Sivu 20/20

Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 22 Elo 2017, 17:13
Kirjoittaja eemeli

Laitoin ohjurin taakse. Ei kuitenkaan auttanut ketjun hyppimiseen. Sitten aattelin, että vaihdetaan vanha ketju takaisin. No ainakin lyhyen koeajon toimi. En edelleenkään löydä uudesta ketjusta mitään vikaa kun tarkastin sen. Nuukuus iski uuden ketjun kanssa. Ostin 8 ketjua 9 ketjun sijaan. Voisiko tuo nyt olla syy?


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 22 Elo 2017, 19:36
Kirjoittaja eemeli

Tunnin verran ajelin korttelia ympäri. Mikään ei mennyt rikki. Eikä pitänyt pahempaa meteliäkään. Mies niin paskassa kunnossa, että ei oikein osaa sanoa kulusta oikein mitään. Ei kuitenkaan mitenkään huteran oloinen. Kääntyy ja menee sinne mihin pitääkin. Renkaat pysyy maassa vaikka edestä puuttuu vielä jousitus. Täytyy laittaa vielä sähköapu kiinni niin ei saa sydänkohtausta ajellessa...


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 22 Elo 2017, 19:40
Kirjoittaja Wacky

Vaikea uskoa siihen että se johtuis siitä että ketju on leveämpää koska pomppiminen johtuu siitä että ketju ei istu nätisti rattaalle joko sen takia että se on liian kapeaa eikä pääse hampaiden pohjaan joka tuskin tapaus kun käytät leveämpää ketjua.
Toinen vaihtoehto on että ratas on kulunut sen verran että hammasväli ei ole enää sama, eli uusi ketju ei istu enää rattaalle täydellisesti. Jos ero on pieni ketju kuluu aika nopeasti rattaalle sopivaksi.
Kolmas vaihtoehto on että ketju tulee hampaille liian sivusta ja joillain lenkeillä on taipumus hakea paikkaansa rattaalla joka tuntuu ja näkyy pomppimisena joskus.

Onko se ratas myös uusi? Jos ei niin vaihda se uuteen ihan ekana.


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 22 Elo 2017, 20:02
Kirjoittaja tm

Rohloffin rattaan hampaanpäät ovat tosiaan aika paksut (tylpät), ei ole kavennettu/terotettu samalla tavalla kuin tavallisen 1-vaihteisen vastaavia. Näin ainakin taannoin, kun moisen omistin. Potentiaalinen syyllinen tässä tapauksessa, veikkaan.


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 22 Elo 2017, 20:44
Kirjoittaja jori
tm kirjoitti:

Rohloffin rattaan hampaanpäät ovat tosiaan aika paksut (tylpät), ei ole kavennettu/terotettu samalla tavalla kuin tavallisen 1-vaihteisen vastaavia. Näin ainakin taannoin, kun moisen omistin. Potentiaalinen syyllinen tässä tapauksessa, veikkaan.

Katso myös Rohloffin linjaus. Kuvassa näyttäisi vinolta. :?

Vaikka edellisissä viesteissä sekoilin ja luulin ongelman olevan takaketjussa, pätee sama hoito molempiin ketjuihin. Akselit ketjulinjan kanssa tarkasti kohtisuoraan ja ketjupyörän hampaan päät kapeammaksi, niin kyllä käy hienosti.

Luultavasti tuossa oli kyseessä löysä paluuketju, joka värähteli sivuttain ja toisinaan hammas ei osunutkaan riittävän hyvin kylkilevyjen väliin. Nyt kun paluuketju on tuettu, ei tätä ongelmaa ole ja ketju osuu hyvin rattaalle.

Varmista silti se suoruus. :?


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 28 Elo 2017, 20:59
Kirjoittaja eemeli

Kaikki pelaa jotenkuten. Voimansiirrossa vieläkin jotain häikkää, mutta pystyy kyllä ajeleen. Perä vähän heittää voimakkaasti polkiessa. Sähköapu tuntuu muuten mukavalta, mutta vaihtaessa pitäisi olla jokin tappokytkin. Tosin ylämäkeen ei tehot oikein riitä. Koitetaan ehtiä ajeleen. Vähän kyllä pitää edelleenkin kiirettä...

Tänään eka pitempi lenkura... 31 km ja keskari 25,2km/h. Sähköapu säädetty 28km/h:ssa...


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 29 Elo 2017, 14:45
Kirjoittaja Syväri

Onko jarrukahvoissa katkaisijat sähköavulle? Jos hieman hipaisee jarrua niin ettei vielä jarruta mutta virta katkeais?


Re: Mango+ Kinneri

Lähetetty: 29 Elo 2017, 15:13
Kirjoittaja eemeli
Syväri kirjoitti:

Onko jarrukahvoissa katkaisijat sähköavulle? Jos hieman hipaisee jarrua niin ettei vielä jarruta mutta virta katkeais?

Tämä taktiikka oli käytössä läskipyörässä, mutta kinneriin ei saa kiinni alkuperäisiä jarrukahvoja. Kuetronilta saa käsittääkseni vaihdevaijeriin tulevaa kytkintä, mutta en tiedä käykö rohloffin kanssa...