Mango+ Kinneri

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Napadynamoa miettinyt... Mulla aika vähän kokemusta niistä. Mikäs olis hyvä? Kannattaako panostaa enemmän ja ostaa esim. täältä http://www.pyorahuolto.com/shop/elektro ... apadynamot vai riittäiskö perus shimano pyörätohtorilta. Tarkoitus olis puhelinta + mangon akkua saada ladattua...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja jviirret »

eemeli kirjoitti:

Tarkoitus olis puhelinta + mangon akkua saada ladattua...

Ovat vähän pienitehoisia molempien yhtäaikaiseen lataamiseen. 6V/3W tarkoittaa käytännössä 0,5A virtaa. Pelkän 1500mAh:n kännykän akun lataaminen kestäisi karkeasti ottaen 3h jos puhelinta ei käytä yhtään tuona aikana.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja PW »

Eikös Velowagonilla ollut Mangossaan dynamo systeemi, se ei ollut navassa vaan ketjussa.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Joo samanlaista systeemiä olen aatellut. Velowagonin pyörää sillä silmällä vakoilinkin...

Vähän huonosti taas kirjoitin. Tarkoitus olisi ladata pyöränakkua ja sitä kautta sitten tarvittaessa puhelinta... Usb portin kautta käsittääkseni onnistuu?

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja terppa »

eemeli kirjoitti:

Joo samanlaista systeemiä olen aatellut. Velowagonin pyörää sillä silmällä vakoilinkin...

Vähän huonosti taas kirjoitin. Tarkoitus olisi ladata pyöränakkua ja sitä kautta sitten tarvittaessa puhelinta... Usb portin kautta käsittääkseni onnistuu?

Ainakin minulla lataa Usb-portin kautta. Sitä en tiedä miten isot akut tuossa on ja mikä olisi latausaika? muovipäällysteen taakse kun yrittää kurkistaa niin on "patterin näköinen" mötikkä jonka kyljessä on 4000 mah mutta niitä patterin näköisiä on 5 kpl eli voiko olla 20000 mah?

Jos kännykkään otti akullisen virtaa niin päiväledelä poltteli n. 20h sen päälle. Ensi talvena jonkun laturivirityksen yritän rakentaa kans niin ei tarvitse jännittää virtojen kanssa.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Mulla on siis kaksi akkua (Touri-maillin ominaisuus) joita vaihtelen kytkimellä. Näppärää kun ei tarvitse huolestua riittääkö virta vai ei matkan aikana. Olen toistaiseksi ladannut tyhjentyneen akun ihan laturilla.
Usb-ulostuloille on oma kytkin kojelaudassa joka lataa esim puhelimen Mangon akusta (ei siis dynamosta). Dynamo lataa vain akkua (akkuja?). Dynamon kitka on tosiaan mitätön ja esim. Giro d'Espoo tuli ajettua dynamo päällä vahingossa. :D

Kaipailisin tosiaan akuille jotain indikaattoriledejä jotka kertoisi lataustilan.

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:

Ainakin minulla lataa Usb-portin kautta. Sitä en tiedä miten isot akut tuossa on ja mikä olisi latausaika? muovipäällysteen taakse kun yrittää kurkistaa niin on "patterin näköinen" mötikkä jonka kyljessä on 4000 mah mutta niitä patterin näköisiä on 5 kpl eli voiko olla 20000 mah?

Ei. Kun kennot on kytketty sarjaan niin kapasiteetti on sama kuin yhden kennon kapasiteetti, tässä tapauksessa siis 4000mAh, koska sama virta kulkee kaikkien läpi. Jännite on 5x1,2Volttia=6Volttia.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4624
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja janx »

Jänniteen saa näkyviin helposti esim. Tällä: http://dx.com/p/mini-3-digit-display-di ... 30v-142560

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Iski nuukuus ja tilasin pyörätohtorilta rullajarrudynamon. Kun kaipaan etujarrua "CityFillariin" niin tämä uusi menee siihen ja "CityFillarissa" oleva jarruton sitten mangoon... Oma hommansa puolata vanne uudestaan, mutta saapi taas lisäkokemusta siitäkin hommasta.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Tuumasta toimeen... Taivuttelin kolmen millin lattaa.

Liitteet
1.jpg
1.jpg (42.91 KiB) Katsottu 1885 kertaa

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Olisko tämä nyt järkevin tehdä niin kuin Velowagonin Mango tourissa eli kahdella akulla...

Mulla Mangossa nämä akut. Isompi ei ole ollut käytössä... Lsäksi kuva laturista.

Liitteet
1.jpg
1.jpg (48.34 KiB) Katsottu 1880 kertaa
1.jpg
1.jpg (37.02 KiB) Katsottu 1882 kertaa
1.jpg
1.jpg (45.61 KiB) Katsottu 1882 kertaa

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Olipas hieno ilta polkea tänään. Tyyntä ja sopivan lämmintä... Pitkästä aikaa pitempi lenkki yli kolmenkympin keskarilla. 62km ja keskari 32,3 km/h:ssa... Ai että kun menis aina tota vauhtia.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Pikkuhiljaa alkaa potuttaa renkaiden kanssa pelleily...

Mitäs kokeiltais seuraavaksi kun marathon racerit repes päältä. Ajettuna 700km... Nyt swhalbelta kokeiltu tänä kesänä duranot, kojakit ja racerit... Viime kesänä duranot kesti koko kesän. Vois kyllä kokeilla toista valmistajaa tällä kertaa.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

eemeli kirjoitti:

Pikkuhiljaa alkaa potuttaa renkaiden kanssa pelleily...

Mitäs kokeiltais seuraavaksi kun marathon racerit repes päältä.

Pistäs kuvaa kumeista ja vaurioista niin joskos spekulaatioita syystä saataisiin...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mango+ velomobiili

Viesti Kirjoittaja jviirret »

eemeli kirjoitti:

Mitäs kokeiltais seuraavaksi kun marathon racerit repes päältä.

Continental sport contactia näyttää olevan myös 406 kokoisena: http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle ... tact.shtml
En tiedä mistä tuota voi ostaa...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin