Mango+ Kinneri
Re: Mango+ Kinneri
En saa selvää, mikä siinä on vikana? Hyppyyttääkö ketju vaihteen siirtäjää vai?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 970
- Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mango+ Kinneri
PW kirjoitti:En saa selvää, mikä siinä on vikana? Hyppyyttääkö ketju vaihteen siirtäjää vai?
Ketju hyppii rohloffin rattaalla. Ketjun kiristäjä on edessä...
- Liitteet
-
- IMG_479.jpg (177.79 KiB) Katsottu 1684 kertaa
-
- IMG_478.jpg (181.09 KiB) Katsottu 1684 kertaa
-Janne-
Re: Mango+ Kinneri
Kai se putken pätkällä korjaantuu. Eikö sitä paluu ketjua saa kulkemaan suoraan? Miten miun on näistä kuvista niin vaikee aina hahmottaa:? 

Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Mango+ Kinneri
Onkos eessä ja takana sama raideväli?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 970
- Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mango+ Kinneri
PW kirjoitti:Onkos eessä ja takana sama raideväli?
Piti olla, mutta tuli mittavirhe. Kolme senttiä kapeampi takaa. Lyhensin taka-akselin liian lyhyeksi ja hydrauliputki kallista tilaustavaraa.
Ei mahdu paluuketju oikein muualta menemään, jos haluaa käyttää rissaa ohjaamiseen...
-Janne-
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 11543
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mango+ Kinneri
Paluuketjun voisi ohjata vetopuolen rissan alapuolelta putken pätkällä näin

Silloin veto ja paluupuoli olisi samassa linjassa. Toimi ainakin tässä:

Jukka

Silloin veto ja paluupuoli olisi samassa linjassa. Toimi ainakin tässä:

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 970
- Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mango+ Kinneri
Ei mahdu putki vetopuolen rissan alle. Ottaa pohjaan kiinni. Eikä vetopuolen rissaa voi nostaa penkin takia...
-Janne-
- samuel
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 880
- Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Mango+ Kinneri
eemeli kirjoitti:PW kirjoitti:Onkos eessä ja takana sama raideväli?
Piti olla, mutta tuli mittavirhe. Kolme senttiä kapeampi takaa. Lyhensin taka-akselin liian lyhyeksi ja hydrauliputki kallista tilaustavaraa.
20x2 hydrauliputkea on tuossa seinän takana muutama kanki, onko liian ohutta?
n. 11€ / metri sis. alv sanoi työnjohtaja hinnaksi.
Muoks. Eikun tuo 20x3 oli Viljamin ehdotus akselitavaraksi, mitä sulla siinä nyt oikeesti on?
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö) ja PYSTY pyöräNopsilla
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö) ja PYSTY pyöräNopsilla
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 11543
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mango+ Kinneri
eemeli kirjoitti:Ei mahdu putki vetopuolen rissan alle. Ottaa pohjaan kiinni. Eikä vetopuolen rissaa voi nostaa penkin takia...
Entä jos molempia rissoja siirtäisi aavistuksen ulospäin, eli sallisi parin millin sivupoikkeaman vetopuolen ketjulle?
Lisäksi vaihtaisi ketjujen järjestyksen niin että vetopuoli olisi lähempänä runkoa. Tulisi tukevampi, vetopuolen rissaan kohdistuu runtatessa melkoiset voimat.
Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 9363
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Mango+ Kinneri
Laita molemmille rissoille oma akseli, niin mahtuvat hieman lähemmäs toisiaan.
Näyttää myös aika hoikalta tuo taittopyörän akseli. Saattaa taipua ajossa ja aiheuttaa ketjunohjaukseen virhettä.

Näyttää myös aika hoikalta tuo taittopyörän akseli. Saattaa taipua ajossa ja aiheuttaa ketjunohjaukseen virhettä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 970
- Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mango+ Kinneri
jori kirjoitti:Näyttää myös aika hoikalta tuo taittopyörän akseli. Saattaa taipua ajossa ja aiheuttaa ketjunohjaukseen virhettä.
Ei oikein kuvassa näy, mutta taittopyörien pultissa on lattarauta myös ulkoreunassa. Luulen, että kestää. Kesti edellisissä mallissa..
jviirret kirjoitti:eemeli kirjoitti:Ei mahdu putki vetopuolen rissan alle. Ottaa pohjaan kiinni. Eikä vetopuolen rissaa voi nostaa penkin takia...
Entä jos molempia rissoja siirtäisi aavistuksen ulospäin, eli sallisi parin millin sivupoikkeaman vetopuolen ketjulle?
Lisäksi vaihtaisi ketjujen järjestyksen niin että vetopuoli olisi lähempänä runkoa. Tulisi tukevampi, vetopuolen rissaan kohdistuu runtatessa melkoiset voimat.
Jukka
Mä luulen kanssa, että tämä voisi toimia. Ongelmana on tuo ulkoreunassa oleva lattarauta. Vaatisi melkein rungon irrottamisen, että pääsisi tekemään kunnolla. Tuossa on kyllä sekin ongelma, että kopan pohja on jo nyt melkein kiinni rissassa.
-Janne-
Re: Mango+ Kinneri
Vaikea uskoa että parin millin vinous ketjulinjassa aiheuttaisi takertelua. Mulla kun on sentin vino linja 400 mm matkalla splitterissä eikä jumita. Olisiko vaan tiukalle jäänyt ketjulenkki syypää?
Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 9363
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Mango+ Kinneri
Olisiko kyse tuossa ropelluksessa, että nuo vähän lyhyiksi jääneet hampaat eivät ohjaa riittävän hyvin ketjua ja ketju pääsee nousemaan sivulenkiltään hampaan reunalle.
Kokeile pultata tuohon kylkeen täysihampainen ketjupyörä.
Kokeile pultata tuohon kylkeen täysihampainen ketjupyörä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 970
- Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mango+ Kinneri
jori kirjoitti:Olisiko kyse tuossa ropelluksessa, että nuo vähän lyhyiksi jääneet hampaat eivät ohjaa riittävän hyvin ketjua ja ketju pääsee nousemaan sivulenkiltään hampaan reunalle.
Kokeile pultata tuohon kylkeen täysihampainen ketjupyörä.
Nyt ei ihan ymmärtänyt. Jos tarkoitat tuota ihanite tehtyä ratasta niin se ei ole rohloffissa kiinni vaan taka-akselissa. Se mielestäni kyllä pelittää...
Jarcco kirjoitti:Vaikea uskoa että parin millin vinous ketjulinjassa aiheuttaisi takertelua. Mulla kun on sentin vino linja 400 mm matkalla splitterissä eikä jumita. Olisiko vaan tiukalle jäänyt ketjulenkki syypää?
Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
Tämän omasta mielestä tarkastin. Jäi kyllä yksi ketjulenkki huonosti kun lyhensin ketjua. Sen kyllä korjasin.
-Janne-
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 9363
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Mango+ Kinneri
jori kirjoitti:Olisiko kyse tuossa ropelluksessa, että nuo vähän lyhyiksi jääneet hampaat eivät ohjaa riittävän hyvin ketjua ja ketju pääsee nousemaan sivulenkiltään hampaan reunalle.
Kokeile pultata tuohon kylkeen täysihampainen ketjupyörä.
Vähän paksuilta näyttävät myös nuo hampaan kärjet. Ovat nimittäin hyvin toimivassa ketjupyörässä aika reilusti ohennetut, jotta ohjautuvat varmemmin sivulevyjen väliin.
Voi olla, että kuva vääristää, mutta näyttäisi, että Rohloff olisi eri linjassa taka-akselin suhteen. Kuvasta näyttäisi Rohloffin akseli kiertyneen vastapäivään muutaman aseteen. Kokeile viivaimella ketjupyörien kylkiä pitkin.
Proto on tietenkin vain proto, mutta valmiiseen vehkeeseen kannattaa valita hieman paksummat rattaat tuonne takimmaiseen ketjuvälitykseen. Nuo rattaat käyvät koko ajan, joten pintajännitystä kannattaa rajoittaa, jottei kulu takavälitys ennen aikojaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa