Mango+ Kinneri

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
eemeli
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 961
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ Kinneri

ViestiKirjoittaja eemeli » 22 Elo 2017, 17:13

Laitoin ohjurin taakse. Ei kuitenkaan auttanut ketjun hyppimiseen. Sitten aattelin, että vaihdetaan vanha ketju takaisin. No ainakin lyhyen koeajon toimi. En edelleenkään löydä uudesta ketjusta mitään vikaa kun tarkastin sen. Nuukuus iski uuden ketjun kanssa. Ostin 8 ketjua 9 ketjun sijaan. Voisiko tuo nyt olla syy?
Liitteet
IMG_482.jpg
-Janne-

eemeli
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 961
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ Kinneri

ViestiKirjoittaja eemeli » 22 Elo 2017, 19:36

Tunnin verran ajelin korttelia ympäri. Mikään ei mennyt rikki. Eikä pitänyt pahempaa meteliäkään. Mies niin paskassa kunnossa, että ei oikein osaa sanoa kulusta oikein mitään. Ei kuitenkaan mitenkään huteran oloinen. Kääntyy ja menee sinne mihin pitääkin. Renkaat pysyy maassa vaikka edestä puuttuu vielä jousitus. Täytyy laittaa vielä sähköapu kiinni niin ei saa sydänkohtausta ajellessa...
-Janne-

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2790
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Mango+ Kinneri

ViestiKirjoittaja Wacky » 22 Elo 2017, 19:40

Vaikea uskoa siihen että se johtuis siitä että ketju on leveämpää koska pomppiminen johtuu siitä että ketju ei istu nätisti rattaalle joko sen takia että se on liian kapeaa eikä pääse hampaiden pohjaan joka tuskin tapaus kun käytät leveämpää ketjua.
Toinen vaihtoehto on että ratas on kulunut sen verran että hammasväli ei ole enää sama, eli uusi ketju ei istu enää rattaalle täydellisesti. Jos ero on pieni ketju kuluu aika nopeasti rattaalle sopivaksi.
Kolmas vaihtoehto on että ketju tulee hampaille liian sivusta ja joillain lenkeillä on taipumus hakea paikkaansa rattaalla joka tuntuu ja näkyy pomppimisena joskus.

Onko se ratas myös uusi? Jos ei niin vaihda se uuteen ihan ekana.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->)

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2382
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Mango+ Kinneri

ViestiKirjoittaja tm » 22 Elo 2017, 20:02

Rohloffin rattaan hampaanpäät ovat tosiaan aika paksut (tylpät), ei ole kavennettu/terotettu samalla tavalla kuin tavallisen 1-vaihteisen vastaavia. Näin ainakin taannoin, kun moisen omistin. Potentiaalinen syyllinen tässä tapauksessa, veikkaan.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9017
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mango+ Kinneri

ViestiKirjoittaja jori » 22 Elo 2017, 20:44

tm kirjoitti:Rohloffin rattaan hampaanpäät ovat tosiaan aika paksut (tylpät), ei ole kavennettu/terotettu samalla tavalla kuin tavallisen 1-vaihteisen vastaavia. Näin ainakin taannoin, kun moisen omistin. Potentiaalinen syyllinen tässä tapauksessa, veikkaan.

Katso myös Rohloffin linjaus. Kuvassa näyttäisi vinolta. :?

Vaikka edellisissä viesteissä sekoilin ja luulin ongelman olevan takaketjussa, pätee sama hoito molempiin ketjuihin. Akselit ketjulinjan kanssa tarkasti kohtisuoraan ja ketjupyörän hampaan päät kapeammaksi, niin kyllä käy hienosti.

Luultavasti tuossa oli kyseessä löysä paluuketju, joka värähteli sivuttain ja toisinaan hammas ei osunutkaan riittävän hyvin kylkilevyjen väliin. Nyt kun paluuketju on tuettu, ei tätä ongelmaa ole ja ketju osuu hyvin rattaalle.

Varmista silti se suoruus. :?
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

eemeli
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 961
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ Kinneri

ViestiKirjoittaja eemeli » 28 Elo 2017, 20:59

Kaikki pelaa jotenkuten. Voimansiirrossa vieläkin jotain häikkää, mutta pystyy kyllä ajeleen. Perä vähän heittää voimakkaasti polkiessa. Sähköapu tuntuu muuten mukavalta, mutta vaihtaessa pitäisi olla jokin tappokytkin. Tosin ylämäkeen ei tehot oikein riitä. Koitetaan ehtiä ajeleen. Vähän kyllä pitää edelleenkin kiirettä...

Tänään eka pitempi lenkura... 31 km ja keskari 25,2km/h. Sähköapu säädetty 28km/h:ssa...
-Janne-

Avatar
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1206
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Mango+ Kinneri

ViestiKirjoittaja Syväri » 29 Elo 2017, 14:45

Onko jarrukahvoissa katkaisijat sähköavulle? Jos hieman hipaisee jarrua niin ettei vielä jarruta mutta virta katkeais?
Velokraft VK-HI -2011

eemeli
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 961
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mango+ Kinneri

ViestiKirjoittaja eemeli » 29 Elo 2017, 15:13

Syväri kirjoitti:Onko jarrukahvoissa katkaisijat sähköavulle? Jos hieman hipaisee jarrua niin ettei vielä jarruta mutta virta katkeais?


Tämä taktiikka oli käytössä läskipyörässä, mutta kinneriin ei saa kiinni alkuperäisiä jarrukahvoja. Kuetronilta saa käsittääkseni vaihdevaijeriin tulevaa kytkintä, mutta en tiedä käykö rohloffin kanssa...
-Janne-


Palaa sivulle “Yleistä”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa