimessä ei ole mitään vikaa, toki aina toivoo suomea, mutta tämä englannilla markkinointi alkaa olla jo maan tapa. Toivon että tämä bisnesmalli saa ilmaa alleen ja lisää kinneritietoutta tavallisen kansan keskuudessa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja terppa »

Juu, onhan nimessä kyllä sekaantumisen vaara. Suomenkielisiä nimiä ja markkinointia itsekkin toivon mutta tässä tapauksessa englannin kielen hyvin ymmärrän koska kauppiaskin on Englannista :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kinnerin vuokraus/koekäyttö

Viesti Kirjoittaja terppa »

Tuosta keulan irroituksesta/säilytyksestä vielä, mulla velo on pihalla ja siihen aina virittää katon paikalleen ja koko aukkosuojan lukitsee kahdella ruuvilla niin varmaan suurinpiirtein sama aika menee kuin "nenän" paikalleen laittoon.

Kovasti on kaksijakoiset aatokset... periaatteessa ihan loistopeli, mutta, mutta... ehkäpä kirjoittaminen jäsentää aatokset :)

Yöllä töihin, katto oli paikallaan ja kapiiniin sukelsin, melkein kävi niin ettei sinne ihminen mahtunut :) kattoa piti säätää ylemmäs ja visiirin etureunaan tietysti pieni rako ettei huurru. Pyörä yllätti aluksi hiljaisuudellaan, tai no, melu ei ollut niin kova mitä odotin, katto paikallaan ajaessa taas tunnelma oli toinen eli aika kaikukoppa on ja sorapätkällä (jota työmatkaan kuuluu ehkä 400m) melkein korvatulpat tarvitseisi, toinen havainto oli, että kypärä kolisi koko ajan kattoon soralla rynkyttäessä mikä myös oli hivenen epämukavaa.

Kesän lämpimin yö 21 astetta ja oli se katto liikaa eli kuuma tuli nopeasti. No ukkoskuuron reunusta pukkasi ja vettä tuli kuin aisaa ja visiiri piti avata eli naama ja kaula kastui mutta näkipähän jotain, se mitä näki ei ollut kovin kaukana koska minun mielestä valot on aivan liian heikkotehoiset ja väärässä paikassa (ladatut akut vaihdoin kyllä valoihin), nyt puolet valokeilasta hyväilee kinnerin kylkeä eli valot pitäisi eteen asentaa ja tehoa lisää, välillä mentiin melkein vaiston ja valkoisen reunaviivan varassa. Vedenpoistoreiät pitäisi myös löytyä koska rankkasateella pyörän ollessa paikallaan katon reunoista pääsee vesi sisään ja jonkinmoiset lammikot lattialle jää, samoin myös visiiri auki ajaessa. n. 60 km/h vauhdeissa visiiri rupeaa vapättämään aika ikävästi, parhaimmillaan keskari oli yli 36 km/h mutta viimeinen iso mäki tiputti heti 2 km/h ja loppu on muuten hitaampaa. Katosta on myös se huono puoli, että kuski ei voi kurkotella eteenpäin jos haluaa nähdä lähemmäs pyörän keulaan.

Wawin paras anti on hintaan kuuluva katto ja sen myötä silmiä hivelevä ulkomuoto mitä on kahvilan terassilta kiva katsella mutta itse kuitenkin ostaisin kinnerin etupäässä ajettavaksi niin Wawin paras etu valuu vähän niinkuin hiekkaan, katto ei vaan ole mukava käytössä (ehkä joulukuussa voisin väittää jotain muuta :)). Sportti Mango voisi olla sittenkin parempi vaihtoehto ja siihen samanlainen tuulilasi mitä Velonautilla. Toivottavasti Pieter tulee Nokialle niin voisin Mangoa verrata ja toivottavasti se on ketjuvaihteella.

waw parkissa.jpg

SporttiMango viksulla lipalla:

mango.jpg

Rohlovi tuo 1,2 kg lisää painoa ja tehdaspainojen perusteella paino on 29,7 ja lisäksi minulla on aina 2-3 kg tavaraa mukana eli käytännössä jotain 32 kg painoilla mennään. Yöllä keskari oli 33,4 km/h mutta parin rankkaa sadekuuroa hidasti ja oletettavasti niiden paikkeilla vastatuuli oli kovaa. Kevyemmin pääsi perille kuin Optimalla mutta ei meno kovin leppoisalta tuntunut eli nuo omat pyörät on letkeämpiä, niillä tosin olisin kastunut läpimäräksi ja vähintään 5 min kauemmin olisi matka kestänyt. Pehmusteen laitoin hihnalla kiinni niin nyt tuntuisi selälle löytyvän mukava asento. Äsken vielä rukkasin polkimien etäisyyttä jokusen millin eli katsotaan taas tulevana yönä...

Kotiin tulin aika rauhassa kun oli mehut vienyt työpäivä. Pyörätiellä aluksi ja siinä velo on hitaampi kuin kaksipyöräinen koska katvepaikkoihin pitää ajaa todella hiljaa kun se ei ole kovin ketterä. Tuuli oli aluksi ihan älytön takaviisto myötätuuli. 79 km/h oli huiput ja aika herkällä kädellä sai ajaa mutta ei ollut ihan niin vikuri kuin vajailla rengaspaineilla vaikka tuulta oli enemmän. Loppumatkasta tie ja tuuli kääntyi sivutuuleksi, puuskien takia ei voinut polkea yli 40 km/h vauhtia, vähän ehkä akateemista valittamista koska omilla pyörillä siinä tuulessa en pääsisi edes 40 km/h :shock: mutta tämä sujahtaa tuulen läpi :) ylipäätään tuntuu, että hytkyn vähän liikaa polkiessa. keskari taisi olla 30,2 km/h ja luultavasti Optimalla samoihin olisi päässyt alun myötätuulen ansiosta, loppumatka hitaammin...

Veto on vähän pois eli vielä en jaksanut Duranoa laittaa toiselle puolelle ja odotus on, että sen jälkeen ohjauskin olisi taas vähän parempi, yöllä kun Lahden päässä ei ollut isoa tuulta niin 68 km/h meni ihmeemmin vikuroimatta, siinä vaan mietin, että jos mäen alla on vesipassi niin miten helposti tämä nousee vesiliirtoon :) takana on 50-559 Schwalbe Supreme, sitä fundeerasin, että mikä olisi ero sivutuulessa (tai ylipäätään ajon vakaudessa) jos takana olisi kapeampi ja kovempi rengas?

Muuta mitä on tullut mietteitä: Sutii soralla helposti, varsinkin jos on vähänkään vastamäkeä eli sillä aatoksella pitää mennä, että on vain sulan maan peli. irtokattoa näpsäkämpi olisi nopeasti päälle laitettava aukkopeite, jos tavoitteena on hoitaa parkkirutiinit nopeasti.

Ei kyllä yhtään osaa sanoa, että tahtooko ostaa... Pitää sitä Mangoa vielä tutkailla...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin