Mango+ Kinneri

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Kuvia...

Liitteet
1.jpg
1.jpg (49.23 KiB) Katsottu 2327 kertaa
1.jpg
1.jpg (42.88 KiB) Katsottu 2327 kertaa
1.jpg
1.jpg (41.01 KiB) Katsottu 2327 kertaa

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mulla Duranot kesti takana vajaa 4000 km, edessä muistaakseni 4500 km ja omasta käyttövirheestä joutui vaihtamaan ennen aikojaan. Justiin laitoin käytetyn sport contactin taakse eli käyttökokemuksia on lähiviikkoina kerrottavana.

Kendat edessä on yllättäneet positiivisesti, olisiko tonni takana? Rullaa sateella paremmin kuin Durano, pistosuojauksesta ei ole tietoa, yksi rengasrikko on ollut...

Voisiko Schwalbella olla reilummat laatuvaihtelut nykyisin? Minulla on niiden kanssa ollut aika hyvä tuuri.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Joo viimevuotiset duranot olisi vieläkin ajokunnossa. Ajettu n. 3500km... Mitä nyt halkeamia reunoissa. Mukavuus syistä vaan haluaisi leveämpää rengasta eteen. Takana pyörinyt tämän kesän bigapple. Siinä ei ole minkäänlaista kulumisen merkkejä.

Pientareen puoleinen rengas tuntuisi menevän rikki herkemmin vaikka nyt koittanut vähän keskemmällä ajaa. Lisäksi saman puolen vanteessa ei tunnu puolat kestävän. Useamman jo vaihtanut tälle kesälle...

Laittelin pieterille viestiä renkaista, jos hän vaikka viitsisi laittaa reklamaatiota valmistajalle... Katotaan mitä sieltä vastataan.

Eniten tässä mietityttää se, että reissuun tekisi mieli lähteä nokian kisojen jälkeen. Reissun päällä ei vaan haluaisi murehtia teknisistä ongelmista vaan nauttia pyöräilystä ja maisemista.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja terppa »

eemeli kirjoitti:

Eniten tässä mietityttää se, että reissuun tekisi mieli lähteä nokian kisojen jälkeen. Reissun päällä ei vaan haluaisi murehtia teknisistä ongelmista vaan nauttia pyöräilystä ja maisemista.

Silläpä mä pakkasin nykyiselle reissulle 4 päälli- ja sisäkumia mukaan :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:

Voisiko Schwalbella olla reilummat laatuvaihtelut nykyisin? Minulla on niiden kanssa ollut aika hyvä tuuri.

Voi. Minulla on highracerissa ollu valmistumisestaan asti kojakit eikä vieläkään mitään vikaa. Kickbikessä takana "taskuun taiteltava" kojakki, toinen kokonainen kesä menossa ja kyljissä pikku murtumaa :(
Olisiko se laatuvaihtelu vanhenemista? Pieniä kumeja menee vähän, tekevät kuitenkin ison erän kerrallaan, joten viimeiset seisovat varastoissa pitkään.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Mulla Mango Sportissa eka rengaskerta,edessä Schwalben Duranot ja takana Kojak kesti ruhtinaalliset 9200km.ennenkuin kudos alkoi näkyä eturenkaissa.Vaihdoin samanlaiset tilalle.Uusi rengaskerta kesti reilut 3000km ,kun Durano repesi edessä sivulta halki.Lieneekö käynyt asfaltin reunaan tai suurempi kivi osunut ajon aikana ? Tänä vuonna Duranot revennyt toisenkin kerran kyljestä. Schwalben renkaitten heikkous taitaa olla nuo kyljet vaikka kulutuspita keskellä on suht vahva,minun mielipiteeni tällä hetkellä

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Kiitos vastauksista! Sen verran potutti vielä noi renkaat, että jätin vielä vaihtamatta. Vaihtoehtoina olisi Marathon plussat 35mm/47mm, duranot ja jotkut 47mm kendat. Kendat saa varmaan unohtaa kun ei kestä painetta kuin 4,5 baria...

Napadynamoa koitin myös viritellä pyörään. Ehkä tosta vielä jotain tulee... Huomenna Etraan kysymään hihnaa.

Liitteet
1.jpg
1.jpg (59.43 KiB) Katsottu 2237 kertaa

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja mhelander »

eemeli kirjoitti:

Vaihtoehtoina olisi Marathon plussat 35mm/47mm, duranot ja jotkut 47mm kendat. Kendat saa varmaan unohtaa kun ei kestä painetta kuin 4,5 baria...

Saako kysyä että miksi 4.5 bar paine ei riitä Kendan renkaisiin ? Jos ovat 47-milliset...

Mulla on 50-millisissä renkaissa maastonojakissa 1.14 bar edessä ja 2.15 bar. Laite painaa 20 kg ja kusku jotain 68 kiloa ajokunnossa eli yhteensä vajaat 90 kiloa.

Nimittäin nyt hiljattain tehdyt kokeilut rengaspaineilla ja etenkin tubeless renkaat vakuuttaa todella kun tein maastonojakin rengastestit.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3848
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Viroon suosittelen leveämpää matalemmilla paineilla, koska siellä on todella vaihtelevan laatuista asfalttia ja vauhti ei ole kovinkaan kova jos meinaat ajella ryhmän mukana.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Wacky kirjoitti:

Viroon suosittelen leveämpää matalemmilla paineilla, koska siellä on todella vaihtelevan laatuista asfalttia ja vauhti ei ole kovinkaan kova jos meinaat ajella ryhmän mukana.

Näin mäkin olen aatellut, mutta joudun luultavasti tyytymään 35mm marathon plussiin. Tänään laitoin 47mm marathonit, mutta ei ne mahdu pyörimään kunnolla...

Tänään sain laitettua myös hihnan napadynamoa varten. Taidan kuitenkin viritellä kiristimen hihnalle, jotta sen tarvittaessa pois päältä. Nyt tuntui vaikuttavan yllättävän paljon polkemiseen vaikka en ladannut edes akkua. Paikallisen elektroniikka liikkeen mukaan akkua piti voida ladata pelkällä johdolla, mutta eihän se tuolla tavalla toiminut. Mitäs tuohon pitää laittaa väliin?

Liitteet
1.jpg
1.jpg (56.19 KiB) Katsottu 2152 kertaa

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja jviirret »

eemeli kirjoitti:

Nyt tuntui vaikuttavan yllättävän paljon polkemiseen vaikka en ladannut edes akkua.

Varmasti vaikuttaa, ei ole sattumaa ettei voimansiirroissa yleensä käytetä kumiremmejä jos tavoitteena on pienet tehohäviöt.

eemeli kirjoitti:

Paikallisen elektroniikka liikkeen mukaan akkua piti voida ladata pelkällä johdolla, mutta eihän se tuolla tavalla toiminut. Mitäs tuohon pitää laittaa väliin?

Vähintään diodi plus johtoon ettei akku purkaannu moottorin kautta silloin kun vauhtia on vähän. Miten totesit ettei toimi?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Vaihdenapa liikahti kun laittoi johdon kiinni eli purki käsittääkseni akkua väärään suuntaan.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja jviirret »

eemeli kirjoitti:

Vaihdenapa liikahti kun laittoi johdon kiinni eli purki käsittääkseni akkua väärään suuntaan.

Siltä vaikuttaa, Diodi piuhaan näin:

lataus.gif
lataus.gif (3.85 KiB) Katsottu 2148 kertaa

Vieläköhän nykydiodeista tuollainen rantu löytyy joka ilmaisee virran kulkusuunnan, sillon ku viimeks noita pyöritellyt ovat näyttäneet tällaisilta:

Kuva

Tuohon käy melkein mikä vaan, jos se on sen kokoinen että silmällä näkee ja tinattua saa niin virrankesto on luultavasti riittävä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Iso kiitos Jukalle selkeestä ohjeesta... Laitoin diodin johtoon ja nyt tuntuis pelaavan.

Toinen alkuperäisistä akuista heräs tänään henkiin. Piti olla jo mennyttä kalua... Nyt voi ladata toista akkua kun toinen on käytössä. Testaillaan lisää ja toivotaan parasta.

Tänään reilu kuudenkympin akunlataus lenkki vähän reilu kolmenkympin keskarille eli ei tuo dynamo kai kauhiasti jarruta menoa...

Ai niin DaHood saapui tänään :D...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

No voihan perhana... Hajosi ohjauksesta yksi pallonivel. Ei siinä mitään, mutta kun se sijaitsee ohjaussauvan puolella. Mistäköhän sinne pääsee käsiksi? Mulle ei tuu muuta mieleen kuin, että poraa pohjaan reilumman kokoisen reiän ja paikkaa sen sitten peltilevyllä. Tääkin oli varmaan oma moka kun kiristelin pultteja etsiessäni uuden äänen alkulähdettä. Varmaan silloin nivel kääntyi väärään asentoon...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Vastaa Viestiin